Забавление на работното място? Задължително!

Забавление на работното място? Задължително!

Забавление на работното място? Задължително!

Липсата на позитивна нагласа на работното място засилва стреса и понижава продуктивността на служителите. За съжаление, за много мениджъри думата „забавление” отдавна се е превърнала в антоним на понятието „работа”. Истината обаче е, че удоволствието не кара хората да вземат труда си по-малко насериозно. Напротив. Забавата е начин всички да се отпуснат, да подобрят връзките помежду си и да се заредят за нови подвизи.

Кои са основните причини забавлението да е от ключово значение на работното място?

• То прави служителите щастливи. Поощрявайте например празнуването на рождени дни в офиса. Нека хората си разменят подаръци и дори да си направят някоя весела шега с рожденика. Така свързаният с работата стрес временно ще се облекчи, а повишеното настроение доказано повишава и продуктивността.

• От време на време служителите се ядосват един на друг. Това е нормално, защото прекарват много време заедно и всеки има различен характер. Ако това не се контролира, работното място може да се превърне в кошмар, а напрежението да влоши работната комуникация. Тимбилдингът и неформалните срещи могат значително да променят междуличностната динамика, когато искрите започнат да хвърчат.

• Забавлението в офиса спокойно може да приеме формата на упражнения за колективна работа или на приятни награди за добре свършена задача. От една страна това поощрява здравословната конкуренция, а от друга е отлично лекарство за компанията, тъй като служителите ще заработят по-добре в екип.

• Някои от проблемите са причинени от факта, че хората в офиса не се познават много добре. Те не знаят какви са мотивите и характерите на колегите им, нито познават силните и слабите им страни. Съвместните приятни занимания ще им дадат възможност да натрупат това безценно знание и ще помогнат за подобряването на ефективността заради по-успешната и информирана комуникация между служителите.

• Някои служители имат ниско самочувствие. Ако ги увлечете в занимания, които ще им помогнат да блеснат, това може да се промени. Обикновеното общуване наистина върши чудеса в такива случаи. Поощрете колегиалните срещи след работа в близкия бар веднъж-два пъти седмично и организирайте забавни игри като куизове за обща култура например. Много хора се държат различно в работна и в неофициална среда. Така, когато колегите се погледнат в различна светлина, те добиват по-топло впечатление един за друг. А това повишава самочувствието и комфорта на работното място.

• Силно конкурентните компании често насъскват служителите си един срещу друг, за да ги нахъсат. Но ако служителят „губи” твърде често тези надпревари, той спокойно може да си потърси работа другаде, където ще му е по-спокойно. Не забравяйте, че хората идват на работа не само заради парите, а и заради личното удовлетворение от живота, свършената работа, постигнатите успехи и собствените качества. Ето защо поощряването на приятелски отношения не е губене на време, а създаване на по-лоялни служители. А само те могат да оформят истински здравия гръбнак на една успешна компания.

Expert Business Advice

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ