100-те най-ценни марки в света

100-те най-ценни марки в света

Apple за пореден път оглави глобална класация на най-ценните марки. Списъкът е изготвен от лондонската консултантска фирма за маркетинг изследвания Brand Finance, която я представя онлайн в енциклопедията си Brand Directory.

Сайтът публикува списък на 500-те най-ценни марки на планетата. Класацията определя брандовете, които най-много увеличават приходите на компаниите им, както и стойността, която всяка фирма би била склонна да заплати за лицензиране на бранда си, ако той не беше неин.

САЩ са страната с най-много марки в рейтинга – цели 185 от 500. Американски са 9 от първите 10 посочени брандове. Следва Япония, чиито три най-ценни марки са Toyota, Mitsubishi и Honda. За последната година стойността им се е увеличила с повече от 30%, посочват авторите. Те отбелязват, че Германия, Франция и Великобритания присъстват в топ 20. Втората по големина икономика в света – Китай – се класира на шестото място по обща стойност на всичките й марки – нейните брандове все още са развиващи се.

Със забележителни покачвания на стойността им за миналата година се отличава Verizon , която се изкачва от 10 на 5. място, Nike, която става 35., след като бе 60. и Allianz, която прави скок от 75. на 38. позиция. Сред марките с най-голям спад на стойността се включват Shell, която пада от 12 на 18 място, Home Depot, която слиза от 18 на 25. позиция и Marlboro, чието място става 81 от първите 500 в света, след бе 57-ма през 2013 г.

Топ 10 на класацията е съставен от Apple, Samsung, Google, Microsoft, Verizon, General Electric, AT&T, Amazon.com, Walmart, IBM.

Ето как изгелжда класацията на 100-те най-ценни марки в света.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ