Три неща, които ще ви превърнат в по-добър лидер в очите на вашите служители
Глобална пандемия, „Голямото напускане“, инфлация и очаквана рецесия. Макар тези проблеми да не са нещо невиждано и да имат далеч по-дълга история, тяхната комбинация през последните години създаде един цикъл на несигурност.
По време на силен стрес бизнес лидерите трябва да се активизират и да направят анализ на средата, в която се намират, особено на фирмената култура и на това дали тя кара служителите да се чувстват защитени от бърнаут. Ето три начина да бъдете възможно най-добрия ръководител за вашите служители:
Направете свободното време основен приоритет
Културата и стилът на управление, които дават приоритет на психичното и физическото здраве, наред с традиционните бизнес стимули като печалби и приходи, са от решаващо значение за работната сила след пандемията.
Според анкетата Talkspace Stress Survey 2022, в която участват 1400 служители на пълен работен ден в САЩ, 57% от всички респонденти и 66% от тези, които искат да напуснат работа, са казали, че е по-вероятно да останат на работа, ако им бъдат предложени повече услуги, свързани с грижата за психичното здраве.
Отвъд тези услуги, работодателите трябва да насърчават изграждането на среда, която позволява на работниците да отделят време за почивка и презареждане. Всъщност почти три четвърти (74%) от анкетираните служители казва, че увеличаване на дните платен отпуск, включително такива за грижа за психично здраве, би ги накарало да обмислят дали да останат на работа.
Позволете на хората да споделят страховете си
Мнозина вярват, че когато човек признава, че се страхува от нещо, той демонстрира слабост. По тази причина много от нас изразходват огромно количество енергия в опити да прикрият страховете си. Страхът обаче е като парата. Задържан твърде дълго, той рано или късно ще избие навън. Логично е, че компаниите, в които не се обсъждат редовно страховете на служителите, страдат от токсична фирмена култура и нездравословни навици.
Според главният изпълнителен директор на Velocity и съавтор на наскоро публикуваната книга „Leading With Heart“ Едуард Съливан, най-токсичното поведение на работното място е пряко свързано с несподелените страхове. От друга страна, при фирмените култури, даващи приоритет на психическата безопасност, здравословните разговори за страха често започват с лидера, който демонстрира уязвимост и смелост, давайки възможност на другите да споделят страховете си.
Един разговор, споделя Съливан, може да започне с думите на лидера: „Нещото, което ме държи буден през нощта, е….“. След това лидерът може да попита служителите: „От какво се страхувате?:
Позволете на служителите да си взимат повече почивки
Най-добрият начин да противодействате на бърнаута е като позволите на служителите да си вземат по-чести почивки. Проверката на имейлите и преглеждането на постове в социалните мрежи не се броят. Тези дейности същност не позволяват на ума на човек да се разграничи от работата и пречат на презареждането с енергия.
Изследванията показват, че по-честите почивки от всякакъв вид водят до по-малко стрес. Насърчаването на дейности като разходки или медитация помага на служителите да изпитат по-малко напрежение и да повишат производителността си.
………………….
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.