5 неща, които всеки оратор трябва да знае за публиката

 5 неща, които всеки оратор трябва да знае за публиката

„Човешкият мозък започва да работи в момента, когато се родим, и никога не спира, докато не застанем да говорим пред публика“, е казал Джордж Джесъл.

В книгата си „100 неща, които всеки дизайнер трябва да знае за хората“ д-р Сюзан Вийншенк разкрива тайните на стимулирането на отговор сред публиката, когато разказваме нещо. Умението да предизвикваме реакция е смятана за сърцевина на работата в областта на дизайна. То е решаващо и за маркетинга.

Притеснението от публичното говорене може да бъде преодоляно чрез комбинация от стратегии, изготвени на базата на поведенческата психология, както и чрез следването на практични съвети от хора с опит.

Пет са основните неща, които всеки презентатор трябва да има предвид преди да застане пред публика. Независимо от темата, по която ще говори. Най-важното е да знае следното:

1. Хората учат най-добре в интервали от 20 минути. След това се натоварват. На това вероятно се дължи част от успеха на формата с 20-минутни речи на участниците в световноизвестната конференция на TED в САЩ.

2. Публиката приема и предава в канал от няколко сетива. По време на публична реч взаимодействаме с групата пред нас чрез звукови и зрителни съобщения. Така е, защото каквото и да казваме и схващаме, хората сме същества на обозримото и често зрителният канал завладява съзнанието и вниманието. Затова, едно от основните изисквания преди публично говорене е да се уверим, че слайдовете ни не изискват твърде много четене и не разсейват от това, което говорим.

3. Говори и езикът на тялото. Казаното е само част от презентацията. Паралингвистиката изследва как информацията се комуникира над словото. Имайте предвид, че аудиторията следи езика на тялото ви и тона ви, освен продукта, филма или презентацията, която й показвате. Запишете се във видео, за да се сдобиете с представа как изглеждате по време на реално говорене и да промените това, което смятате, че не е наред.

4. Ако искате хората да предприемат действие, трябва да ги призовете да го направят. В края на презентацията си бъдете конкретни какво точно бихте искали аудиторията ви да стори.

5. Хората имитират вашите емоции и чувстват вашите чувства, докато говорите пред тях. Ако сте истински заинтересовани от темата си, въодушевлението ви ще бъде посрещнато с приповдигнат дух и аплодисменти. Отегчението и нежеланието ви също ще се отразят огледално. Затова, не сдържайте позитивните си емоции.

От блога Brain Pickings

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
Обирът в Лувъра: Дело на дребни престъпници
България е единствената страна в ЕС, която събира за рециклиране толкова устройства, колкото продава на пазара
Защо най-големият производител на течен шоколад поведе война срещу турските продавачи на лешници?
Тръмп: Не вярвам да влезем във война с Венецуела, но дните на Мадуро като президент са преброени
САЩ искат повече държави да използват долара. Кои са кандидатите?