6 продукта, проектирани от интернет

6 продукта, проектирани от интернет

Били сте разочаровани, защото знаете какво точно искате, но няма откъде да го купите? Това се случва на хиляди потребители по света всеки ден. И маркетингът е наясно с този казус.

Така се роди краудсорсингът или възможността след допитване до потенциалната публика да се създаде цялостен нов продукт или съдържание. Тази практика е типична за големите производители. Разцветът й дойде с масовизирането на интернет, където се развива незабавна обратна връзка. С нея настъпи същинска революция в производството и дизайна, отбелязва Business Insider. Сайтът разказва за 6 популярни продукта, произлезли от нея. Сред тях са:

1. Фиат Мио. Първият в света автомобил, дело на краудсорсинга. През 2009 г. Фиат в Бразилия запита публиката да й помогне да разработи следващия си дизайн за кола. Повече от 11 000 идеи бяха подадени до нея в Twitter и Facebook от 120 страни. Така, през 2010 година се роди концепцията на колата Мио. Тя спечели множество награди от автомобилни изложения и световно признание за марката.

2. “Рейзър Едж“ таблетът на „Рейзър“, разработен за игри от препоръките на 10 000 геймъра. По време на изложение за потребителска електроника CES в Лас Вегас компанията обяви, че започва краудсорсинг за проекта си за таблет устройство с Windows 8, което ще бъде пуснато в продажба на дребно до края на годината. Производителят призова геймърите да напишат в Twitter или във Facebook параметрите и възможностите, от които се нуждаят.

3. М-1000 слушалките на V-Moda. Те са разработени с помощта на 200 специалисти в различни области. За дизайна им са гласували 10 000 музикални фена. За да ги създаде, V-Moda работи с 200 аудио специалисти, редактори, артисти, диджеи, музиканти и изпълнители, носители на награди „Грами“. Слушалките стават тема за дискусии, която генерира 10 000 интернет публикации и 700 страници в сайта на най-големия в света сайт за слушалки.

4. Сладолед с нов вкус. Историята му е следната: През 2009 г. Ben & Jerry проведоха световно изследване за нови вкусове, като помолиха хората да се включат в тяхна онлайн лаборатория, за да създадат заедно „сладолед на мечтите“ и да дадат на продукта подходящо име.

 

 

5. ТВ реклама на Pepsi стана по-забавна. Гигантът в производството на безалкохолни напитки представи по време на Супербоул 2013 първото си рекламно видео, съставено чрез използването на снимки, изпратени до Pepsi от 500 фенове на марката и на рекламното й лице Бионсе.

6. Научно изследване бе превърнато във видео игра. Университет на Вашингтон се обърна към интернет аудиторията, за да направи по-забавно свое сериозно проучване. Потребителите разрешаваха загадки, които са реални научни задачи. Всичко това доведе до пробив, който допринесе за създаването на ново лекарство в борба със СПИН-а.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ