Бъдете лидерът, който отваря врати
Една от основните задачи на всеки лидер е да помага за създаването на благоприятни възможности за своя екип – възможности да се учат, да се развиват и да успяват. Но както отбелязва председателят и изпълнителен директор на IBM, Вирджиния Ромети, „Растежът и комфортът са несъвместими“. Иначе казано, ако служителите ви видят подходяща възможност за развитие и не се нахвърлят върху нея, от лидера зависи да ги изкара от зоната им на комфорт.
В книгата си, „Лидерите отварят врати“, Бил Трежърър, основател и главен мотиватор на Giant Leap Consulting, нарича тази важна управленска задача „лидерството на отворените врати“. Според него, тя включва създаването или възлагането на възможности с цел насърчаване на растеж, като по този начин лидерите увеличават собствените си шансове за успех и развитие, както и вероятността за създаване на нови лидери.
Ето и четирите умения, които са ви необходими, за да бъдете водач, който отваря врати за своите служители
Опознайте подчинените си.
Отделете време, за да опознаете служителите си като личности, за да не са те само анонимни и безлични зъбчати колела във вашата мениджмънт машина. Разберете кои са – миналото им, мечтите и нуждите им, към какво се стремят и какви са професионалните им цели. Поинтересувайте се и от живота им извън работата.
Изберете подходящите възможности.
След като сте прегледали всички бизнес възможности, изберете служителите, които най-много подхождат на всяка от тях. Запитайте се на чий растеж и развитие най-много би помогнала тази възможност. Преценете и кой от вашите подчинени има нужните умения и качества, за да се възползва максимално от нея.
Визуализирайте желаните резултати.
Преценете до каква степен възможностите ще донесат желаните резултати за вашите компания и екип. Дадена възможност може да ви донесе достъп до нов, доходоносен пазар, но може и да предостави на служителите ви възможност за растеж, който би им позволил да постигнат професионалните цели, които са си поставили. По този начин ще можете да запазите и развивате най-добрите си служители.
Осигурете им непрекъсната подкрепа.
След като приложите предишните три съвета, ще се сдобиете с искреното желание да осигурите успех на хората си. Инвестирайки време в тях, те ще станат по-ценни за вашата организация и за вас самите. Поддържайте непрекъснат диалог, питайте ги как можете да им окажете подкрепа и да премахнете препятствията по пътя им. Окуражавайте ги да продължат да успяват.
По материали от Inc.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.