Петя Ангелова, генерален мениджър на Central Park Hotel Sofia и Thracia Hotel Sofia

Петя Ангелова, генерален мениджър на Central Park Hotel Sofia и Thracia Hotel Sofia

Петя Ангелова, генерален мениджър на Central Park Hotel Sofia и Thracia Hotel Sofia

Петя Ангелова е професионалист в сферата на туризма. Дипломира се със специалностите „Хотелиерски мениджмънт“ в University of Portsmouth и MBA в University of Wales Institute, Cardiff. Докато работи като фронт офис мениджър в „Гранд хотел София“, завършва успешно редица програми за управление на хотели и ресторанти в престижния Ecole Hôtelière de Lausanne. През 2019 г. става част от екипа на „Гранд хотел Милениум София“ в качеството си на негов управител.

Вярва, че добрият лидер притежава широк спектър от качества, които усъвършенства и развива с натрупания опит. „Обожавам работата си и през годините се доказах като професионалист, на когото може да се разчита. Старая се да бъда автентична и коректна с всички, с които общувам. Умея да мотивирам и развивам екипите, които ръководя. Никога не се отказвам, ако зная, че вървим в правилната посока“, споделя генералният мениджър на софийските хотели от веригата Rosslyn.

Rosslyn Hotels Group е българска хотелска верига с три емблематични 4-звездни хотела – Rosslyn Central Park Hotel Sofia, Rosslyn Thracia Hotel Sofia и Rosslyn Dimyat Varna. Хотелите са насочени към високия сегмент бизнес гости. Те предоставят условия за провеждане на конферентни и частни събития, а централната им локация ги прави предпочитан избор за почиващите в София и Варна. Служителите на Rosslyn Hotels поставят гостите си на първо място, предлагайки автентично гостоприемство и високо ниво на обслужване, спечелило им дългогодишни партньори и благодарни клиенти.

Q&A

Каква е силата на доброто отношение в ежедневната ви работа? Съгласна ли сте с Достоевски, според когото: „Който иска да помогне, даже и с вързани ръце ще направи много добро“?

Напълно споделям тази негова мисъл. Основната философия на хотелиерството е да бъдем гостоприемни, да доставим емоция, да създадем спомен, да усмихнем, да се грижим. Гостите ни се доверяват за най-важните си лични и професионални събития, а това е голяма отговорност. В хотел „Рослин Тракия“ имаме гости, които поименно познават целия екип, чувстват се като у дома си и свързват всичките си значими моменти с нас. Събитията, на които сме домакини в „Сентръл Парк Хотел“, завършват с обратна връзка, сякаш писана от дългогодишни приятели. Това е истинската сила на доброто отношение. Убедила съм се, че то е заразно и от нас зависи да го предадем на другите. Зареждам се с усмивките и благодарните погледи на нашите гости. С добре свършената работа. С това, че днес е бил по-специален ден за някого благодарение на нашите усилия. Лично аз не мога да вирея в злобна и егоистична среда. Може би затова съм избрала тази професия. Изключително позитивен и добронамерен човек съм и умея да предавам тази емоция и на колегите си. За мен е много важно да създам среда на работа, в която всеки се чувства значим, вдъхновен и мотивиран.

Колко е трудно (или лесно) за една жена на управленска позиция да бъде безпристрастна при вземането на решения? Как калявате това свое качество?

Безпристрастните преценки и решения са задължителни, но прилагането им е изкуство. Трудно e, когато нашите симпатии и преференции вземат решенията. Защото подсъзнателно всички сме пристрастни или предубедени. Трудно е, когато трябва да влезем в стереотип, да отговорим на определени очаквания или да отстояваме чужди убеждения. Умението се крие в това да разпознаваме и контролираме тези пристрастия, за да не им позволим да влияят на решенията и поведението ни. Понякога се отдръпвам от дадена ситуация и се старая да я видя като външен човек. Така съм сигурна, че нищо не влияе на преценката ми. Доверявам се и на чувството си за справедливост, което винаги ми е помагало и в работата, и в личния ми живот.

Да изминете цялата стълбица на успеха, научавайки работата в най-тънките ѝ детайли, това ли е най-ценният урок за вас?

Кариерата ми е започнала от оперативна позиция, преминавайки през всички нива, достигайки до генерален мениджър. Благодарение на това познавам в детайли работата на различните звена, което е от огромно значение за проследяването и оптимизирането на процесите. Безспорно това е идеалният път за един мениджър. Нерядко обаче съдбата ни поднася и ситуации, в които не „плуваме в свои води“. За мен това са били моментите, в които съм излизала от зоната си на комфорт. Тогава съм разработвала бизнеси, в които нямам толкова опит. Най-ценните уроци идват от трудностите, от грешките. Когато надскачаш собствените си възможности, предизвикваш себе си, израстваш и учиш, тогава се случват истинските трансформации.

***

Топ 5 сили на характера според теста на VIA

1. Доброта

2. Безпристрастност

3. Любов

4. Хумор

5. Ученолюбие

***

Текстът е част от шестото специално издание на Мениджър "Жената е ..."

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ