5 въпроса, които разделят успешния подкаст от неуспешния

5 въпроса, които разделят успешния подкаст от неуспешния

5 въпроса, които разделят успешния подкаст от неуспешния

Мислите, че вашата идея за подкаст е една на милион? Проверка на реалността: в момента има над 3 милиона подкаста. И един от всеки 5 стартирани подкасти дори няма да оцелее цяла година. Какво ще ви помогне да се откроите? И не само да издържите, но и да процъфтявате?

Един от най-големите рискове при стартиране на подкаст е, че може да включите микрофона с енергия и ентусиазъм, само за да го изгасите или да се уморите скоро след това. Виждал съм това да се случва, когато на водещия свършат привлекателните теми или предаването не привлича достатъчно публика. Твърде често домакините подценяват необходимото планиране и упоритост. Те се отказват след период на мрачна борба и в крайна сметка се чувстват победени (и може би малко смутени), пише Ейнджъл Ливас в статия за Entrepreneur. 

Това, което помага да поддържате подкаста устойчив, е обширното планиране. Това планиране е както макро, така и микро и се фокусира върху фактори, които може да не изникнат веднага в съзнанието ви, когато за първи път обмисляте стартирането на подкаст. Като основател на подкаст платформа съм виждал много провали и успехи. Това, което ги разделя, често се свежда до пет въпроса.

1. Какъв е желаният от вас краен резултат? 

Много хора започват подкасти без пълна яснота какво се надяват да извлекат от тях. Ако възнамерявате да създадете успешен подкаст, трябва да започнете с вашето "защо".

Започнете с основната цел. Ако крайната ви цел е да получите нови клиенти, уверете се, че можете да идентифицирате целевата си аудитория и как ще се свържете с нея.

Най-лошото нещо, което можете да направите, е да говорите само за това, което предлага вашата компания. Това е същото като да отидете на среща с някой, който говори само за себе си. Помислете какво е важно за вашите слушатели. Какви са техните проблемни точки?

Не забравяйте да създадете някои измервания около целта си, за да можете да прецените дали постигате напредък. Ако целта ви е да привлечете нови клиенти и те започнат да се материализират от вашите подкаст усилия, тази печалба ще ви поддържа. Нищо не е по-мотивиращо от виждането на напредъка. 

2. Имате ли тема, на която можете да говорите в дългосрочен план?

Устойчивите подкасти изискват последователност по съществена тема, която няма да изчезне твърде бързо. Вашето виждане трябва да се простира над хоризонта и ще ви трябва цялата издръжливост, която можете да съберете. Синдромът на самозванеца може да надигне глава, когато станете домакин.

Опитайте се да създадете колкото се може повече заглавия за вашите епизоди. Ако откриете, че сте затрупани от идеи, може да сте се натъкнали на нещо. Ако имате пет идеи и се забавите, преразгледайте обхвата на вашата тема.

3. Какъв е ангажиментът ви за време? 

Отделете време за запис и останете ангажирани с него. Да приемем, че обмисляте седмична серия. Може да не осъзнавате колко непосилно може да стане това. Може да смятате, че можете да записвате в произволни моменти, когато идея или гост се разкрият. Може да е спонтанно, нали? Грешка! Подкастингът отнема време и твърде често подкастърите откриват, че се страхуват от наближаването на крайния ден.

Вместо това опитайте да насрочите ден за запис. Обикновено за една седмица мога да запиша повече от едно интервю дневно и планирам последователни гости с 30 минути между всяка сесия, в случай че една сесия продължи дълго.

Като ветеран мога да запиша тримесечен сезон от 12 епизода за две седмици, посочва авторът на статията. Ключ към успеха? Разделете го на по-малко тежки ангажименти. Ако очертаете темите си, ще можете много по-лесно да планирате както бъдещите си гости, така и графика за запис.

4. Какви са моите производствени нужди? 

Ако знаете, че нямате достатъчно технически познания, не се заемайте сами да се справяте с производството. Има платформи, където можете да намерите квалифицирани хора, като Fiverr. Докоснете се до собствената си мрежа в LinkedIn или друга социална медия. Това може да послужи за две цели: да получите страхотни препоръки за таланти и предупреждавате общността си, за да ви помогне да изградите своя подкаст. Когато стартирате подкаста си, хората вече ще ви очакват. 

Друга практичност: Необходимостта от наличие на подходящо място и процес за запис. Можете да започнете само с лаптоп и приличен микрофон. Ще ви трябва тиха стая, разбира се, без твърди повърхности, които могат да създадат ехо. Някои хора предпочитат да седят в голям гардероб за дрехи както заради тишината, така и защото дрехите спират гласа ви да отеква в стените.

Когато имате отдалечени гости за интервю, изберете аудио платформа, различна от Zoom, която установих, че не е най-добрата. Предпочитам Riverside.fm. За редактиране използвам Pro Tools, но други опции включват Audacity или GarageBand.

5. Какъв е моят маркетингов план?

Ще искате вашият подкаст да бъде включен в директории като Apple Podcasts или Spotify, но можете също да разгледате друга стратегия: присъединяване към подкаст мрежа. Това са свързани в мрежа подкасти около всякакви мисии и теми. Много от тях изискват ексклузивност, но може да ви дадат всичко - от възможности за монетизиране до промоция.

Не забравяйте да настроите хаштагове, социални медии и процес, при който предоставяте коментари, които да споделите с вашите гости и други партньори, за да сте сигурни, че използвате всичко възможно, за да привлечете слушатели. Най-добре е да започнете подкастинг с реалистичен оптимизъм. С честна базова линия вие определено подобрявате шансовете си за успех.

Източник: Ейнджъл Ливас, основател на ALIVE Podcast Network, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ