Седем стъпки към съзнателното приобщаване на жените в лидерството
Пазарът на труда има нужда от повече жени на лидерски позиции. Някои смятат, че проблемът е решен, но данните на ManpowerGroup от специално проучване по темата показват друго. Компанията, която има 30 000 служители в световен мащаб и над 400 000 клиенти, стъпва на тази база респонденти, за да потърси и обобщи какво може да се направи, за да се стопи разликата в наемане за лидерски позиции максимално бързо.
„Какво виждат нашите служите и други световни лидери, като пречка за преодоляването на половата пропаст и какво е нужно, за да се преодолее? Как преминаваме от говорене към действия?”, „Можем ли да разчитаме на поколението от новото хилядолетие да бъде отговорът? Това ли е поколението, което ще създаде промяната?” са въпросите, зададени сред 222 лидери в световен мащаб – 72, от които от ManpowerGroup, и 150 други, представляващи дружества с повече от половин милион служители в 25 страни.
ManpowerGroup направи качествено, задълбочено проучване сред 222 лидери в световен мащаб – 72, от които от ManpowerGroup, и 150 други, представляващи дружества с повече от половин милион служители в 25 страни.
Участниците в проучването от Поколението Y (до 34-годишна възраст) са убедени, че разликата в процента на жени и мъже на лидерските позиции ще бъде преодоляна. С най-оптимистични нагласи в тоза отношение са респондентите от Азия с 94%, следвани от САЩ с 91% и Европа с 80%.
Прави впечатление, че европейските лидери са загубили вярата си в политики, програми или квоти и едва 27% от тях мислят, че по-добри политики ще помогнат за справянето с проблема.
Поколението Х (над 35-годишна възраст) са по-позитивни от представителите на Y генерацията за продължителността на периода, през който ще трае преодоляването на пропастта. Жените от поколението Х вярват, че проблемът ще бъде преодолян до 18 години, а мъжете – до 14 години. Със значителна разлика, жените от поколението Y споделят, че ще са нужни 22 години, а мъжете – 20 години.
Въз основа на данните от проучването и изводите от него, ManpowerGroup изготви
Седем практически стъпки към съзнателното приобщаване на жените
1. Промени първо себе си – вярвайте или не си правете труда. Промените трябва да бъдат автентични. Ако не, хората го виждат като прищявка, която днес е тук, а утре я няма.
„Всички вие ще бъдете лидери в тази компания, ако го искате. Възможността да водите е широко отворена,” казва Йонас Прайсинг, обръщайки се към жените, работещи в МенпауърГруп..
2. Лидерството трябва да се заслужи, а не да се делегира – главният изпълнителен директор трябва да се заеме с този проблем. Половото равенство не може да бъде делегирано на Човешки ресурси. За да бъде ангажиментът автентичен и приведен в съответствие с бизнес стратегията на компанията, промяната трябва да протече от върха и да бъде демонстрирана от ръководния екип. Отделът по Човешки ресурси само може да помогне за улеснението на тази задача и да я подкрепи.
3. Повдигнете въпроса – попитайте „Защо не?” – планирането на приемствеността трябва да бъде по-смела. Вместо да кажете „Тя не разполага с нужния опит,” се запитайте „От какво имаме нужда, за да се сработим?”. Предизвикайте предположения. Ако мислите, че нещо е възможно, направете го такова.
4. Наемайте хора, които ценят хората – Ако наемате хора, които ценят хората, те ще успеят да измислят как да оптимизират напълно човешкия им потенциал, включително и жените.
5. Популяризирайте култура на съзнателното приобщаване; самостоятелни програми не работят. Това се доказа през последните три десетилетия. Програмите не променят поведението и не подобряват цифрите. Те само пораждат самодоволство, като награждават дейността, а не резултатите. Лидерите трябва да променят културата.
6. Бъдете изрични: Жени – къде и кога? – просто увеличение на представителите от женски пол не може да промени ситуацията. Жените и мъжете трябва да бъдат представители на всички нива и във всяка бизнес единица. Лидерите трябва да знаят точно къде са нужни жени. Не е достатъчно да се разглеждат само макроикономическите цифри.
7. Носете отговорност; поставете си реални и постижими цели – в бизнеса е важен резултатът и какво можеш да постигнеш. Всяко решение за наемане и повишаване може да бъде оправдано, но ако то не води към повратната точна на съзнателното приобщаване, то то няма как да бъде осъществено.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.