3 важни първи стъпки в PR стратегията
С 20-годишен опит в областта на връзките с обществеността зад гърба си, станах добър в откриването на често срещани грешки сред добронамерени клиенти, търсещи по-широка публичност. Ръководителите идват в PR фирми, търсейки вълшебната формула да ги представи пред клиентите, но не подозират, че без тези решаващи стъпки дори и най-опитният PR специалист няма да може да стартира стратегията си, пише Присила Мартинес в статия за Entrepreneur.
Каква е често срещаната грешка? Подведените клиенти не са отделили време да създадат ясни съобщения за своите предложения. Освен това им липсват ясни наративни линии за вътрешни заинтересовани страни като основатели и ръководители на C-suite.
Въпреки че работата на PR екипа е да прецизира съобщенията и да ги споделя с множеството целеви потребители, в крайна сметка работата на клиента е да има ясно усещане за посока. Те трябва да формулират защо си заслужават вниманието на пресата. Клиентите трябва да имат представа каква празнина запълват в съответните си индустрии и какво наистина искат да постигнат с PR екип.
Ако обмисляте да започнете PR стратегия, но се затруднявате да идентифицирате тези градивни елементи, ето три прости стъпки, които ще ви спестят време и пари.
Стъпка 1: Установете вашата северна звезда
Всяко начинание трябва да има ясна северна звезда. Това е първият въпрос, който всяка пиар фирма ще ви помоли да формулирате, когато се опитате да я ангажирате.
Бъдете реалисти с целите си. Спирането на глада по света е благородно занимание, но това ще звучи невярно на журналистите. Какви качества притежава вашата компания, които я правят добре подготвена да се справи с глобалния макро проблем?
Избройте ги внимателно и помислете за качествата, които притежавате, които никой друг не притежава. Те могат да включват операции в определен регион, правене на нещо с по-малко ресурси или съчетаване на две дисциплини.
След като установите тези уникални атрибути, съобразете целите си с тях. Използвайте характеристиките, които само вие можете да предложите на пазара.
Стъпка 2: Създайте наративни линии за заинтересованите страни
Всяка организация има история за разказване, но не всеки в тази организация е най-добре подготвен да я разкаже. След като установите какви са вашите по-големи цели, трябва да разберете кой в организацията е най-добре подготвен да говори за тях.
Вашият главен маркетинг директор може да се вълнува, когато говори за творчески търсения в рамките на бизнеса, но може да загуби аудиторията си, когато говори за числа.
Идентифицирайте всеки човек в организацията, който бихте искали да има глас в пресата. След като тези имена бъдат записани, създайте наративна лента за всичко, което ще им помогне да ги насочвате, докато представляват вашата компания като да говорят по области, които познават добре. Това ще накара журналистите проактивно да се свържат с тях, търсейки техния опит.
Стъпка 3: Създайте марка "библия"
Създаването на "библия" на марката не трябва да е сложно. Запишете всички ключови послания, които искате външните заинтересовани страни да извадят от вашите взаимодействия. Помислете за начините, по които искате вашата марка или компания да се споменават, след което напишете и тези неща. Помислете за начини, които никога не искате да срещате, и ги запишете. Ето, току-що създадохте първата си "библия" на марката.
Този документ може да бъде използван по всяко време, по време на всяка кампания, както от вътрешни ръководители, така и от външни PR заинтересовани страни. Това също ще служи като карта накъде отивате и към какво могат да се обърнат вашите работодатели и PR екип, когато имат основни въпроси относно марката ви.
Тези три лесни стъпки ще помогнат изключително много на PR екипа и в крайна сметка на вашия бизнес по няколко начина. Следването на горните указания ще гарантира, че вие и наетият PR екип споделяте единна визия за това как вашата компания, продукт или история желае да бъде представена в медиите. Освен това, чрез установяване на съгласувана идентичност на марката и дефиниране на последователен глас, избраната от вас PR фирма ще може да разбере по-добре целевата демографска група на бизнеса и ще може да предприеме значителни крачки, за да ви помогне да постигнете дългосрочни цели. Ясното усещане за посока не само помага на PR екипите да намерят най-подходящите връзки и публикации за вашия бизнес, но също така ще бъде от полза при подхода към широкомащабни кампании, насочени към увеличаване на клиентите, постигане на най-идеалните контакти с пресата и представяне на компанията ви по възможно най-добрия начин.
Източник: Присила Мартинез за entrepreneur.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.