5-те най-важни качества на великите шефове
Забележителни шефове не са велики само на хартия. А най-вече заради своите действия. Резултатите на хартия са само една малка част от резултатите, които те постигат.
Ето кои са 5-те качества, които великите шефове притежават, според сп. TIME.
1. Развиват всеки един служител. Разбира се, можете да сложите вашия първостепенен фокус върху постигането на целите и резултати, но това няма как да се случи ако не развивате вашите служители. Защото всички те могат да постигнат това, което вие не сте в състояния да постигнете сам. Вашата работа е да помогнете на всички ваши подчинени да бъдат по-способни, така че и те, и вашия бизнес да постигат повече.
Вашата работа е да осигурите обучение, наставничество и възможности на служителите, които се нуждаят от тях и ги заслужават. Когато го правите, вие преобразявате един сравнително скучен процес на преглед на резултатите и проследяване на ефективността в нещо много по-смислено за вашите служители: напредък, подобряване и лично постижение.
Така че не се тревожете за постигане на целите и за изпълнението. Прекарвайте по-голямата част от времето си в развиването на уменията на служителите и постигането на целите ще се превърне в естествен резултат.
2. Справят се с проблемите незабавно. Нищо не убива морала в екипа по-бързо, отколкото проблемите, които биват подминавани без решение. Междуличностните конфилкти, проблемите с производителността, враждите между отделите - всичко това оказва негативно въздействие върху мотивацията и ентусиазма на служителите. Те се разсейват, защото малките проблеми никога не си отиват. Малките проблеми винаги тлеят и прерастват в по-големи проблеми. Плюс това, когато проблемите се пренебрегват, служителите веднага губят уважение към вас.
3. Спасяват екипа от "гнилите ябълки". Почти всеки бизнес има най-малко един служител, който създава проблеми. Той не успява да изпълни задачите си, губи самообладание по време на срещи или просто няма нужните качества. С течение на времето този служител създава проблеми в целия екип. Макар, че вероятно иска отчаяно да "реабилитира" себе си, това е почти невъзможно. Преди да премахнете слабото звено от веригата, вложете усилия да обясните на проблемния служител какво точно не е наред. Ако това изглежда като твърде много работа за твърде малък потенциален резултат ще е по-лесно да се отървете от „гнилата ябълка“.
4. Служат на другите, не не себе си. Топ шефовете казват или правят неща, които ги поставят в светлината на прожекторите, но за кратко. Никога не забравяйте служителите. Вашата слава никога няма да бъде същата без вашите служители. Когато служителите се отличават, вашият бизнес превъзхожда останалите.
5. Винаги помнят откъде са дошли. Представете си, че гледате филм и си казвате: "Ако аз бях в подобно положение, никога не би направил това". Вашите служители може би често си казват това, когато се поставят на ваше място. Затова често трябва да се поставяте на тяхно място и да помните откъде сте тръгнали и как сте се чувствали в началото на кариерата си. Ето защо трябва да оценявате желанието на всеки свой подчинен, който иска да обсъди нещо, което може би е маловажно с вас. Той просто може да иска да прекара няколко минути с вас.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.