Червените флагови, че се проваляте като лидер

Червените флагови, че се проваляте като лидер

Калифорния може да стане поредното място, въвело забрана на денонощните работни имейли. Законодателите в щата обмислят закон, който ще даде на служителите правото да игнорират служебните съобщения след работно време. Ако законът бъде приет, Калифорния ще се присъедини към Франция, Австралия, Канада, Италия, Белгия и Филипините в защитата на правото на професионалистите да прекъснат връзката с работното място в свободното си време.

За собствениците на фирми един от изводите от тази нарастваща тенденция е, че много лидери не успяват да защитят най-добрите интереси на служителите си – толкова много, че правителствата трябва да се намесят. Очакването за постоянна връзка е един изключително ясен „червен флаг“, че се проваляте като лидер. Ето три червени флага, които да избягвате на всяка цена и съответно да коригирате, ако сте стигнали до това ниво:

Поставяте нереалистични очаквания

Много лидери си поставят прекалено амбициозни цели. За съжаление, изследователите са установили, че поставянето на нереалистични цели е често срещано явление, а постигането им – не толкова. Резултатът от поставянето на прекалено амбициозни цели е влошен екипен дух и по-ниска ангажираност на служителите. Никой не иска да се чувства така, сякаш не покрива очакванията.

Ако екипът ви често не успява да постигне целите си, помислете дали да не си сътрудничите с неговите членове, за да поставите по-постижими цели и срокове.

Експертите препоръчват да се вземе предвид скорошното представяне на организацията, когато се поставят цели. Ако екипът наскоро е постигнал нещо значително, той може да е в добра позиция да се справи с дръзка цел. Ако не, екипът може да няма необходимия опит, за да се справи с нещо по-амбициозно. В тези случаи  е по-добре да се съсредоточете върху по-малки победи, докато вашият екип изгражда устойчивостта и ресурсите, за да постигне нещо по-голямо.

Винаги сте онлайн и очаквате същото от другите

„Винаги онлайн“ културата беше проблем на работното място още преди пандемията. За съжаление тази тенденция се влоши през последните години. Повечето компании нямат официална политика за контакт със служители след работа. Без яснота относно очакванията, служителите търсят пример от своите мениджъри и лидери. Ако сте „винаги онлайн“, служителите ще приемат, че същото се очаква и от тях. Не е изненадващо, че производителността и креативността страдат, когато служителите нямат време само за себе си.

Ето защо лидерите трябва да дадат пример, че работата не целия живот. Даването на този пример започва с отделяне на време за почивки и хобита, както и създаване на ясни граници за това кога сте достъпни за контакт. Ако служителите видят, че цените свободното си време, те ще повярват, че цените и тяхното.

С изключение на спешни случа, лидерите трябва да се въздържат от контакт със служителите след работно време. Ако е необходимо, лидерите трябва да бъдат обяснят дали се очаква отговор от служителите веднага. Избягвайте политики, които изискват работниците да синхронизират личните си телефони със служебни имейл акаунти, и насърчавайте служителите да се възползват от корпоративните уелнес програми.

Никога не сте достъпни

За 18 години ръководене на компания научих, че служителите се изнервят, когато техните мениджъри са недостъпни. Те губят от поглед по-голямата организационна цел, което прави ежедневните им задачи по-малко значими. Служителите могат да тълкуват недостъпността на работа като знак, че те също могат да си позволят да отсъстват често и да бъдат трудни за намиране, като в крайна сметка от всичко това страда екипа. Някои може да започнат да подозират, че нещо не е наред, което е криптонит за ангажираността и продуктивността на екипа.

Видимостта на лидерството е от решаващо значение за култивирането на културата, насърчаваща на сътрудничеството и ангажираността. Някои стратегии включват да оставите вратата си отворена, когато не сте ангажирани работа, изискваща дълбоко концентрация, и споделяне на вашия график с екипа. Това сигнализира на служителите, че сте достъпни в определени времеви периоди.

Лесно е да забравите, че поведението ви като лидер влияе върху всички служители. Поради тази причина разпознаването на червените знамена на лидерството и премахването им в зародиш е от съществено значение за изграждането на здраво и ангажиращо работно място, където служителите могат да дават най-доброто от себе си, без да страдат от бърнаут.

……………

Айтекин Танк, основател на JotForm за FastCompany.com

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ