3 съвета за постигане на бизнес растеж

3 съвета за постигане на бизнес растеж

В разгара на икономическите сътресения изпълнителните директори и предприемачите се фокусират върху светлото бъдеще. Близо 75% от лидерите, анкетирани по време на съвместната инициатива Hello Alice-Mastercard, заявиха, че планират да се разраснат през 2023 г. Това означава, че собствениците на бизнес в цялата страна не позволяват на инфлацията да потуши оптимизма им. Те обаче могат да генерират добри резултати само със също толкова добри дигитални маркетингови стратегии, базирани на данни. 

Всеки е чувал за важността на данните. И все пак много компании прекарват по-малко време в планиране на успешен, подкрепен с данни план, ориентиран към растежа, отколкото обикновеното семейство, когато се подготвя за ваканция. Просто не е достатъчно да изберете някои точки от данни за измерване. 

За да видите растеж и мащабируемост, когато вашият екип е готов за това, вашият бизнес трябва да знае къде иска да отиде. Когато имате предвид дестинация, можете да проектирате обратно своя процес, за да определите кои данни са ви необходими, за да превърнете мечтите си в реалност. Със сигурност ще се отклоните от курса, когато нямате дестинация. Това е скъпо, но за щастие може да се избегне. 

Вместо да избирате показатели въз основа на това, което смятате, че трябва да измервате, или да настройвате отчети за данни, отговорете на четири въпроса. Първо, накъде искате да отиде вашият бизнес през следващите 12 месеца? Посочете конкретни цели. Второ, разполагате ли с активи, които ви помагат да постигнете тези цели? Това може да бъде всичко - от аудитории и предложения до канали. След като отговорите на тези въпроси, преценете как работят вашите съществуващи активи. С други думи, къде са пропуските? Бъдете много честни с това, което виждате, или в противен случай няма да можете да отговорите на последния въпрос: Помага ли ви настоящият ви план да постигнете тези цели? 

След като се потопите в цялостните си цели и стратегии за продажби и маркетинг, можете да използвате фокусирани върху данни, успешни мерки за дигитален маркетинг. Всяка от тези мерки ще ви тласне по-близо до растежа, който искате, и ще ви предпази от предотвратими пречки.

1. Настройте показатели, които са персонализирани според заявените от вас цели 

Никога няма да сте уверени, че се движите в правилната посока, освен ако не измервате правилните показатели. Една от най-големите грешки, които правят много лидери е, че не тестват своите показатели или KPI спрямо общите си цели на стратегията за растеж. Вашите показатели трябва да имат въздействие, а не просто да бъдат избрани на случаен принцип.

Съобщение на Adverity за 2021 г. показва, че около една трета от всички главни маркетинг директори не се доверяват на своите маркетингови данни. Тоест, те не са склонни да повярват на показателите, които техните табла за управление показват. Не можете да си позволите да бъдете в тази позиция, защото това пречи на способността ви да вземате информирани решения. Ето защо трябва да сте внимателни, когато става въпрос за показатели.

Изпълнете всеки възможен показател, който може да измерите чрез оценка. Как ще използвате показателя? Защо ще показва дали сте на път или не? Има ли други показатели, които биха могли да хвърлят светлина върху показателя?

Прекарването на време за този вид предварителна оценка ще се изплати по-късно. Просто се уверете, че проверявате своите показатели на всеки няколко месеца. Може да искате да намалите или добавите точки от данни, докато се приближавате към целите си.

2. Възприемайте подхода на "голямата картина" към вашите данни 

С вашите показатели в ръка можете да започнете да получавате данни. Понякога обаче трябва да тълкувате числата. Това е мястото, където има смисъл да се отдръпнете и да гледате всичко от гледна точка от 35 000 фута.

Нашата компания работи с много лидери, които в нетърпението си да проучат данните, не са ги надникнали отвъд повърхността. В резултат на това те понякога са били изненадани, когато открият, че данните им показват червени флагове - и че са ги игнорирали, пише Рос Дени в статия за Entrepreneur. Например, един от нашите клиенти, пише той, показваше високи маржове на печалба чрез показателите и предположи, че компанията е в сериозна траектория на растеж. За всеки случай разгледахме няколко допълнителни точки с данни. Това, което наистина се случваше, беше, че двама или трима от клиентите на клиента бяха много печеливши, но около 10 други клиенти падаха в доходността.

Компанията осъзна, че трябва да разбере защо толкова висок процент клиенти са нерентабилни. Ако техните лидери не бяха отворени към голямата картина, те можеха да се окажат без растежа, който търсеха.

3. Включете управлението на катастрофи във вашата базирана на данни стратегия за дигитален маркетинг 

Катастрофални неща могат да се случат на всяка компания. Просто попитайте безбройните компании, които са докладвали общо 1802 пробиви на данни през 2022 г. на ресурсен център за кражба на самоличност. Всеки път, когато добавите нов запис на данни или крайна точка към вашите работни потоци, като софтуерен инструмент, базиран на облак, вие отваряте вратата за хакване. Независимо от това, не бива да позволявате на страха да спре вашите управлявани от данни дигитални маркетингови кампании. Вместо това използвайте опита на доставчици и партньори, които са видели всичко и искат да ви помогнат да избегнете най-лошия сценарий.

Можете да използвате определени показатели, които да ви помогнат да хвърлите светлина върху неизвестното и да бъдете проактивни. Възможността да получавате данни в реално време за вътрешни и външни протоколи за сигурност, регистрация за абонаменти и други може да ви помогне да избегнете доста главоболия.

Друг наш клиент каза, че продуктовият му оборот е 90 дни. Той изгради процъфтяваща, базирана на данни дигитална маркетингова стратегия около това убеждение, добавя авторът на статията. Започнаха да пристигат поръчки и техните показатели, включително онлайн авторитет, създаден от SEO, изглеждаха невероятно. Всички с изключение на едно: изпълнение. Те грешаха относно 90-дневната прогноза и не можаха да изпълнят поръчките. Техният бизнес се срина, защото не можаха да поддържат растежа, който търсеха и ние постигнахме. 

По същество вашата работа е да разкриете скритата информация, за да можете да растете, без да се колебаете. Нека другите плащат таксата за обучението в "училище за тежки удари". Имате по-добри места за харчене на парите си, като последователно настройване и усъвършенстване на вашия план за дигитален маркетинг през цялата година.

Да станете по-добри и по-големи изисква да идентифицирате основните си цели и след това да изградите базирани на данни стратегии около тях. Това е най-здравословният начин да поддържате бизнеса си да върви право към вашите цели.

Източник: Рос Дени, президент и съосновател на Ezzey, агенция за дигитален маркетинг, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                             

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ