Котлър, Уелч, Сун Дзъ и Маркс най-четени от бизнеса у нас

Котлър, Уелч, Сун Дзъ и Маркс най-четени от бизнеса у нас

Кои са най-важните автори за българските мениджъри? Филип Котлър, Джак Уелч, Лий Якока, Сун Дзъ и Карл Маркс. Но също и Екзюпери, Ф. Скот Фиджералд и френския рекламист Бегбеде. Това сочи допитване на списание „Мениджър” и агенция „Маркет Линкс”, проведено сред 1000 висши и средни мениджъри.

Въпросът, на който мениджърите трябваше да отговорят бе „Коя е най-важната бизнес книга за Вас?”. Отговорите подредиха класацията на най-четените от българския бизнес автори. Ето как изглежда тя.

1. Бестселърът „Маркетинг Мениджмънт” на „бащата на маркетинга” Филип Котлър води класацията с 5.9%.

2. На второ място с 5.0% анкетираните мениджъри са поставили три книги – „Хаотика – мениджмънт и маркетинг в епохата на турболентността” от Филип Котлър и Джон Каслионе, „Пътят на Тойота – 14 мениджърски принципа от най-големия производител в света” от Джефри Лайкър и „Джобен наставник”, издаден „МИТ Прес” (издателството на „Мениджър”).

3. На трето място с 4.2% са посочени 5 книги – „Джак – направо от сърцето” от Джак Уелч и Джон А. Бърн, „Едноминутният мениджър” на Кенет Бланчард и Спенсър Джонсън, „Седемте навика на високоефективните хора” на Стивън Кови, „Къде изчезнаха лидерите” на Лий Якока и „Изкуството на войната” на Сун Дзъ.

Кои са другите по-интересни заглавия, намерили място в анкетата?

- „Иновации и предприемачество” на Питър Дракър (3.4%),

- „Котлър за маркетинга – как да създаваме, печелим и управляваме пазарите” на Филип Котлър (3.4%),

- „Богат татко, беден татко” на Робърт Кийосаки и Шарън Лехтър (3.4%),

- „Да печелиш” на Джак Уелч (2.5%),

- „Племена” на Сет Годин (2.5%),

- „Стратегията „Син океан” на В. Чан Ким и Рене Моборньо (2.5%).

Сред най-важните книги за бизнеса е посочен и „Капиталът” на Карл Маркс.

Всеки, който се интересува и работи в полето на мениджмънта и маркетинга е логично да е прочел и Котлър, и Дракър, и Уелч, и социалния гуру Сет Годин, отбелязват авторите на допитването. Любопитно е обаче, че в класацията са попаднали и чисто художествени произведения като „Малкият принц”на Екзюпери (0.8%), „Великият Гетсби” на Ф.Скот Фиджералд (0.8%) и „9.99” на Фредерик Бегбеде (0.8%), които анкетираните също поставят сред най-важните книги за мениджъри. Не малка част от участвалите в допитването са посочили само имена на автори без конкретни техни произведения – най-ярките сред тях са Ричард Брансън и Тед Търнър.

 Цялата класация можете да прочетете в новия брой на сп. "Мениджър", който от днес излиза на пазара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Конференциите все още могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
На днешната дата, 15 септември. Рождениците днес
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции
Златното правило на дядо, превърнало внука му в един от най-влиятелните хора на планетата
3 необичайни, но ефективни начина да откажете цигарите