Дами: трябва ли да пишете имейли като мъже?

Дами: трябва ли да пишете имейли като мъже?

В началото на седмицата водещата на телевизия CNBC Мария Бартиромо заяви в ефир, че едно от обещанията й за новата година е било да започне да пише имейли като мъж. Какво точно означава това? – запитаха веднага специалистите от Business Insider. И кому е нужно?

Отговорът може би е по-прост, отколкото си мислите, смята професорът по лингвистика в университета на Джорджтаун Дебора Танен. Припомнете си колегата, който подписва бизнес кореспонденцията си с „Целувки!” или смекчава авторитарните си послания с усмихната емотиконка. И във вашия офис има такъв, нали? Шансовете са, че това е жена, показва неумолимата статистика.

„Като цяло, жените пишат по-дълги имейли и са по-склонни да използват емоционални начини на изразяване”, обяснява Танен. „Те омесват личния стил на разговор с работния.”

Естествено, мъжете също мислят за други неща, освен за работа (светските разговори са типични и за двата пола), но техните интереси са свързани по-често с области като спорта и споделените хобита, които се възприемат като неутрални, а не лични теми за разговор. Дамите, от своя страна, вмъкват в комуникацията емоционални или хумористични фрази, за да покажат, че са добронамерени. За мъжете тази форма на комуникация често е прекалено лична.

Лошо ли е обаче да пишеш имейли „като жена”? И да, и не, смята Танен. Откритата и емоционално прозрачна позиция на работното място води до по-силно доверие и по-успешно споделяне между колегите. Често обаче хората, които общуват по по-неформален и приятелски начин се оценяват като фриволни от началниците, които не се интересуват от стила им или не го споделят.

Работата на мъжете обаче също „не е чиста”, смята специалистът. Сарказмът, например, е тяхно оръжие много по-често, отколкото при жените. Дамите обаче го използват в по-негативен смисъл, докато за мъжете той често изразява чувството им за хумор. Грешната интерпретация на хумора обаче често води до сериозни проблеми в офиса, предупреждава Танен.

Ако хуморът прелее и в онлайн комуникацията, погрешните изводи стават още по-чести. Лице в лице по-лесно може да познаем дали човекът срещу нас се шегува, както и дали е добронамерен, или не. Писаната реч обаче много по-трудно предава тези нюанси и в резултат на това хумористичният ви имейл може да се приеме доста зле.

Съветът на Танен към мъжете и жените в офисите е, че не трябва да се притесняват дали пишат имейли „като жени”. Необходимо е само да отделите миг да прецените дали думите – и евентуално емотиконите – които включвате в кореспонденцията си не спадат към твърде неофициалната категория. Усмихнатото и оплезено личице? (:P) Запазете го само за приятели.

Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ