Interbrand: Coca-Cola е най-скъпата марка в света

Interbrand: Coca-Cola е най-скъпата марка в света

Със стойност от 71,861 млн. долара Coca-Cola е най-скъпият бранд в света. Това сочи актуална класация на маркетинг експертите от Interbrand.

Списъкът изброява 100-те най-големи марки в света през 2011 г. Coca-Cola, която го оглавява, отчита 2% повишение в стойността на бранда за изминалата година. Тя е следвана от IBM със стойност от 69, 905 млн. долара, и Microsoft, която според данните възлиза на над 59 млн. долара. В топ 10 на класацията следват още Google, Diversified, Mcdonald’s, Intel, Apple, Disney и HP.

Първите 10 марки са американски. Сред тях доминират компаниите от областта на електрониката. Забележителен е ръстът на стойността на марката Apple, която е станала 58% по-висока през 2011 г. Същевременно оценката за Microsoft се е понижила 3%.

Jack Daniel’s e най-високо оцененият бранд на спиртна напитка в света за 2011 г. Той е оценен на 4.319 млрд. долара, което е със 7% повече от предходната 2010 г. Неговите рекламни кампании, които провокират стремежа на хората да бъдат себе си, и историята му, която започва през 1904 г., го превърнаха в един от иконите на Америка.

В топ 100 на списъка се нареждат десетки европейски марки. На 11. място е посочена японската Toyota, на 12. – германската Mercedes, на 14 – финландската Nokia. Следват също BMW, Gilette, Samsung, Honda, H&M, SAP, Nescafe, Ikea, Gucci, Phillips, Zara, Johnnie Walker, Armani.

Класацията определя стойностите на търговските марки по три ключови показателя - финансово представяне на компанията за изминалата финансова година, силата и разпознаваемостта на бранда, както и ролята на марката в процеса на закупуване на продукта. Подредбата на брандовете и показателите им можете да видите като кликнете тук.

Коментари