Правила за ефективно представяне на бизнес идеи от Facebook

Правила за ефективно представяне на бизнес идеи от Facebook

Кой е най-работещият начин да се организират срещи за обсъждане на творчески идеи и иновативни концепции за продукти с цел развитие на бизнеса?

По този въпрос разсъждава Танър Кристенсен - продуктов дизайнер на Facebook в Сан Франциско. Той споделя част от приетите правила в тази насока в рамките на работата на социалната мрежа. Прави го в публикация в сайта Medium. В нея изброява препоръките за действие преди бизнес заседания, следвани от екипите на Facebook, за да се получават възможно най-добри резултати след вътрешнофирмените срещи. Ето какво гласят част от тези насоки:

Поставете ясни роли на участниците в срещата. За да има успешна критика на идеята, която ще бъде представена, е решаващо да бъдат ясни трите основни роли във всяко заседание. Тези роли са следните: на презентиращия идеята, на публиката и на водещ на събитието. На презентиращия  трябва да се дадат 30 минути. В рамките на тези 30 минути той трябва да опише проблем и след това да предложи решение. Ролята на публиката е да разбере проблема, за който той говори, и да зададе във връзка с този проблем много въпроси. Ролята на водещия е да организира сесията и да поддържа ред, в който говоренето се придържа към темата на събирането. 

Уверете се, че всички присъстващи разбират проблема и се съгласяват, че го има. Преди презентиращият да предложи решение е много важно той да бъде сигурен, че хората от аудиторията разбират проблема и са съгласни, че има нужда този проблем да бъде решен. Това може да стане като се изрекат ясно областите, в които се фокусира разговорът, както и областите, които са излишни в дискусията. Предствящият идеята си по този начин ще получи много по-продуктивна обратна връзка след като разкаже предложението си за решение. 

Представящият идеята трябва да обръща внимание на обратната връзка, не на критиката. От решаваща важност е да се прави разграничение между полезните коментари и неконструктивната критика. За да направи публиката ценна своята критика, се препоръчва тя да започне с положителни изказвания за предложеното, да спомене какво е харесала в разказаното за решението на проблема и след това да изложи съмненията си кое й се струва недостатък. Като го прави, презентиращият човек ще отговори с интелигентно обосноваване защо предлага така, вместо да започне да се държи отбранително. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 29 септември до 5 октомври
Караджов за искания подкуп от шофьори на Роби Уилямс: Случаят е срам и позор
Мерц: Европа не е във война, но вече не е в мир с Русия
Перник и останалите населени места, захранвани от язовир "Студена", са без вода
Тръмп и Нетаняху се договориха за план за прекратяване на войната в Газа, подкрепата на „Хамас“ е под въпрос
Джей Ди Ванс: Вървим към спиране на работата на федералното правителство
Уволнени са служителите от автомобилна администрация, взели подкуп от екипа на Роби Уилямс
Рапърът Снуп Дог ще бъде кореспондент на NBC на Олимпийските игри в Италия