Не казвайте "сбогом" на печатните медии!

Не казвайте сбогом на печатните медии!

В днешната дигитална ера физическите печатни материали за брандиране често се пренебрегват. Голяма част от собствениците на фирми отхвърлят печатните медии като "остарели" и ненужни. Печатните медии обаче могат да бъдат най-мощният инструмент за брандиране, който липсва на компаниите!

Някои примери за печатни медии включват книги, визитни картички, брошури, реклами в списания или вестници, реклами на билбордове, пощенски картички и дори опаковки на продукти. Наложително е да използвате поне някои от тях, за да подобрите публичния имидж на вашата марка.

Хубавото на печатните материали е, че те са физически. Потребителят разполага с материалите пред себе си, носейки психологическо разбиране за "реалност", което не бихте получили с дигиталните медии. Работата с физически обект има елемент на сензорен вход - това е нещо, което мозъкът ви помни много по-ярко от произволни пиксели на екрана. Според Scientific American, човешкият мозък ще помни думите на физическа хартия много по-добре, отколкото би запомнил думите, показани на динамични екрани.

Актът на физическо взаимодействие с хартията на книгата стимулира паметта на мозъка ви повече, отколкото екранът може. Това може да ви даде предимство пред конкуренцията, дори ако те имат бюджет за дигитална реклама, много по-голям от вашия. С правилната комбинация от печатен и дигитален маркетинг, вие ще имате предимство пред вашите конкуренти. 

Дори само да имате визитни картички, които да раздадете на хората, увеличава шансовете им да се ангажират с вашата марка или услуги. 

Следя много хора в социалните медии и няма да преглеждам списъка си след мрежово събитие, за да намеря някой, когото току-що съм срещнал, но е много по-вероятно да си спомня и да се ангажирам с нечия марка, ако имам физическо визитка, пише Стивън Емрих в статия за Еntrepreneur. 

Печатните медии изграждат доверието на марката. В допълнение към сензорните аспекти, печатните медии се считат за по-надеждни от цифровите медии. Хората, които се абонират за списания и вестници, правят това с някаква причина - те вярват, че информацията, съдържаща се в публикацията, е точна, достоверна и им осигурява известна полза. Рекламирането в тези среди повишава общественото възприятие на вашата марка, тъй като те свързват името на вашата марка с името на публикацията. Има причина бизнесмените да искат да бъдат в списание Forbes толкова много: това е невероятно престижно списание. Същите неща се отнасят за списание Entrepreneur или Wall Street Journal. 

Печатните медии са по-малко конкурентни. С пренасищането на дигиталното брандиране и рекламното пространство има по-малко конкуренция за печатни материали. 

Дигиталната реклама е просто по-лесна и по-евтина за правене. С появата на Google и Facebook, които проследяват навиците на милиарди хора и предоставят инструменти за създаване, насочване и пускане на реклами в рамките на минути, рекламодателите разполагат с огромно количество данни, за да имат изключителна гъвкавост и контрол върху това към кого насочват рекламите си. Лесното използване и мощните инструменти за насочване на дигиталната реклама карат буквално всеки отделен бизнес да се състезава за първите места по ключови думи и обикновено тези с най-много пари печелят тези челни места. 

Списанията са невероятна възможност за печатна реклама. Дори с навлизането на дигиталните медии, списанията почти не са забелязали спад в читателската аудитория през последните осем години. Всъщност 2019 г. имаше най-високата регистрирана читателска аудитория на списания от 2012 г. Списанията често се четат от много нишова, предвидима аудитория, така че получавате по-висока възвръщаемост на инвестициите от реклами в списания, отколкото дигитални реклами (ако приемем, че изберете правилното списание за правилната целева публика). 

Онлайн всеки прави всичко възможно, за да избегне реклами. Има безброй плъгини за блокиране на реклами за всеки съществуващ уеб браузър. Има голям шанс да имате инсталиран такъв точно сега! През 2020 г. приблизително 42,7% от всички потребители на интернет са имали инсталиран плъгин за блокиране на реклами. Въпреки това, в списанията рекламите са част от културата, те се очакват и са част от изживяването на списанието. 

Дигиталните реклами се избягват на всяка цена. Повечето дигитални реклами никога дори не се гледат и когато им бъде дадена опцията, потребителите затварят или пропускат рекламата възможно най-бързо. Времето за показване на реклами е невероятно малко онлайн. В печатните медии обаче рекламите остават с години, те имат рекламно дълголетие. Поглеждали ли сте някога датите на някои от списанията в чакалните? Често можете да намерите списания от над пет години в купчините с вестници. 

За да определим допълнително стойността на печатната реклама, нека разгледаме плюсовете и минусите: 

  • Плюсове: сетивно преживяване, изгражда доверие, висока експозиция, по-малко конкурентен, дълголетие. 
  • Минуси: високи цени на изкупуване; може да отнеме седмици, за да се появи в публикации; не могат да се правят промени след печат; няма фино настроено насочване към аудиторията. 

Въпреки че печатните медии са невероятен инструмент, те работят най-добре, когато са смесени в няколко рекламни и маркетингови среди. Най-добрите кампании осигуряват здравословна комбинация от реклама в печатни медии, дигитална реклама и дори други медии, като телевизионни реклами или радио реклами. 

Източник: Стивън Емрих за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ