5 въпроса, които да зададете на PR специалист, преди да го наемете
Един от най-популярните въпроси от страна на компания, която наема PR агенция, е какви журналистически контакти имат и колко дълбоки са връзките им. Въпреки че е разбираемо да мислите, че това е важно, не е правилният въпрос да задавате на PR експерт. Независимо кого познават, те ще получат отговори, само ако представят на контактите си реклама, която привлича интереса им.
Това означава, че е много по-важно да намерите някой, който може да ви помогне проактивно да намерите и реагирате на теми, заслужаващи новини, да генерира свежи идеи, за да ви позиционира като лидер на мисълта и да ви помогне да създадете висококачествени материали, които търговските обекти с нетърпение ще публикуват.
Така че, вместо да питате кого познават, съсредоточете се върху това, което знаят, и им задайте тези пет въпроса. Всеки отговор ще ви покаже какви резултати можете да очаквате и дали даден PR специалист е подходящ за вашите нужди.
1. Какъв ъгъл можете да предложите за моята история?
Информационна агенция Ройтерс отбелязва, че уместността е двигател номер едно за страхотна история, така че друг начин да зададем този въпрос би бил: 4Защо хората трябва да се интересуват от това, което казвам?"
Вашият материал трябва да е интересен за читателите (включително за редактора или журналиста, пред когото го представяте) и да има уникална гледна точка, която го отличава от тълпата. Правилната PR агенция трябва да може да предложи широки идеи за вашия бизнес, които по-късно могат да бъдат пригодени към конкретни публикации и ще резонират с вашата читателска аудитория.
2. Какво ще бъде заглавието?
Заглавието или привлича вниманието, или губи читател. Изследванията показват, че 80% от хората ще прочетат заглавие, но само около 20% четат по-далеч от това. Съществува ожесточена конкуренция за вниманието на читателите, така че отделянето на допълнително внимание върху заглавието може да бъде разликата между това съдържанието ви да получи вирусна популярност или само няколко кликвания.
Когато решавате дали да работите с PR агенция или не, попитайте ги какво ще бъде заглавието на вашата история и те трябва да могат да предложат няколко опции по начин, който да привлече вниманието ви и да ви накара да искате да продължите да четете. Това също така ще ви даде добра представа какъв ще бъде фокусът на историята и дали тя съответства на вашите бизнес цели.
Въпреки че почти никога не е полезно да прекарвате дълго време в измисляне на заглавие (редакторите обикновено искат да направят свое), това е страхотно упражнение за филтриране за най-добрите PR професионалисти, които разбират както от бизнес, така и от журналистика.
3. Коя е новината, на която ще "закачим" нашата история?
Идеята за "новинарско привличане" означава намиране на подходящо текущо събитие, с което да свържете историята си. Например, зеленотехнологична компания може да обвърже лидерска позиция с предстояща среща на върха за изменението на климата или с продължаващата европейска енергийна криза. Компания за киберсигурност може да обвърже пускането на нов продукт в продажба със скорошно нарушение на публичните данни или да поиска правителствени разпоредби относно модерна технология.
Намирането на правилния "привкус" за вашата история помага да я направите подходяща за връзка. Хората четат новините, за да имат за какво да говорят с другите, така че привързването на вашата история към събитие е идеалният начин тя да бъде споделена, прочетена и обсъдена. Много големи издания дори няма да обмислят история без новини. Не забравяйте да проверите дали вашата PR агенция е потопена в съответните новини и може да предложи начин да ви вмъкне логично в дневния ред.
4. Към кои публикации ще се насочим?
Когато работите с PR агенция, искате да сте сигурни, че те имат опит в представянето на публикации, които са подходящи за вашия бизнес.
Струва си да се спомене, че агенцията може да не изтърси списък с публикации от ниво 1 и това не винаги е лошо нещо. Нормално е да мислите, че винаги трябва да се стремите към най-големите търговски обекти, но това не е непременно вярно. Вместо да слушате "само за големи имена", попитайте ги върху кои медийни формати планират да се съсредоточат и кои са читателите.
Понякога изборът на повече нишови публикации може да подобри обхвата ви и да ви даде повече лостове, повишавайки способността ви да представите историята си пред точните хора. Ето защо задаването на тези въпроси може да ви помогне да разберете дали те разбират или не вашите бизнес цели и как да се харесат на вашата целева аудитория.
5. Към кого ще се насочим и какъв формат ще използваме?
Като писател, чиито творби са се появявали в издания като Forbes, Fast Company и други големи издания, получавам предложения всеки ден. Писал съм само за тези списания като сътрудник на свободна практика, но хората биха ми предлагали мнения през цялото време, сякаш бях редактор, който има властта да одобрява или отказва публикации за сайта, пише авторът на статията Анастасия Черникова.
Тези презентации ми показват колко малко медийно обучение имат PR хората, защото не знаят разликата между щатен редактор, редактор по поръчка и сътрудник на свободна практика, както и форматите, които могат да им предложат. Дори съм виждала подобни имейли от хора, които работят с големи консултантски агенции. Хората без журналистически опит рядко разбират как работят редакциите и това води до големи гафове.
Съветът тук е винаги да избирате правилния редактор или репортер, към който да се насочите с представянето си. Ако е новина, не я изпращайте на редактор, а ако е публикация с мнение, всеки репортер не би бил подходящ. Проучете форматите, с които работят хората в редакциите, и се опитайте да предложите най-подходящия материал, така че да има най-голям шанс да бъде избран и публикуван в списанието.
Източник: Анастасия Черникова, главен редактор на The Vivid Minds, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.