10 съвременни шедьовъра на маркетинга (Част III)

Накарай човек да се почувства специален. Запиши емоциите му във видео и след това покажи записа в интернет. Това е една от най-успешните стратегии в маркетинга през последната година. Особено ефективна е в САЩ, където споделянето на „вирусни” клипове под името на бранда или от инициативи на бранда се отчита като маркетинг успех. И се назовава viral brand awareness.

Такъв е примерът на следващия пример за маркетинг шедьовър, за който предлагаме да ви разкажем в тази поредица.

През последните 3 години базираната в Сан Франциско фирма за отдаване на коли под наем работеше за това да се популяризира и хората да научат името й. Тя бързо се разрасна в бизнес, който предлага услуги в 20 града в Щатите благодарение на ефективен и не много скъп маркетинг. Стратегията й бе „ние сме там, където имате нужда да бъдем”.

Фирмата взе участие в конференции и събития. През 2012 г. организира промоции, които стартираха дебати. Предложи камион за сладолед до поискване. С това изтъкна възможността си да предлага на клиентите си широка гама автомобили. В деня на президента в САЩ организира забавна рекламна акция. Пусна по улиците на Вашингтон автомобилна процесия, която наподобява тази на държавния глава на САЩ, и покани минувачи да се качат в лимузината и да се почувстват за момент като истински американски президент. След като ги засне във видео показа емоциите и коментираите им след експеримента в интернет. Млада жена във видеото разказва, че й е било най-забавно, когато деца са й махали от улицата, смятайки, че в лимузината се вози наистина президента. (Видеото можете да прегледате след текста.)

Раян Грейвс, оперативен вицепрезидент на фирмата, обясни, че всяка една промоция цели да вдъхне на марката живот. Да оформи нейно лице пред потенциалните клиенти. „Забавно и ефективно в едно. Искаме хората да разказват истории, в които деликатно се вмества името на Uber”, казва той.

Маркетинг урокът тук е: Дай на клиентите преживяване, за което ще искат да разкажат на приятелите си (a.k.a. твоите бъдещи клиенти). Запиши преживяването им и го покажи в интернет.

С интернет е свързан и следващия маркетинг шедьовър от поредицата, според списание Entrepreneur.

Нюйоркският търговец на медицински продукти за първа помощ Help Remedies разчупи случния маркетинг пазар в града с кампания под заглавието „Какво не е наред със САЩ?”. С това име бе създаден интерактивен уебсайт, който проследява неприятни заболявания като обриви, хрема, безсъние в различни градски райони на базата на седмичните статистики на търговеца на медикаменти. В допълнение към този маркетинг трик, компанията отвори във Вашингтон аптека с модерен, разчупен вид. В нея предложи лекове за всички видове детски болки – от хапчета за главоболие до „съдия по човешките връзки”, който помага по отношение на сърдечните проблеми. Екрани, на които се показваха филми с най-вероятните ситуации, в които човек може да развие обрив или гадене, привлякоха повече внимание. Те насочиха потока от минувачи към аптеката. Освен това бе създаден „коктейл бар на нощната аптека”. „Това са много, много добри идеи”, коментираха наблюдатели. С префасонирането на познати скучни продукти, поставянето им в по-атрактивни опаковки, с дизайна и добрата комуникация неща, които са вече на пазара, са представени по много по-атрактивен начин.

Урок: Ако добавиш стойност към живота на потребителите със съдържание в реално време и полезни съвети и забавни изживявания, те няма да те забравят скоро.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ