Котлър, Уелч, Сун Дзъ и Маркс най-четени от бизнеса у нас
Кои са най-важните автори за българските мениджъри? Филип Котлър, Джак Уелч, Лий Якока, Сун Дзъ и Карл Маркс. Но също и Екзюпери, Ф. Скот Фиджералд и френския рекламист Бегбеде. Това сочи допитване на списание „Мениджър” и агенция „Маркет Линкс”, проведено сред 1000 висши и средни мениджъри.
Въпросът, на който мениджърите трябваше да отговорят бе „Коя е най-важната бизнес книга за Вас?”. Отговорите подредиха класацията на най-четените от българския бизнес автори. Ето как изглежда тя.
1. Бестселърът „Маркетинг Мениджмънт” на „бащата на маркетинга” Филип Котлър води класацията с 5.9%.
2. На второ място с 5.0% анкетираните мениджъри са поставили три книги – „Хаотика – мениджмънт и маркетинг в епохата на турболентността” от Филип Котлър и Джон Каслионе, „Пътят на Тойота – 14 мениджърски принципа от най-големия производител в света” от Джефри Лайкър и „Джобен наставник”, издаден „МИТ Прес” (издателството на „Мениджър”).
3. На трето място с 4.2% са посочени 5 книги – „Джак – направо от сърцето” от Джак Уелч и Джон А. Бърн, „Едноминутният мениджър” на Кенет Бланчард и Спенсър Джонсън, „Седемте навика на високоефективните хора” на Стивън Кови, „Къде изчезнаха лидерите” на Лий Якока и „Изкуството на войната” на Сун Дзъ.
Кои са другите по-интересни заглавия, намерили място в анкетата?
- „Иновации и предприемачество” на Питър Дракър (3.4%),
- „Котлър за маркетинга – как да създаваме, печелим и управляваме пазарите” на Филип Котлър (3.4%),
- „Богат татко, беден татко” на Робърт Кийосаки и Шарън Лехтър (3.4%),
- „Да печелиш” на Джак Уелч (2.5%),
- „Племена” на Сет Годин (2.5%),
- „Стратегията „Син океан” на В. Чан Ким и Рене Моборньо (2.5%).
Сред най-важните книги за бизнеса е посочен и „Капиталът” на Карл Маркс.
Всеки, който се интересува и работи в полето на мениджмънта и маркетинга е логично да е прочел и Котлър, и Дракър, и Уелч, и социалния гуру Сет Годин, отбелязват авторите на допитването. Любопитно е обаче, че в класацията са попаднали и чисто художествени произведения като „Малкият принц”на Екзюпери (0.8%), „Великият Гетсби” на Ф.Скот Фиджералд (0.8%) и „9.99” на Фредерик Бегбеде (0.8%), които анкетираните също поставят сред най-важните книги за мениджъри. Не малка част от участвалите в допитването са посочили само имена на автори без конкретни техни произведения – най-ярките сред тях са Ричард Брансън и Тед Търнър.
Цялата класация можете да прочетете в новия брой на сп. "Мениджър", който от днес излиза на пазара.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |Цитат на деня
Цитат на деня |Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Маркетинг |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Маркетинг |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Свят |Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Технологии |10 признака, че сте в капана на токсична връзка - Част 1
Маркетинг |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.