Ръстът на приходите от подкастинг реклами изпреварва общия дигитален пазар в САЩ

Ръстът на приходите от подкастинг реклами изпреварва общия дигитален пазар в САЩ

Приходите от подкастинг реклами в САЩ са нараснали с 26% на годишна база през 2022 г., достигайки 1,8 милиарда долара. Този темп на растеж далеч изпреварва общия пазар на цифрови реклами, който е нараснал с 11% на годишна база. Това показва нов доклад на Бюрото за интерактивна реклама (IAB) и PwC, предава Marketing dive.

От IAB посочват, че повишеният макроикономически натиск не е попречил на инерцията за подкасти и търговската група поддържа "слънчева перспектива" за бъдещ растеж. Докладът предвижда приходите от подкастинг да се удвоят до 2025 г., достигайки близо 4 милиарда долара.

За първи път от 2018 г. насам, новинарското програмиране вече не е най-генериращият приходи жанр на съдържание в подкастинга. Каналът сега се ръководи от спортни, обществени и културни и комедийни програми, което показва привлекателността му към разнообразен набор от потребителски интереси.

Въпреки че може да изглежда, че подкастингът е станал твърде наситен със съдържание, точно тази диверсификация на категориите стимулира по-голям ръст на приходите от реклама, според последното проучване на IAB и PwC за пазара на аудио стрийминг. Констатациите на доклада бяха подробно описани в Podcast Upfront на IAB по-рано през май.

Ниската цена за навлизане в подкастинг доведе до широк набор от съдържание, което привлича нишова публика. 28% от всички рекламни приходи на подкастинг през 2022 г. идват от рекламодатели в малка колекция от категории, включително застъпничество, подобряване на дома и образование. Следващата най-висока категория рекламодатели са финансови услуги (14%), следвани от изкуство, развлечения и медии (13%) и пакетирани потребителски стоки (10%).

"Сега е ясно, че растежът на подкастинга не е просто временна промяна в поведението. Разнообразието от гласове и съдържание, често насочено към аудитории с недостатъчно обслужване, води до повече слушатели и повече прекарано време, а това привлича повече рекламодатели", каза Дейвид Коен, главен изпълнителен директор на IAB.

Прогнозите за приходите са ярка точка за сектор, който изпитва натиск след период на експоненциален растеж. Платформите, които инвестираха сериозно в пространството, започнаха годината със замразяване на бюджети и в някои случаи иницииране на съкращения. През март националното обществено радио (NPR) спря четири добре оценени подкаста на фона на по-широк кръг от съкращения. Спадът в интереса беше особено очевиден във вертикала на подкастовете за новини и политическо мнение през 2022 г., който отказа да контролира около 12% от пазара, според IAB.

Въпреки че IAB рекламира растежа на нишовото програмиране, други изследвания показват, че има известен дисбаланс в това как се разпределят приходите. Сред повече от 2 милиона англоговорящи подкастове в САЩ, около 44% от рекламните инвестиции се насочват към Топ 500 предавания, според отделни данни от Acast. Тези програми представляват 12% от месечния обхват на сектора. 

Превод и редакция: Нели Тодорова                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ