Ефектът на доминото

Ефектът на доминото

Има нещо вълнуващо в това да гледаш как едно действие предизвиква верига от реакции. Потенциално това е причината да подреждате плочки домино и след това да ги гледате как падат последователно да бъде толкова удовлетворяващо.

През 1976 г. Боб Спеца младши, едва на 18-годишна възраст, постига първия световен рекорд за най-много съборени домино във верижна реакция, което е общо 11 111 парчета. След дебюта на това събитие в The Tonight Show започна лудост за събаряне на домино.

Но има един вид специално задействане, за което знам, че може да предизвика положителна верига от реакции за вашия бизнес, и това е задействаната директна поща. През 2023 г. едно проучване съобщава, че 74% от маркетолозите са съгласни, че директната поща осигурява най-добрата възвръщаемост на инвестициите, процента на отговор и процента на реализация от всички маркетингови канали.

Директната поща не само постоянно дава реални резултати, но също така оказва значително, трайно въздействие, което изгражда лоялност към марката. Това се дължи на физическата природа на изпращачите, нещо, което липсва в дигиталния маркетинг. Научните изследвания потвърждават, че запомнянето на марката е 70% по-високо за директната поща в сравнение с дигиталните реклами.

Но най-добрата част от рекламата с директна поща е нейният ефект на доминото – поставете я на място и наблюдавайте каскадния маркетингов импулс на вашия бизнес. Ето моите най-добри четири начина да направите това автоматично с тригери за директна поща „настройте и забравете“, които ще ви помогнат да започнете бързо през новата година, пише Джой Гендуза в статия за Entrepreneur. 

1. Внедрете нов тригер за преместване на имейли, за да подобрите конверсията с до 50%

Изследванията показват, че повече от 30 милиона души ще се преместят поне веднъж през следващите 12 месеца, което е удивителните 6% от населението на САЩ. Имате ценна възможност да рекламирате вашите услуги и/или продукти на хамали с маркетингова поща, която включва отстъпки или безплатни подаръци.

От намирането на нов зъболекар, банка, интернет услуга и заведение за пицария, милиони хамали трябва да открият нов бизнес, за да отговорят на нуждите си. За да ги накарате да изберат вас пред конкуренцията, трябва да ги достигнете в рамките на този току-що изместен период от време.

Проучванията са установили, че 50% от купувачите се ориентират към продавача, който отговаря първи, така че изпращането на куриери до нови хамали възможно най-бързо е от съществено значение. Автоматизирано задействане, което изпраща пощенски картички ежедневно до чисто нови жители във вашия обслужван район, ще ви постави в първостепенна позиция да генерирате много нов бизнес.

2. Добавете тригер за рожден ден, за да подобрите процента на транзакциите с 481%

Повечето хора очакват с нетърпение картички за рожден ден по пощата и независимо дали идват от приятел или бизнес надолу по пътя не е различно – особено ако включва безплатен подарък или отстъпка.

Можете да се отнасяте еднакво към потенциални и настоящи клиенти с предложения за рожден ден по пощата, за да генерирате приходи. Проучванията показват също, че промоциите за рожден ден са по-успешни, тъй като подобряват процента на транзакциите ви с 481%.

Професионален съвет е да включите и първото име на получателя на картата. Този детайл персонализира вашето послание, кара ги да се чувстват изключително специални и незабавно се забелязват.

3. Автоматизирайте пощата до потенциални клиенти над 55 години, тъй като 78% преглеждат пощата всеки ден

Въпреки че статистиката показва, че всяко поколение обича да проверява пощата си, хората от Бейби бума и поколението X имат най-голям афинитет към изпращачите на поща – особено ако включват купон. Изследванията потвърждават, че 78% от мъжете и жените на възраст над 55 години преглеждат пощата си всеки ден.

Агентите за записване в Medicare, по-специално, могат да се насочат към мъже и жени, навършили 65 години, за да се запишат. Въпреки това, много различни видове бизнеси могат да се възползват от изпращането на пощенски картички до тази възрастова група. От грижи за домашни любимци до рутинно почистване на дома или поддръжка на тревни площи, тази възрастова група ще обърне специално внимание на вашите пощаджии.

Можете да настроите вашата задействана поща да излиза в дните, водещи до техния рожден ден на 65, в деня на или в рамките на седмицата или месеца. Тъй като изпращачите са склонни да остават в дома на човек седмици след това, вашите контакти също ще имат физическо напомняне от вас, че могат да поддържат връзка за бъдещи взаимодействия.

4. Увеличете продажбите чрез изпращане на пренасочени пощенски картички до посетители на уебсайта

Пренасочването е от съществено значение за една ефективна стратегия за кампания и има потенциала да бъде най-големият двигател на продажбите за вашия бизнес. Чрез маркетинг към потенциални клиенти, които вече са проявили интерес към вас, вие ги карате да вземат по-бързо решение за покупка.

Проучванията са установили, че са необходими 6-8 маркетингови щрихи, за да се генерира жизнеспособен потенциален клиент, а изпращането на писмо до посетител на уебсайт е силна стъпка към изграждане на доверие и подпомагане при започване на действие.

Моята компания PostcardMania, пише авторът на статията, стартира услуга, наречена Website to Mailbox преди няколко години, и се доказа като достъпна опция за малки фирми, които искат да се възползват от маркетинг план за директна поща с ниска входна цена. В рамките на 24-48 часа след посещение на уебсайта, пощенска картичка се разполага в пощенската кутия на вашия потенциален клиент, като ги кани да се върнат на вашия уебсайт, за да завършат покупката си.

Фирмите могат да изпращат само шепа пощенски картички на месец до посетителите на уебсайта и в резултат на това да постигнат много висока възвръщаемост на инвестициите.

Един от моите клиенти инвеститори в недвижими имоти изпрати 111 пренасочени пощенски картички до посетителите на уебсайта, сключи една сделка и генерира $70 000 приходи, добавя авторът на статията. Възвръщаемостта на инвестицията му възлиза на 10 710%, което е почти нечувано. Друг клиент, покривен майстор, изпрати по пощата само 17 пренасочени карти, преди да получи нова покривна работа на стойност $40 000. Ако разполагате само с бюджет, за да изпробвате един тип задействана поща, това е този, с който ви препоръчвам да започнете. 

Предвид целия успех, който клиентите ми вече постигнаха с автоматизацията, и самия факт, че това е най-бързо развиващата се част от моя бизнес, мога да ви кажа, че натискането на спусъка на задействаната поща може да бъде най-доброто решение, което вземате сега 2025 невероятно. Използването на тази технология може да има ефект на доминото, който ще ви отведе до постигане на вашите цели и разрастване на бизнеса ви много по-голям, отколкото сте си представяли, допълва Джой Гендуза. 

Източник: Джой Гендуза, основател/изпълнителен директор на PostcardMania, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                        

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ