Съвети за новаторско мислене от най-влиятелния предприемач на годината

Съвети за новаторско мислене от най-влиятелния предприемач на годината

Алекса фон Тобел е основател и генерален директор на уебсайта за финансов мениджмънт LearnVest.com. Наскоро тя бе избрана за най-влиятелна жена предприемач в престижната класация на списание „Форчън” и бе упомената в списъка с 30-те най-готини млади предприемачи под 30 години на Inc.com. Фон Тобел споделя опита и вижданията си за начините, по които можем да отключим креативността си на работното място.

„В нашата компания използваме един прост начин да определяме приоритетите – ако не е полезно и умно, няма да се занимаваме с него.

Затова, преди да направим промени в сайта или другите си продукти, първо се гмуркаме в данните. За да изградим най-добрия възможен продукт, той трябва да е онова, което клиентите ни наистина искат.

Как определяме това? За щастие, разполагаме с феноменален анализаторски екип, който следи всеки детайл от случващото се на сайта. Но ние не се интересуваме само от числата. Искаме да знаем на кого говорим, как хората използват продуктите ни и – най-важното – как можем да ги подобрим.

Правило№1: Следим всяка цифра и чуваме всеки глас

Проведохме национално проучване, за да разберем финансовите нагласи и поведение на потребителите. Някои от най-ценните ни проучвания обаче изследват качеството, а не количествата.

Често каним мрежата си от потребители да взема участие в малки фокусни групи и интервюта лице в лице. Разполагаме и с мрежа от суперпотребители, които участват в специалните ни лаборатории. Те се срещат лично с директора на отдел „Потребители”, за да обяснят как навигират по сайта и да посочат проблемните точки и възможностите за подобрение. Отделяме специално внимание и на коментарите от най-естествения си канал – обратната връзка чрез имейл. Тя понякога е трудна, а понякога – вълнуваща, но винаги полезна.

Всеки член на екипа ни е и потребител на собствения ни сайт. Всички четат съдържанието и използват инструментите и услугите ни. Това се отнася и за инвеститорите и съветниците ни. Това, че са свързани с компанията, не означава, че обратната им връзка е необективна. Подобренията в продукта са си подобрения, независимо кой ги е предложил.

Правило №2: Търсим неочакваното

Влагаме големи усилия в систематизирането и организирането на обратната връзка, но идеите за иновации може да дойдат и от най-неочакваните места. Където и да съм и каквото и да правя, винаги търся вдъхновение. От гледането на телевизия до вечерите с приятели, човек никога не знае откъде може да дойде добрата идея.

Търся идеи най-вече, когато използвам други методи за самоусъвършенстване. Например, редовно ползвам приложението Fitbit, което проследява активността ми през деня и през времето, когато спя. Обожавам да размишлявам върху анализите в него, защото ми помага да бъда проактивна по отношение на здравето си. Приложението ми помага и да помисля за поведението си, като ме информира и за начините, по който мога да използвам анализите в работата си.

Как да откриете иновациите? Проучвайте (по „високите” и „ниските” места), слушайте (всички в работните си и социални мрежи) и се концентрирайте (като филтрирате идеите си). И после повторете всичко отначало.”

Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ