Неизвестно за известните: Страх от инжекции ражда световна марка за детски аксесоари

Снимка: Shutterstock
Снимка: Getty Images

Корпорацията Chicco, с широката си мрежа от маркови магазини и дистрибутори, създава стоки за деца и майките им в продължение на 63 години. Зад раждането и развитието на марката главните действащи лица са семейство Катели.

Основателят на Chicco - Пиетро Катели е роден на 14 април 1920 г. в италианския град Комо. Няма подробна информация за родителите му.  Известно е само, че семейството не било богато, така че момчето израснало в скромни условия и от дете бил чувствителен, мил и възпитан. Тези негови качества стават стимул за появата на компанията, произвеждаща стоки за деца.

Когато е на 5 години, Пиетро се разболява от бронхит. Лекарите му предписват курс от лекарства и като на всяко дете,инжекциите не му допадат. Малкият Катели искрено не разбира защо всичко трябва да бъде толкова болезнено. Още тогава решава, че когато порасне ще измисли игла, която не причинява толкова страдания на децата.

ПЪТУВАЩ ТЪРГОВЕЦ

На 17-годишна възраст започва работа като пътуващ търговец във фирма за продажба на медицински изделия. От сутрин до вечер Катели, с велосипеда си, разнася превръзки, хапчета и термометри. Опитът, който натрупва тогава, се оказва много полезен и след края на Втората световна война Пиетро създава малката компания Articoli Sanitari e Affini, или накратко Artsana ("Санитарни и съпътстващи стоки"), която търгува със санитарно-хигиенни стоки.

В продължение на няколко години бизнесът се състои главно в препродажбата на вече готова продукция. След като спестява малко пари, Пиетро започва собствено производство на медицински консумативи.

Фирмата Artsana се развива бързо и след няколко години става лидер на този пазар. По това време бизнесменът вече е женен и и той и съпругата му са напът да се сдобият с първородния си наследник. Дали защото самият той е имал бедно детство или поради развитото си чувство за грижа, Катели иска да създаде всички удобства за детето. Затова пътува до близки градове в търсене на подходящи бебешки дрехи, колички и люлка. Но, напразно - в онези години в Италия предлагането на детски стоки е изключително оскъдно, а дрехите и мебелите за деца са в мрачни цветове.

Тогава у Пиетро Катели се ражда идеята сам да създава ярки, удобни и практични продукти за деца. Името на бъдещата компания се появи и благодарение на сина на бизнесмена. С раждането си той получава името Енрико, но още преди това родителите му наричат все още нероденото бебе „Кико“, което на италиански се изписва Chicco.

1958 г. се превръща в знакова година за семейството -  ражда се синът им и компанията, която се превръща в една от световните марки в областта на стоките за деца. В първия ѝ каталог са описани и показани по-малко от 30 артикула, но въпреки това успехът надминава очакванията на бизнесмена.

Майките се втурват към магазина му, за да пазаруват нечупливите бебешки бутилки с биберон. Количките с марка Chicco светкавично се издигат на второ място по популярост, а те са проектирани лично от Пиетро Катели. Младите родители в страната вече се хвалят пред приятели и познати със стоки, купени от Chicco.

БЕЙБИ БУМ И ДРЕХИ ЗА БРЕМЕННИ

Снимка: Shutterstock

Бизнесменът патентова търговската  марка едва след 12 години от съществуването ѝ - тоест през 1960 г. Дългото отлагане е по една причина - той посвещава цялото си време, внимание и усилия в разширяването на асортимента, създавайки нови продукти за деца. За успеха на компанията сериозен принос има и т.нар.  бейби бум - след него броят на почитателите на марката се увеличават, а в магазина на Chicco започват да идват и чужденци. Когато съпругата на Катели е бременна с третото им дете, той сериозно се замисля да направи удобни дрехите за бъдещи майки. Така се появява линията, специално проектирано бельо и облекло за бременни. Това неимоверно увеличава почитателите на марката Chicco.

Докато паралелно се занимава с направата на медицински изделия, Пиетро Катели решава да произвежда и специални продукти за деца, отличаващи се с повишена степен на безопасност. И така, асортиментът на копанията вече включва термометри, хигиени стоки и съдове. Тяхната разработка е консултирана и изцяло съобразена с препоръките на педиатрите.  През 60-те години компанията открива клонове в Швейцария, Франция, Испания и Германия. Асортиментът се разширява, стоките се усъвършенстват. През следващите 10 години Artsana Group започва да увеличава присъствието си в Европа.

СВЕТОВНО НАСТЪПЛЕНИЕ

Снимка: Shutterstock

През 1994 г. марката Chicco открива клон в Хонг Конг, което извежда компанията на азиатските пазари. От 2000 г. фирмата открива представителства в САЩ и Турция. През 2004 г. компанията разработва и налага нов формат за своите магазини – огромни, съвременни и с богат асортимент от стоки за деца от всички възрасти. Оттогава този формат се превръща в задължителен стандарт за всички магазини от регионалните подразделения на компаниятав в цял свят.

Пиетро Катели умира през 2006 г. на 85-годишна възраст. Управлението на компанията преминава в неговите деца - синовете Енрико, Микеле и дъщерята Франческа. Енрико отговаря за финансовата част, Микеле поема отговорността за марката Prenatal, която създава стоки и аксесоари за бебета, а Франческа ръководи рекламните кампании на марката. Всяка година Chicco пуска повече 60 нови вида стоки, каталогът включва над 45 хиляди артикула, като 4 хил. от тях са продукти за майки. Фирмата произвежда детски столчета за кола, многофункционални креватчета, столчета за хранене и др.

Особено популярни сред клиентите са хигиенни продукти за майки и бебета, стилни и меки дрехи, удобни и издръжливи обувки, нощни лампи, протектори, кошари и други стоки. Компанията притежава над 360 монобранд магазини, генериращи около 700 милиона евро чиста печалба. Chicco работи в 120 страни по света. По обем а продажбите на първо място е пазарът в Италия, а на второ – в САЩ.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ