10 принципа на новия маркетинг, които излизат на преден план

10 принципа на новия маркетинг, които излизат на преден план

Шведският икономист Томас Гад, смятан и за един от най-големите световни специалисти по брандинг и маркетинг споделя и представя най-актуалните маркетингови идеи и нови теории за брандинга. От 1 до 10 те гласят:

1) Диференцирайте се! Сега е важно да бъдете други, да създавате свой уникален опит и правилно възприятие у потребителите. Бизнесът днес може да устоява само ако се отличава от конкурентите си.

2) Управявайте възприемането на бранда. Ако не обяснявате информацията, която носи вашият бранд, хората ще започнат да я възприемат по своему. Трябва да действате изпреварващо, затова, давайте правилна информация за своя бранд и управлявайте възприемането й, разказвайте истории за марката, създавайте асоциации, които градят имиджа, към който се стремите.

3) Все още е жива практиката от старата маркетинг школа за работа с фокус групи от потребители. Моят дългогодишен опит показва: не се фокусирайте върху групите! Работете с конкретни личности, за да разберете мотивите и потребностите им, техните реакции. Правете подробни интервюта с колкото се може повече клиенти. Най-важното е да разберете какво се върти в главата на всеки един от тях и да откриете отговор на въпроса как вашата марка отговаря на нуждите му.

4) Корпоративната култура ще става все по-важна част от бранда. Хората трябва да чувстват искрено своята принадлежност към компанията. Когато правите нещо заедно в името на обща цел, вие градите лоялност. Една от най-успешните компании Alibaba всяка година организира празник за всички свои служители: 600 души весело и емоционално отбелязват рожденния ден на компанията за нейна сметка. Основателят на Alibaba– милиардерът Джек Ма има няколко принципа, от които можем да се поучим: гледайте на всичко от висотата на орлов полет, правете промени и иновации върху раменете на гиганти, отнасяйте се сериозно към своя бизнес, но не и към себе си.

5) Брандът, преди всичко трябва да отговаря на въпроса „Защо?". И чак след това на въпросите „Как?” и „Какво?”. В недалечното минало повечето компании започваха с въпроса „Какво?”, сега обаче това не е интересно на хората. Успешните компании вече са отговорили на клиентите, а и на себе си на въпроса „Зщо?” – „Защо правя всичко това? Защо съществува брандът или компанията?"

6) Новият подход към бизнеса повелява – днес всичко трябва да започва с бранда. Бранд стратегията трябва да е центърът и след това, на тази основа да се строи стратегията на целия бизнес.

7) Две неща са от определяща важност за успешен продукт в днешно време: дизайн и лесно използване.

8) Не се страхувайте да използвате нови подходи. Старата школа на маркетинга е индустриална, ориентирана към продукта, масовия маркетинг, сложно навлизане в нови категории. Новата школа на маркетинга се стреми:

- да привлича интерес;

- да поставя акцент на участието, на въвличането;

- да бъде целево ориентирана;

 - да работи през нетрадиционни канали и медии;

- да организира непрекъснат поток от малки иновации, с които увлича потребителите (пример: бета-тестването на продукти);

- да разказва истории и да продава мечти, защото в центъра на новия маркетинг не е продуктът, а контекстът.

9) Днес, за бранда е важно да предизвиква удивление, радост, позитивни чувства, доверие и уважение. Това е нов старт за бизнеса всеки път. Актуални днес са: иновационните програми, споделянето на цели и ценности, срещите с хората.

10) Не се вторачвайте в конкуренцията! Вярвайте в себе си и в екипа си!

Източник: E-executive

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ