Не губете време за прессъобщения, говорете като експерт!

Не губете време за прессъобщения, говорете като експерт!

Като основател на стартиращ бизнес, получаването на отразяване в пресата за вашата компания може да бъде трудна, ако не и невъзможна задача. Журналистите получават стотици прессъобщения и предложения всяка седмица, които трябва да отсеят в допълнение към историите, които вече проучват и пишат. Докато стартирането на най-новата функция на вашата компания, голямото наемане или растеж може да променят играта за вас, тези истории често не успяват да привлекат вниманието на големите публикации.

И така, какво работи, когато става въпрос за получаване на отразяване в пресата за вашия стартъп? Отговорът е прост: присъединете се към разговора. Вместо да се опитвате да представите новините на вашата компания, потърсете начини да добавите нещо към разговора, който вече се провежда. Чрез предоставяне на ценни прозрения, данни или уникална гледна точка по тема, която вече е достойна за пресата, можете да увеличите шансовете си да поставите вашата компания в светлината на прожекторите.

Ето приложими начини да се присъедините към разговора и да получите отразяване в пресата за вашия стартъп.

Първо и най-важно, бъдете ресурс за репортери без никакви очаквания за отразяване в пресата. Помогнете им да бъдат в течение на вашата индустрия и най-новите тенденции на вашия по-широк пазар. Въпреки че вашата индустрия може да не е винаги в светлината на прожекторите, това гарантира, че когато пресата пише за нещо, за което сте запознати, те ще ви видят като ресурс и ще ви призоват да добавите интересни факти и данни към разговора.

Въпреки че тази тактика няма да доведе до незабавна публикация в пресата, тя води до постоянен поток от възможности за пресата с течение на времето, особено ако работите в индустрия като технологии или финанси, която обикновено се намира в новините.

Потърсете ценни данни или прозрения, които вашата компания има, които могат да се добавят към текущия разговор. Можете или да споделите вашите данни директно с журналисти, или да ги публикувате, за да могат много хора да ги видят. Например, ако всички говорят за това как навлизаме в рецесия, може би имате данни, които да покажат как рецесията засяга определена демографска група повече от други.

Ако нямате точни данни по дадена тема, винаги можете да предоставите примери от първа ръка и ценна информация, която да накара техните истории да оживеят. Например, ако всички говорят за съкращения в големи технологични компании, можете да споделите уникалния начин, по който вашата компания е извършила съкращения.

Не се страхувайте да участвате в дискусии по спорни теми, дори и да не контролирате напълно разказа. Като лидер на стартиращ бизнес, вашият глас и опит могат да бъдат ценен актив за репортерите, а желанието ви да участвате в трудни интервюта може да ви отличи от повечето хора, които се страхуват твърде много да говорят.

Малко медийно обучение може да допринесе много за повишаване на увереността ви с интервюта на живо и трудни въпроси.

Когато повечето хора мислят за публикация в пресата, те си представят, че компанията им е представена в голяма новинарска статия, но пресата има много форми. Можете да бъдете гост в популярен подкаст, някой с голяма аудитория може да спомене вашия бизнес в публикация в социални медии, можете да говорите на конференция и много други. Има толкова много нови начини да достигнете до хората и да разпространите съобщението си, че не е нужно да чакате новинарска публикация, за да се включите в разговора.

В крайна сметка всичко опира до креативност. Забравете за традиционното представяне и вместо това се присъединете към разговора по каналите, които имат смисъл. Бъдете смели в подхода си, дори и да е противоречив, за да се чуе гласът ви. Предложете данни и прозрения, които извеждат разговора на следващото ниво. И най-важното, знайте, че този подход работи. Въпреки че не всичко ще бъде достойно за първа страница, ако постоянно се присъединявате към разговора и добавяте стойност, ще бъдете чути. 

Източник: Сара Маускопф, главен изпълнителен директор и съосновател на Winnie, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ