Вредни съвети за рекламодатели

Вредни съвети за рекламодатели

Как да похарчим времето и рекламния си бюджет с чувство за изпълнен дълг? Просто следвайте вредните съвети за непослушни рекламодатели, които не искат кръвожадните рекламисти да ги водят за носа.

1. Рекламирайте само тогава, когато продажбите растат! Да правите реклама, когато те намаляват, означава сами да си изкопаете гроба. Нали всички знаят, че ако продажбите отбелязват ръст, значи рекламният отдел работи добре.

2. Не търсете нови пътища! Защо да се охарчвате за създаването на оригинална реклама, когато всичко на този свят отдавна вече е измислено и използвано? Вземете някоя известна печатна реклама и я пригодете към собствения си продукт. Изплагиатствайте успешна чуждестранна идея и я приспособете към българската реалност!

3. Дръжте се с потребителя като с дете! В повечето случаи той си няма и представа какво му трябва в този живот и с каква паста трябва да си измие зъбите днес. Не се притеснявайте всеки път да му напомняте, че никой, освен вас, не може да му реши проблемите и да удовлетвори потребностите му. Продължавайте да го убеждавате, че само вашата стока е истинската панацея от всички вселенски беди. То си е така, нали?

4. Разширявайте максимално целевата си аудитория! Колкото се може повече хора трябва да купят вашия продукт. Затова на въпроса на рекламната агенция „Кой е вашият клиент?” отговаряйте „Всички!”. А още по-добре охарактеризирайте средния си потребител като „кариерно ориентиран мъж на възраст от 18 до 65 години”, но не отхвърляйте и домакините с деца, нито тинейджърите.

5. Не обмисляйте рекламната си стратегия! Пишете я колкото се може по-загадъчно, сложно и неграмотно. Задачата на агенциите е да проявяват чудеса от съобразителност, да са експерти в шаманството и да могат да разчитат йероглифи и криптограми. Нали затова пари им се плащат!

6. Правете всичко в последната минута! Рекламистите са привикнали да работят във форсмажорни обстоятелства – това ги ободрява. Всички знаят, че страхът от крайния срок действа като допинг. Веднъж седмично променяйте целите и изискванията си, а най-добре го направете и в деня преди презентацията.

7. Не казвайте нищо на рекламистите! Отговаряйте на всички въпроси със загадъчна усмивка. Агенцията сама трябва да се досети какво искате. И още на другия ден трябва да ви предложи поне 20 идеи, а вие ще изберете между тях, като се допитате до жена си, счетоводителя, месаря, чистачката, Иван Тодоров и най-авторитетната си леля!

8. Провеждайте повече фокусни групи! Всяка идея трябва да се провери на гърба поне на няколко. Такава е и поговорката – седем пъти проведи фокусна група, веднъж режи! Накрая помолете всички сътрудници от фирмата си да оценят рекламата ви. Не забравяйте да питате и жената на директора.

9. Задачата на рекламиста е да измисли проблем и веднага да излезе с решението му! Това се нарича пророческа дарба. Благодарение на рекламата всички се научихме да се тревожим за лилавите, озъбени микроби в тоалетната, калцирането на пералните машини и чудотворните лактобактерии в млечните продукти. Къде бихме били днес без тези неща!

10. Максимум информация! Изисквайте в клипа или на макета да присъстват телефоните на всички разпространители, техническите характеристики на продукта и целия асортимент на фирмата ви, както и карта на магазините и друга подобна полезна информация. Платили сте за цели 30 секунди и за цяла страница – всичко ще си влезе! Да, и логото да е по-едричко, моля.

11. Да приемате пакета от първия път е лош тон! Дизайнерите са длъжни да заработят парите си с пот на чело. Няма значение колко е добро първото им предложение – нека се напънат още малко! Да се знае, че вие сте шефът! Накарайте ги първо да намалят, а после да увеличат логото. Да пожонглират малко с шрифтовете. Те са толкова много – направо си е грях да не ги използвате всичките!

12. Никога не коментирайте веднага! Звънете на агенцията пет пъти на ден, пишете им писма на всеки половин час, изисквайте да се занимават първо с вас. А когато получите концепциите, се заключете в тоалетната и не отговаряйте на обажданията, есемесите и имейлите. Два дни. Нека се поизнервят малко, полезно е за здравето.

13. Помествайте реклама само в праймтайма и на най-забележимите места! Рейтингът и видимостта са най-важни, за да достигнете до аудиторията си. Няма значение, че рекламата не дава резултати. Нали сме похарчили време и много пари! Съвестта ни е спокойна. Най-важното е шефът да забележи резултатите от труда ви на път за работа.

14. Креативността не продава! Не се поддавайте на убежденията! Рекламните агенции само за това и мечтаят – да заминат за фестивала в Кан за ваша сметка. Креативността е просто прахосмукачка, предназначена да ви смуче парите. Не си струва да рискувате, защото реакцията на потребителите на смелата реклама може да бъде непредсказуема.

15. Сексът продава! Смело следвайте заветите на чичко Фройд. Голото момиче в рекламата на всичко – от тежкотоварни камиони до дъвка за деца, е най-добрият залог за успех. Дори да продавате карданни валове. Имиджовият календар с голите ви колежки трябва да бъде подарен на всички партньори – това е „must have” за всяка компания.

Как да си изберем рекламна агенция?

1. Отворете телефонния указател и звънете по азбучен ред.

2. Попитайте началника на маркетинговия отдел дали има роднини и приятели в някоя рекламна агенция. Все пак са свои хора...

3. Организирайте безплатно събитие или конкурс за водещите агенции, подберете най-добрата идея от всяка презентация и ги предайте на роднините на началника на маркетинговия отдел. За участниците в събитието пуснете слухове, че са непрофесионалисти. Така ще си създадете репутация на опитен мениджър с високи изисквания.

По материали от AdMe.ru

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ