3 често срещани грешки в маркетинга

3 често срещани грешки в маркетинга

В слабата икономика след кризата много от конкурентите в различните видове бизнес са погълнати или пометени от вълната на тежките условия. Добрата новина за мнозина сега е, че вече нямат 30 съперници в своето пространство. Лошата обаче е, че имат 4 или 5, които са наистина добри.

Това коментира в електронното издание Entrepreneur Кевин Доум, автор на книги и маркетинг консултант в Ню Йорк. Според него сега е важно маркетинг стратегиите да бъдат по-добри от всякога. Доум смята, че бизнесът често прави някои пропуски когато става дума за рекламирането. Той предупреждава за 3 от най-често срещаните грешки, свързани с маркетинга в компаниите.

       1. Не сте наясно с възвръщаемостта на вашата маркетинг инвестиция. Много собственици на бизнес влагат средства в рекламни усилия, от които не виждат конкретен резултат. Така губят много пари.

Такъв пример е случаят с Хелън Смит, която има клиника за козметични зъболекарски услуги в Бостън. В продължение на 8 години тя харчи по 1300 долара за рекламна колонка в телефонния указател на града. През цялото това време не се замисля каква полза има рекламата за бизнеса й. Отказва се от нея когато се налага да съкрати разходите си и дори да смали офис пространството. С ограничени приходи тя се замисля как да използва парите си най-ефективно, така че да има полза от вложението й в реклама, и разработва и дообогатява уеб-сайта си. Започва да пита пациентите й откъде са разбрали за кабинета й. Сега знае, че 36 хил. долара годишно, които харчи за маркетинг чрез сайта и нейния блог й носят 70 хил. долара печалба.

      2. Твърде много залагате на екипа по продажбите. Когато търговията не върви, собствениците на бизнеса обикновено оказват твърде много натиск върху служителите в отдел продажби. Опитват се да ги накарат да направят невъзможното, за да си върнат предишния оборот.

Според Кевин Доум отделът за продажби е важен, но той е само част от уравнението. Голяма част от вложенията и от работата трябва да са в маркетинга. Търговците обикновено отиват и си вършат работата като казват това, което трябва да се каже, за да бъде направена покупката. Работата на маркетинга е да направи казаното от тях ефективно.

      3. Сайтът ви се чете повече като реклама, отколкото като ценен източник. Ако сайтът показва само данни за продуктите на фирмата и за цените им може да бъде изгубена ценна връзка с клиента. Един от големите проблеми на бизнеса е, че много често говори прекалено за себе си и не се фокусира върху нуждите и проблемите на хората.

Халън Смит с клиниката за козметична, дентална медицина, за която стана дума по-горе, например е установила с опита си, че сайтът й трябва да има разнообразно съдържание. В него тя говори на потенциалните клиенти за видовете процедури, които могат да им бъдат извършени при нея, но има и образователна страница с линкове към статии, електронни книги и видеоклипове, свързани с теми от зъболекарските импланти до дъха сутрин рано и медицинския туризъм. Смит дори има страница, която препраща към услугите на други представители на местния бизнес като магазин за домашни любимци и тайландски ресторант в квартала й.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ