Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|5 неща, които всеки оратор трябва да знае за публиката
„Човешкият мозък започва да работи в момента, когато се родим, и никога не спира, докато не застанем да говорим пред публика“, е казал Джордж Джесъл.
В книгата си „100 неща, които всеки дизайнер трябва да знае за хората“ д-р Сюзан Вийншенк разкрива тайните на стимулирането на отговор сред публиката, когато разказваме нещо. Умението да предизвикваме реакция е смятана за сърцевина на работата в областта на дизайна. То е решаващо и за маркетинга.
Притеснението от публичното говорене може да бъде преодоляно чрез комбинация от стратегии, изготвени на базата на поведенческата психология, както и чрез следването на практични съвети от хора с опит.
Пет са основните неща, които всеки презентатор трябва да има предвид преди да застане пред публика. Независимо от темата, по която ще говори. Най-важното е да знае следното:
1. Хората учат най-добре в интервали от 20 минути. След това се натоварват. На това вероятно се дължи част от успеха на формата с 20-минутни речи на участниците в световноизвестната конференция на TED в САЩ.
2. Публиката приема и предава в канал от няколко сетива. По време на публична реч взаимодействаме с групата пред нас чрез звукови и зрителни съобщения. Така е, защото каквото и да казваме и схващаме, хората сме същества на обозримото и често зрителният канал завладява съзнанието и вниманието. Затова, едно от основните изисквания преди публично говорене е да се уверим, че слайдовете ни не изискват твърде много четене и не разсейват от това, което говорим.
3. Говори и езикът на тялото. Казаното е само част от презентацията. Паралингвистиката изследва как информацията се комуникира над словото. Имайте предвид, че аудиторията следи езика на тялото ви и тона ви, освен продукта, филма или презентацията, която й показвате. Запишете се във видео, за да се сдобиете с представа как изглеждате по време на реално говорене и да промените това, което смятате, че не е наред.
4. Ако искате хората да предприемат действие, трябва да ги призовете да го направят. В края на презентацията си бъдете конкретни какво точно бихте искали аудиторията ви да стори.
5. Хората имитират вашите емоции и чувстват вашите чувства, докато говорите пред тях. Ако сте истински заинтересовани от темата си, въодушевлението ви ще бъде посрещнато с приповдигнат дух и аплодисменти. Отегчението и нежеланието ви също ще се отразят огледално. Затова, не сдържайте позитивните си емоции.
От блога Brain Pickings
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.