"Мери Селест": Тайнствената съдба на кораба-призрак

На 5 декември 1872 г. корабът "Дей Грация" се намирал между Португалия и Азорските острови, когато кормчията Джон Джонсън забелязал с далекогледа си кораб, който се намирал на близко разстояние. Плавателният съд се носел по течението, платната му били силно разкъсани, а хора не се виждали никъде.
Оказало се, че това е "Мери Селест" - търговски кораб, който често се използвал за пренасяне на стоки от Америка до Европа и обратно. Корабът обаче не бил повреден - макар да имало вода в трюма и на палубата, той все още бил годен за плаване. Товарът от 1701 бъчви бил непокътнат, а всички лични вещи на екипажа били на място. Нямало следи от насилие или пиратско нападение. Къде обаче е отишъл екипажът?
Как започва всичко
В началото на ноември 1872 г. "Мари Селест" отплавала от Статън Айлъд за Генуа, Италия под ръководството на капитан Бенджамин Бригс. Заедно с него и 7-членния екипаж на кораба пътували също съпругата и дъщерята му.
На това плаване корабът преасял 1701 бъчви с т.нар. търговски алкохол на компанията "Меснер-Акерман". Едва около седмица след отплаването (около 15 ноември) от Америка отплавал и кораба "Дей Грация".
Месец по-късно, в началото на декември 1872 г. "Дей Грация" доближавал бреговете на Португалия, когато екипажът забелязал на хоризонта друг кораб, който се движи безцелно. Екипажът на "Дей Грация" решил да доближи кораба, с което установили, че пред тях е "Мери Селест". Всички били изключително изненадани, тъй като екипажът на "Мери Селест" потеглил седмица по-рано от Америка и би трябвало вече да е в Генуа.
Екипажът липсвал, но всички лични вещи били на мястото си, нямало следи от борба, а товарът от 1701 бъчви с алкохол бил непокътнат - едва по-късно станало ясно, че 9 бъчви са празни. Спасителната лодка липсвала.Така екипажът на "Дей Грация" решава да отплава с двата кораба до Гибралтар, където се образувало следствие, което да разкрие какво се е случило с "Мери Селест".
Разследването
Проведеното разследване установило, че няма никакви данни за пиратство или извършено престъпление (като убийство например). Проведено било дори и специално изследване на петна, за които се смятало, че са капки кръв, но впоследствие се оказало, че е ръжда. Единствените неща, които липсвали, били секстантът, хронометърът, 2-те помпи, както и документите на кораба.
Капитан Бригс, семейството му и екипажът така и не били открити.
Множество версии
Намирането на непокътнат и същевременно необитаем кораб насред океана определено е нещо, което е стреснало екипажа на "Дей Грация" и което несъмнено би изправило косъмчетата по гърба на всеки човек.
Едно от предположенията около кораба-призрак е, че "Мари Селест" е бил нападнат от пирати. Тази теория определено не се връзва, тъй като пиратите са можели да се снабдят с доста неща от кораба. Обикновено такива атаки не минават без спречкване, а следи от насилие - няма.
Друга теория е, че цялата история около "Мери Селест" е измислена, а екипажът всъщност е нападнат от... екипажа на "Дей Грация". Това обаче също изглежда малко вероятно - двата кораба отплават по различно време и дори не би трябвало да се засекат, а когато това все пак се е случило - екипажът на "Мери Селест" вече е липсвал.
През ноември 1872 г. други кораби, преминаващи през Атлантическия океан, не са докладвали лошо време и бури - напротив, водите били спокойни и дългото плаване било възможно. Въпреки това не е изключено внезапна буря, торнадо или друго метеорологично явление да е довело то бързото напускане на екипажа.
Разбира се, не липсват и конспиративни теории за паранормална активност, както и предположения, че корабът е преминал през Бермудския триъгълник.
Странностите около "Мери Селест" не спират
Историите за необичайна активност се засилили, след като бащата на собственика Джейм Уинчестър починал на кораба при инцидент в Бостън, като така става поредната жертва (след екипажа на Брикс и първия капитан на кораба - Робърт Маклелън). След края на разследването корабът "Мари Селест" е продаван 17 пъти, а състоянието му значително се влошило.
Последният собственик - капитан Паркър - се опитал да корабокрушира умишлено, за да извърши застрахователна измама, но начинанието му било неуспешно. Впоследствие се опитал да го подпали, но след предизвикания пожар корабът не потънал. Сякаш плавателният съд не можел да бъде разрушен по никакъв начин. Накрая корабът "Мери Селест" е изоставен в морето.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.