Как да печелите повече с Facebook реклами

Как да печелите повече с Facebook реклами

Трудно е да се знае точно какво ще работи във Facebook в наши дни. Най-голямата социална медийна платформа в света — собственост и ребрандирана на Meta — непрекъснато актуализира своите алгоритми и политики, което може да създаде несигурност за създателите на съдържание и рекламодателите. Въпреки това, с повече от 3 милиарда потребители, Facebook предлага уникална възможност за привличане на трафик към вашия уебсайт, повишаване на информираността за вашия бизнес и увеличаване на вашата онлайн аудитория.

Facebook рекламите могат да се превърнат в ключов компонент на вашата фуния за продажби и когато разберете как работят и кои стратегии се представят най-добре, можете да създавате рентабилни кампании, които отговарят на вашите нужди и в крайна сметка стимулират приходите. И така, как ще го направите? Следвайте съветите по-долу – които варират от насочване към аудитория до бюджетиране и други – и започнете да се възползвате от предимствата на рекламата във Facebook.

Как да създадете вашето съобщение

Всеки иска да печели пари със своите Facebook реклами, но много хора не знаят как да изработят правилното послание. Следвайки формулата „Feel-Felt-Found“, можете да създадете съобщения, които са едновременно ангажиращи и ефективни.

  • Feel: Целта е да се свържете и да покажете съпричастност. Уведомете аудиторията си, че разбирате как се чувстват. Това трябва да адресира техните болезнени точки и произхода на проблема им. Уведомете ги, че решавате проблема им с вашия продукт или услуга.
  • Felt: Следващата част от моста на емпатията е да разкажете, че сте се чувствали по същия начин: знаете как се чувстват те, защото и вие сте се чувствали така, и това чувство е катализаторът за продукта или услугата, която сте създали, за да адресирате проблемът.
  • Found: Това е мястото, където казвате на потенциалните клиенти за решението, което сте намерили, или за произхода на решението. Тук ще опишете нещо, което е работило за вас или което сте внедрили и е работило за други.

Големи и малки фирми постигнаха успех, използвайки тази формула за създаване на реклами. Например, когато Dove създаде Project #ShowUs през 2019 г., за да помогне на жените да се съсредоточат върху позитивизма на тялото, те го направиха ключов стълб на своята рекламна стратегия във Facebook. Създавайки съпричастност към своите клиенти, те достигнаха до 900 000 души в световен мащаб и значително разшириха аудиторията си.

Как да достигнете целевия си пазар

Правенето на пари с реклами във Facebook изисква да намерите правилната аудитория. И за да направите това, струва си да разберете принципа на Парето, който казва, че 80% от вашите резултати идват от 20% от вашите усилия.

Този принцип се прилага навсякъде. По-голямата част от продажбите ви ще дойдат от 20% от вашите клиенти, а 80% от приходите ви ще дойдат от 20% от вашата работа. Тази концепция се прилага за всеки аспект от вашия бизнес за електронна търговия – но за да работи, трябва да стесните аудиторията си до 20%. За да направите това, разгледайте формулата „Follow-Frequent-Fund“.

  • Follow: Кого следват вашите потенциални клиенти? Какво четат? Това може да е лидер в индустрията, конкретна Facebook група или други бизнес страници. След като разберете кого следват, можете да използвате тази информация за по-добро насочване на рекламите си.
  • Frequent: Следващият въпрос, който трябва да си зададете, е какво често посещават вашите потенциални клиенти, тоест къде отиват и какво правят ежедневно. Facebook ви позволява да стесните рекламите по интереси, така че разбирането на тази информация ще бъде от ключово значение за вашия процес на създаване на реклами.
  • Fund: Последната част от формулата е да определите къде вашите потенциални клиенти харчат парите си – често това е мястото, където лежи сърцето и страстта им. Ако можете да отговорите на този въпрос, ще се ориентирате към целевата си аудитория с точност.

Проектирайте вашия магнит

Как изглежда вашият водещ магнит – артикулът или услугата, които предлагате на хората, за да привлечете вниманието им? Правенето на пари с платени реклами от всякакъв вид включва предоставяне на нещо ценно. Това може да бъде контролен списък или електронна книга. Помислете за нещо, което можете да доставите и което може да бъде прочетено за около 10 до 15 минути.

Уверете се, че всяка стъпка от вашата фуния за продажби осигурява реална стойност.

Когато създавате водещ магнит, запитайте се: „Какво мога да предложа на пазара, което ще добави стойност?“ За да ви помогнем да разберете най-добрия водещ магнит за вашия бизнес, следвайте този метод в четири стъпки, който следва акронима S-A-G-E.

  • „S“ означава „кратко“. Запомнете: водещият магнит трябва да може да бъде прочетен и разбран за 10 или 15 минути.
  • „A“ означава „изпълнителен“. Определете разликата между информация и прозрение. Проницателното съдържание казва на потенциалния клиент какво да прави с информацията, която получава, за да постигне много конкретен резултат.
  • „G“ означава „целориентиран“. Всяко съдържание трябва да е целенасочено. Всеки търси решение, което го доближава до целите му. Ако вие сте този, който им представя решението, те ще свържат напредъка си с вас. Това ги прави по-склонни да се върнат и да харчат пари с вас.
  • „E“ означава „лесно“. Всеки иска лесно решение – то трябва да е просто. Как да определите дали е просто? Задайте си следния въпрос: „Ако дам тази информация на 8-годишно дете, биха ли могли да я приложат в своя бизнес?“

Създайте механизма за продажби

Следващата стъпка в стремежа ви да печелите пари от рекламите си е да създадете механизма за продажби, известен също като фуния за продажби. Фунията за продажби е процес на намиране на потенциален клиент и привличането му във вашата екосистема, за да стане в крайна сметка клиент. Какво можете да направите, така че хората, които купуват, не само да ви познават, но и да харесват вашата компания достатъчно, за да купуват директно от вас? Когато потенциалният клиент е готов да закупи продукта или услугата, целта е вече да сте изградили положителна връзка с него, така че да избере вашата компания пред вашите конкуренти.

Най-добри практики за изграждане на перфектната Facebook реклама

Има различни начини за подход към процеса на създаване на реклами във Facebook. Снимките и промоционалните видеоклипове могат да привлекат аудитория, но трябва също така да напишете ангажиращ рекламен текст, който е ясен и подтиква зрителите да предприемат действие. Ето основните елементи на една страхотна Facebook реклама:

  • Мислете визуално: Незабавното привличане на потребители ще даде на рекламата ви по-голям шанс за стимулиране на ангажираност към публикацията. Създайте нещо визуално въздействащо, като използвате висококачествени снимки, ярки цветове и лесен за четене текст. Помислете дали да не използвате и видеореклами, тъй като те водят до най-висок процент на кликване от всеки формат.
  • Бъдете кратки: Трябват ви само няколко думи, за да привлечете вниманието на публиката. Вашата реклама обаче трябва да докаже стойността на вашия продукт. Бъдете кратки, но кажете на аудиторията какво ще направи вашият продукт или услуга за тях.
  • Включете ясен призив за действие: Може да сте създали визуално привлекателна реклама, но тя няма да доведе до реализации, ако не кажете на хората къде да отидат. Тук се намесва ясен призив за действие (CTA). Кажете на потребителите си, че искате да кликнат, да изтеглят или да се обадят днес. Тъй като CTA заема ценен текст, добре е да мислите извън кутията.

Често задавани въпроси за реклами във Facebook

  • Как да рекламирам моя малък бизнес във Facebook? Насочените рекламни кампании ви помагат да достигнете до правилните хора с вашето послание и увеличават шансовете то да стимулира ангажираността. Като начало се възползвайте от функцията Audience Insights на Facebook, за да получите представа за демографията на вашите идеални клиенти.
  • Заслужават ли си рекламите във Facebook през 2024 г.? Краткият отговор? Да, Facebook може да бъде чудесен начин да рекламирате бизнеса си през следващата година. Въпреки че има много начини за рекламиране онлайн, Facebook все още е един от най-рентабилните методи за рекламиране в интернет.
  • Колко струва една реклама във Facebook? Цената на една реклама варира в зависимост от това колко хора искате да я видите, колко дълго искате да се показва и фактори, включително местоположение и тип аудитория. Въпреки това можете да зададете както дневни, така и доживотни бюджети и Facebook ще стимулира ангажираността въз основа на тези параметри. Ако общият ви бюджет за реклама е $100, помислете дали да не я пускате пет дни при $20 на ден.
  • Как да стартирам рекламна кампания във Facebook? Ако искате да започнете рекламна кампания във Facebook, трябва да създадете бизнес страница и акаунт във Facebook Business Manager – но за да направите това, трябва вече да имате лична страница във Facebook. Ако не го направите, ще трябва да създадете такъв. След като стартирате своята бизнес страница, определете целите на вашата рекламна кампания (напр. привличане на трафик към уебсайта ви, получаване на повече харесвания и последователи или максимизиране на обхвата). След това насочете аудиторията си по възраст, пол, местоположение, интереси и други фактори. След като изпълните тези стъпки, създайте ангажираща реклама с висококачествени визуализации, завладяващ текст и призиви за действие. Накрая задайте параметрите на рекламния си бюджет и публикувайте рекламата си. След това ще бъде прегледан от Facebook и, ако бъде одобрен, ще бъде пуснат. 
  • Как работят рекламите във Facebook? Рекламите във Facebook са насочени към потребителите въз основа на тяхното поведение, интереси и друга демографска информация. Когато потребител види вашата реклама на своята времева линия, той ще бъде измерен като част от обхвата на рекламата. Ако кликнат върху рекламата или взаимодействат с нея (чрез реакция, коментар или споделяне), поведението им ще се отчете като ангажираност. Когато създавате реклама, имайте предвид, че можете да ограничите усилията си до Facebook или, като използвате Meta Ads Manager, можете да споделите рекламата си в други платформи на Meta, включително Instagram, Messenger и WhatsApp. 
  • Как рекламите в Google се сравняват с Facebook? С Google Ads можете да насочвате към хора, които активно търсят ключови думи, свързани с вашия бизнес или продукт. За разлика от това, рекламите във Facebook ви позволяват да насочвате хора въз основа на техните интереси и друга демографска информация, така че визуални реклами им се показват, докато прекарват времето си в социалните медии. Предимството на Facebook е, че ви позволява да бъдете по-селективни относно тип човек, който се опитвате да достигнете. 
  • Работят ли рекламите във Facebook за малкия бизнес? Да. Независимо от размера на вашия бизнес или дневния бюджет, Facebook може да бъде мощен инструмент. Можете да персонализирате рекламите си с прецизно сегментиране, за да достигнете до правилната аудитория, като им помогнете да направят по-въздействащи връзки и да повишат осведомеността за вашия бизнес. 
  • За колко време трябва да пускам реклама във Facebook? Продължителността на вашите реклами ще варира в зависимост от ангажираността на аудиторията, но краткият отговор е, че трябва да пускате реклами толкова дълго, колкото са ефективни и в рамките на бюджета ви. Докато много рекламодатели използват интервал от една или две седмици, за да тестват реклама, Facebook ще ви позволи да поддържате една реклама активна до 90 дни. 
  • Как да намеря моята целева аудитория за реклами във Facebook? Преди да стартирате каквато и да е сериозна рекламна инициатива, е важно да направите проучване на пазара. Къде живеят вашите клиенти? На колко години са? Какви са техните интереси? Част от това може да се направи неофициално чрез анкети и директен обхват, но можете също да използвате софтуер като Google Analytics, за да разберете по-добре демографските данни на вашата аудитория. След като направите това, можете съответно да насочите рекламните си усилия във Facebook. 
  • Как да измеря успеха на моите Facebook реклами? Най-добрият начин за измерване на успеха на рекламна кампания е чрез проследяване на ефективността й с Facebook Audience Insights. Този инструмент ще ви помогне да измервате импресии, кликвания, процент на реализация и други, за да определите кои реклами се представят най-добре и осигуряват най-голяма стойност. С развитието на вашата рекламна стратегия можете да определите вашите KPI – като цена на кликване или процент на ангажираност. 
  • Какъв е добрият бюджет за показване на Facebook реклами? Няма универсална препоръка за бюджет, тъй като можете да стартирате реклама във Facebook, харчейки само пет долара на ден. Колкото повече харчите, толкова повече хора ще достигнете и тези цифри до голяма степен зависят от размера на вашия бизнес. Струва си обаче да тествате рекламите си с малък бюджет, преди да отделите повече пари за която и да е кампания. Определете какво работи най-добре и инвестирайте оттам. 
  • Каква е средната възвръщаемост на разходите за реклама за кампания във Facebook? Средната възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS) за кампания във Facebook може да варира в зависимост от вашата целева аудитория и колко добре се представят рекламите ви. Като цяло трябва да се стремите да получите възвръщаемост на разходите за реклама поне един до пет пъти — което означава, че печелите обратно сумата, която сте похарчили за провеждане на кампаниите. За да изчислите ROAS, разделете общата си печалба на сумата, която сте похарчили за показване на рекламата.

Фразите, които трябва да избягвате

Рекламните политики на Facebook може да изглеждат ужасно непрозрачни, тъй като има определени теми и думи, които могат да доведат до отхвърляне на вашата реклама. Още по-лошо, вашият рекламен акаунт може да бъде спрян, ако имате твърде много отхвърлени реклами. Ако пускате реклами за политика или социални въпроси, трябва да проверите страницата си и да потвърдите самоличността си във Facebook. Дори рекламата ви да няма съдържание за политика или социални въпроси, има няколко фрази и стилове на писане, които трябва да избягвате.

  • Твърде много лични качества: Алгоритъмът на Facebook ще ви санкционира за използване на твърде много „вие“ или „ваш“ език. По същество те не искат да правите предположения за хората въз основа на техните качества. Въпреки че няколко случая на „вие“ и „ваш“ може да са допустими, центърът за прозрачност на Facebook препоръчва да ограничите използването на този тип език. Например следната фраза може да бъде отхвърлена поради предположения относно майчинството: „Вие сте заета майка и нямате време да приготвяте здравословни ястия за семейството си?“
  • Главни букви и удивителни знаци: Не искате да „викате“ на потенциални клиенти, каквото впечатление могат да създадат фразите с главни букви. Използвайте главни букви и удивителни знаци пестеливо и само за да подчертаете важни думи. Facebook може да отхвърли вашата реклама поради твърде много възклицателен език, тъй като това може да наруши правилата за граматика и ругатни на платформата.
  • Чувствителни теми: Теми като здраве, загуба на тегло, козметични продукти и добавки против стареене се следят внимателно от Facebook и може да доведат до отхвърляне на вашата реклама. Платформата очертава тези категории в своите политики за лично здраве и подвеждащо или невярно съдържание. Ще искате да избягвате рекламен текст като този, например: „Уморени ли сте от диети, които не работят? Искате ли да отслабнете, без да броите калории?“
  • Език на „Бързо забогатяване“: Facebook не харесва схеми за „правене на пари“, възможности за работа от вкъщи, които насърчават хората да напуснат работата си или финансови претенции, които може да не са възможни за всеки. Платформата разглежда тези проблеми в своите политики за многостепенен маркетинг и забранени финансови услуги. Така че внимавайте как използвате езика около правенето на пари и преосмислете истинските възможности за доходи, за да се съсредоточите върху ползите, които предлагате.
  • Нецензурни думи: Facebook се опитва да поддържа благоприятна за семейството среда и иска да избегне родител, който превърта през съдържанието с дете до тях, или да се сблъска с ругатня в спонсорирана публикация. По същия начин сексуалните образи и явният език около интимността също не са подходящи.

Абсолютно забранено!

Тъй като платформата има различни ограничения за съдържанието, когато става въпрос за реклама, Facebook може да не е жизнеспособно място за вашите реклами. Някои продукти и услуги са напълно ограничени, като тютюн, докато други продукти, като алкохол, трябва да отговарят на приложимите закони и лицензи. За пълен списък с продукти, които са ограничени или забранени, посетете центъра за прозрачност на Facebook. По-долу са някои често срещани примери:

  • Рекламите, популяризиращи съдържание или услуги за възрастни, са забранени.
  • Рекламите, популяризиращи услуги за запознанства, трябва да имат предварително писмено разрешение от Facebook.
  • Рекламата не може да рекламира лекарства, отпускани с рецепта, без писмено разрешение от Facebook.
  • Рекламите за лекарства без рецепта трябва да отговарят на приложимите закони и не могат да бъдат насочени към лица под 18-годишна възраст.
  • Забранени са реклами, популяризиращи канабис или свързани с него продукти.

Сега, след като разбирате какво трябва и какво не трябва да прави рекламата във Facebook, е време да станете креативни и да увеличите аудиторията си. Без значение колко голям е вашият онлайн бизнес или бюджет, рекламирането във Facebook е възможност да усъвършенствате рекламната си стратегия и да впрегнете силата на най-голямата публика в социалните медии в света.

Източник: Робърт Адамс, основател на WanderlustWorker.com, писател, блогър, предприемач, софтуерен инженер и автор на бестселъри на десетки книги, аудиокниги и курсове за технологии, SEO, онлайн маркетинг и саморазвитие, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова                                                      

Ключови думи

Коментари

Anna

26 юли 2024, 08:57ч.

Коментарът е блокиран от медератор.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ