5 неща, които всеки оратор трябва да знае за публиката

 5 неща, които всеки оратор трябва да знае за публиката

„Човешкият мозък започва да работи в момента, когато се родим, и никога не спира, докато не застанем да говорим пред публика“, е казал Джордж Джесъл.

В книгата си „100 неща, които всеки дизайнер трябва да знае за хората“ д-р Сюзан Вийншенк разкрива тайните на стимулирането на отговор сред публиката, когато разказваме нещо. Умението да предизвикваме реакция е смятана за сърцевина на работата в областта на дизайна. То е решаващо и за маркетинга.

Притеснението от публичното говорене може да бъде преодоляно чрез комбинация от стратегии, изготвени на базата на поведенческата психология, както и чрез следването на практични съвети от хора с опит.

Пет са основните неща, които всеки презентатор трябва да има предвид преди да застане пред публика. Независимо от темата, по която ще говори. Най-важното е да знае следното:

1. Хората учат най-добре в интервали от 20 минути. След това се натоварват. На това вероятно се дължи част от успеха на формата с 20-минутни речи на участниците в световноизвестната конференция на TED в САЩ.

2. Публиката приема и предава в канал от няколко сетива. По време на публична реч взаимодействаме с групата пред нас чрез звукови и зрителни съобщения. Така е, защото каквото и да казваме и схващаме, хората сме същества на обозримото и често зрителният канал завладява съзнанието и вниманието. Затова, едно от основните изисквания преди публично говорене е да се уверим, че слайдовете ни не изискват твърде много четене и не разсейват от това, което говорим.

3. Говори и езикът на тялото. Казаното е само част от презентацията. Паралингвистиката изследва как информацията се комуникира над словото. Имайте предвид, че аудиторията следи езика на тялото ви и тона ви, освен продукта, филма или презентацията, която й показвате. Запишете се във видео, за да се сдобиете с представа как изглеждате по време на реално говорене и да промените това, което смятате, че не е наред.

4. Ако искате хората да предприемат действие, трябва да ги призовете да го направят. В края на презентацията си бъдете конкретни какво точно бихте искали аудиторията ви да стори.

5. Хората имитират вашите емоции и чувстват вашите чувства, докато говорите пред тях. Ако сте истински заинтересовани от темата си, въодушевлението ви ще бъде посрещнато с приповдигнат дух и аплодисменти. Отегчението и нежеланието ви също ще се отразят огледално. Затова, не сдържайте позитивните си емоции.

От блога Brain Pickings

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул