4% ръст на интернет рекламата у нас през 2011 г.

4% ръст на интернет рекламата у нас през 2011 г.

Приходите от интернет реклама у нас са се увеличили с 4,1% през 2011 г. Това показва проучване по инициатива на Сдружение "Интерактив Адвъртайзинг бюро България" /IAB България/, цитирано от "Дарик". То обединява водещите онлайн медии у нас.

Изводите му сочат, че в сравнение с 2010 г. увеличението се дължи предимно на ръста на дисплей рекламата. 95% от ръста са генерирани от увеличените приходи от този тип реклама. Тя продължава да бъде най-разпространения вид интернет реклама. Близо 35 млн. лв. са докладваните приходи от нея.

Дисплейната реклама съставя дял от 82% от общите годишни приходи. След нея най-много се заплаща за реклами с обяви и в онлайн справочници, въпреки че този вид популяризиране на стоките и услугите в мрежата е една 9%. Освен това рекламата със заплащане „на клик“ генерира около 6 на сто от всички приходи от интернет реклама.

Фирмите, взели участие в проучването, са обявили брутни обеми от онлайн реклама от близо 42.5 млн. лв. за 2011 г.

Най-висок дял от приходите им идва от рекламодателите от финансовия сектор – 15% или близо 6,5 млн. лв. Следват рекламодателите от сектора на потребителските стоки с 8% от общите приходи или 3.5 млн. лв.

В сравнение с 2010 г. ръст от онлайн рекламата има и в развлекателната индустрия - 7.3% дял през 2011 г., както и от автомобилната индустрия - 5.7%. Същевременно намалява делът на сектори като телекомуникационните услуги и потребителските стоки.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ