Софтуерът не замества креативността

Софтуерът не замества креативността

Софтуерът не замества креативността

Няма съмнение, че пандемията от Covid-19 рязко промени характера на работата. От софтуерни платформи за обединяване на работата под един покрив до различни форми на комуникация и дори нови методи на ангажираност за поддържане на положителна култура и производителност на работното място, няма никакво съмнение, че изискването "всички на работа" в реална среда вече не е толкова необходимост, колкото избор. И като избор, това драматично промени връзката между йерархиите на офиса, където структурата и протоколът са управлявали.

Този преход в рамките на работната среда беше особено интересен за мен, откакто стартирах моята PR фирма през 90-те години на миналия век като хибриден модел на работа с по-голямата част от моите "служители", работещи дистанционно, пише Дик Гроув в статия за Еntrepreneur. Това беше почти напълно неизследвана и донякъде богохулна концепция в PR индустрията. По онова време това беше здраво вкоренено в концепцията за големи офиси в ключови столични градове. Някои офиси дори имаха списък за влизане, за да се гарантира, че всеки е на определеното място навреме. Това беше времето, когато факсове, пейджъри и разговори по телефона управляваха деня. 

Свободата на отдалечените PR специалисти

И така, каква беше привлекателността в първите дни за PR специалисти да се присъединят към компания без ъглови прозорци? Причините са същите, които са валидни и днес: свобода и по-добър баланс между работа и личен живот.

За утвърдените професионалисти работата от вкъщи означаваше работа без загуба на часове в пътуване до офис всеки ден и тъй като те вече бяха уверени в работните си навици, тяхната производителност не намаля. В интерес на истината, обикновено се увеличи. Успях да назнача персонал в моята компания с топ рекламисти, журналисти и бивши продуценти, всички повече от готови да разменят ъглов офис за нещо по-ценно: време. Време, не само за семейни или лични дейности, но време, посветено на самата работа.

Софтуерът не замества креативността 

Това, което се е променило драстично откакто нашите първи дистанционни "медийни представители", както ги наричахме, лагеруваха в спалните си, е технологията. В онези ранни дни имаше повече препятствия за прескачане предвид липсата на налична технология за поддръжка на отдалечени работници. Интернет, очевидно, със софтуера за работен процес, облака и редица технически постижения направиха по-лесно и по-гладко общуването и сътрудничеството между хора с отдалечени местоположения. Но изненадващо някои елементи са останали същите през последните три десетилетия.

PR, имам предвид добрия, ефективен PR, е различно животно от въвеждането на данни, разработката на софтуер и всякакви индустрии, които сега се въртят около дистанционни технологии, за да поддържат приходите си. Добрият PR е форма на изкуство, която зависи колкото от креативността, толкова и от бизнес дисциплината. Креативността е в разработването на перфектния терен към публикация, която ще резонира и ще изисква внимание. Креативността обикновено се развива чрез опити и грешки, както и чрез реалността, в която всички живеем всеки ден. Разбира се, комуникирането на творческия продукт днес е по-лесно и много по-бързо, но премахването на белия шум на бизнес офис средата е също толкова полезно за творческия процес на PR и остава основен елемент от нашия успех.

Как PR управлението може да превъзхожда в отдалечена работна среда? 

От гледна точка на ръководството, първо намерете и наемете самомотивирани хора с дисциплина да управляват свободата да работят физически изолирани от своите колеги. Не всеки има самодисциплината да се мотивира без ръководство или дори натиск от връстници.

Второ, осигурете технически инструменти за комуникация помежду си и с централния офис, без да задушавате тяхната креативност. Дистанционен не означава изолиран или без средства за сътрудничество или комуникация с колеги и (очевидно) медиите.

Трето, и може би най-важното, осигурете структура на укрепване и включване в управлението на компанията и нейната цялостна мисия. Това не означава просто обаждане по телефона или Zoom. Това означава да отделите време за лична среща в домашния офис на човек или събиране на всички за забавление и споделяне. Фирмената култура може да бъде установена вътрешно, но трябва да се разпростре сравнително върху всички отдалечени работници.

Ролята на структурата за дистанционния PR специалист 

От индивидуална гледна точка, която се отнася не само за публицисти, но и за всички креативни дистанционни работници, уверете се, че разбирате, че работата от разстояние не означава работа без структура. Най-успешните дистанционни работници задават структура от пространство, материали и време. Обособете пространство в дома или на друго място, което е лично и тихо. Уверете се, че разполагате с всички материали, от които се нуждаете, за да функционирате — компютър, принтер, телефон и дори старомодни файлове, ако сте като мен — и най-важното, силна интернет връзка. Това е вашият спасителен пояс.

Също толкова важно е да разпределите времето си. В зависимост от вашите индивидуални работни навици отделяйте определено време всеки ден за работа и се придържайте към него. Най-успешните PR професионалисти, работещи от разстояние, разбират, че това все още е работа и разбират как да се дисциплинират, като общуват редовно. Както споменахме по-рано, малко изолация може да бъде чудесна за творческия процес. Но другата страна на монетата е, че тези специалисти живеят в свят на "незаинтересованост" и дори за най-добрите от нас, това може да натежи на самочувствието ни. Пълната изолация може да бъде контрапродуктивна и дори опасна. Ето защо е изключително важно да поддържате връзка.

Ясно е, че докато дистанционната работа набираше популярност, пандемията я издигна на ново ниво. Напълно отдалечената или хибридната работна сила са тук, за да останат и мисля, че PR индустрията е особено подходяща да процъфтява в тази среда. По природа ние започваме сами със способността да продължим напред, когато нещата загрубеят. Но за да бъдем най-добри, важно е да запомним, че поддържането на структура и комуникация ще служи не само на нашите клиенти, но и на нашето собствено благополучие. Не можем да бъдем добри за другите, освен ако не сме добри за себе си.

Източник: Дик Гроув за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ