5 начина да освежите франчайз маркетинга на вашия ресторант
Ресторантските франчайзи могат да се възползват от технологичния напредък, който ще трансформира маркетинговите стратегии в кампании с висока стойност, водещи до по-големи приходи.
Времената се промениха и конкуренцията за потребителско внимание е на най-високо ниво, тъй като размерът на пазара се е увеличил с близо 16% през последната година. Време е франчайзите да проучат нови начини за достигане и ангажиране на своите клиенти и в крайна сметка да стимулират повече приходи. Технологичните иновации вече позволяват маркетинговите кампании да бъдат силно насочени и да включват послания с висока стойност към клиентите.
И с автоматичното събиране на данни, предоставящи представа за поведението на клиентите, франчайзът може да говори директно с клиента с цел промяна на това поведение, за да стимулира по-големи приходи.
Време е да вземем предвид технологичния напредък и да ги използваме, за да трансформираме скучните маркетингови стратегии в доходоносни маркетингови кампании, които генерират продажби. Ето няколко съвета по тази тема.
Говорете с правилния клиент с хипер-сегментиране
Универсалният маркетингов подход не е ефективна стратегия за 2023 г. Когато рекламирате специално събитие или дори когато се фокусирате върху конкретна цел, той няма да бъде успешен, освен ако не бъде съобщен на клиенти, които действително ще се интересуват от него. И единственият начин да разберете кой ще се интересува е чрез сегментиране. Нека използваме Rib Night (нощта на ребрата) като пример.
Вашият франчайз е придобил клиентски данни чрез своята безплатна WiFi гореща точка и се стреми да спечели повече клиенти за Rib Night, така че клиентските данни са сегментирани и клиентите могат да бъдат насочени и да получават по-персонализирани съобщения, които са в съответствие с тяхното поведение. Следното демонстрира как съобщенията се персонализират въз основа на прозрения, събрани чрез потребителски данни:
- Клиентите, които са посетили за вечеря от понеделник до четвъртък, получават съобщение, което ги предупреждава, че ще върнете Rib Night във вторник през месец януари.
- Всеки, който вече е бил на Rib Night, получава ранно съобщение, което го кани да присъства и пита дали му е харесало последното с връзка към анкета.
- Клиентите, които са редовни през уикенда, получават съобщение, което ги предупреждава да не пропускат Rib Night във вторник и да покажат текста за вечеря с любимия си приятел.
Добавете удобство с SMS маркетинг
Когато обмисляте маркетингови тактики, ако SMS-ът не е на първо място в списъка ви, трябва да бъде, тъй като числата не лъжат. Клиентите предпочитат да получават оферти чрез SMS. Плюс това, ако не сте включили SMS кампании, тъй като вече правите имейл, помислете за това: SMS има 98% отворен процент. Тъй като по-голямата част от осребряването на купони се случва чрез смартфон (80%) и SMS-ът е по-лесен за виждане, отваряне и достъп, логично е да има по-висок процент на отваряне.
SMS-ът може да се използва по безброй начини. Можете да изпратите текстово съобщение с линк към вашето меню, покана за събитие, включване във вашата програма за лоялност или да предоставите стимули за изгубени вече клиенти, за да се върнат отново при вас. Например, можете дори да кажете: "Знаете ли, че нашите текстови съобщения са свързани директно с нашия телефон? Щракнете върху този номер, за да се обадите във вашата поръчка!" И тези обаждания могат да бъдат насочени към съществуващата ви стационарна линия.
Изхвърлете остарялата програма за лоялност
Близо 70% от фирмите са увеличили инвестициите си в програми за лоялност през последната година. Ясно е, че ползите от това да имате постоянни, лоялни клиенти са значителни, а възвръщаемостта на инвестициите в програмите за лоялност е значителна, когато се направи правилно. Ако вашата програма за лоялност използва хартиени перфокарти или пластмасова карта за сканиране, вашата програма за лоялност е остаряла.
Вместо това вашият франчайз може да модернизира своя подход, като същевременно осигурява персонализиране и подобрена ангажираност на клиентите. В края на краищата 75% от потребителите казват, че са по-лоялни към марките, които им изпращат съобщения на лично ниво.
Но за да изпълните програма за лоялност с ефективна персонализация, има една необходима съставка: данни. Без данни за клиентите е невъзможно да се сегментират и насочват клиенти според поведението и предпочитанията им. Данните за клиентите са тези, които ви казват дали човекът посещава само интересни вечери, дали предпочита да идва само за напитки и мезета и дали има афинитет към крилцата.
Когато става въпрос за улавяне на данни, овладяването на технологията е ключът. Ето един пример: целта на франчайза на вашия ресторант е всеки да влезе и да вечеря през месеца на рождения си ден за безплатно предястие, тъй като е малко вероятно някой да вечеря сам на своя рожден ден (като по този начин увеличава приходите и представя нови клиенти). Вашият франчайз може да предостави следната оферта: "Изпратете ни съобщение за вашия рожден ден на XXXX и през месеца на вашия рожден ден ще участвате, за да спечелите вечеря за двама следващия месец".
Предефинирайте състезанията си
Състезанията повишават ангажираността на аудиторията, правят вашата марка по-запомняща се и водят до резултати като ангажираност в социалните медии, увеличаване на последователите и мотивиране на клиентите да ви посетят. Всъщност, социалните акаунти могат да нараснат до цели 70%, когато се използват състезания. Те могат също така да увеличат придобиването на притежавани данни. Конкурсите представляват изключителна стойност в една маркетингова програма. Простите ключове са:
- Направете състезанието лесно за администриране — няма причина да създавате повече работа, отколкото е необходимо
- Състезанието трябва да е лесно за участие — клиентът трябва да бъде възнаграден, а не обременен
- Състезанието не трябва да е крайната цел. В противен случай просто домакинството на игрово шоу би имало повече смисъл. Целта на състезанието трябва да е ясна, вътрешно, какво искате да постигнете.
- Трябва да има крайна точка и тя трябва да бъде съобщена, така че клиентите да знаят резултата.
Ето един пример, който често се използва, когато се отвори нов франчайз, за да се увеличи броят на участниците в програма за лоялност: докато са в ресторанта, новите посетители, които имат достъп до безплатния Wi-Fi, получават SMS, предлагащ шанс да участват в месечното теглене за beach cruiser при присъединяване към програмата за лоялни клиенти.
Обединете вашите съобщения за яснота и резултати
Въпреки че прилагането на която и да е от горните тактики е полезно, оптимални резултати рядко се постигат без унифицирани, последователни съобщения в маркетинговите канали и франчайз местоположенията. Предприятията, които интегрират всички маркетингови канали, са повече от два пъти по-склонни да отчитат по-висока маркетингова ефективност в сравнение с тези, които използват по-малко интеграция или никаква. Нито един канал за комуникация няма да се свърже с всички гости. Използването на множество канали, като SMS, Wi-Fi съобщения, социални медии и цифрови дисплеи гарантира, че съобщението е налично във формата, която клиентът иска, и най-важното, че е последователно.
Ето един пример за това как франчайз ресторант може ефективно да интегрира своите съобщения. Да кажем, че франчайзингът се фокусира върху увеличаване на приходите си от десерти и планира първите пет дни от всеки месец да бъдат "5 дебели дни", където десертите се представят и рекламират. Франчайзингът създава съобщения с цел увеличаване на приходите от десерти и ги интегрира по следните начини:
- Цифрови табели на дисплея: Показва пет снимки на техните най-добри десерти с QR код, който изпраща текстово съобщение "ДЕСЕРТ", а текстовата система отговаря с връзка към разширеното онлайн меню за десерти.
- Социални медии: Във Facebook обяснете 5-те дебели дни и въведете състезание, в което клиентите могат да пишат "ВКУСНО" на текстовата система на ресторанта за шанса да спечелят безплатен десерт всеки месец.
- Wi-Fi маркетинг: Поздравителният текст, който гостите получават, когато се свържат с Wi-Fi през последната седмица на месеца, е: "Не забравяйте, че от 1 до 5 са десерти BOGO с покупка на предястие". Или на обяд през първите пет дни от месеца, "Хей, това са 5 "дебели дни" от 1-ви до 5-ти, с безплатен десерт тази вечер" (и връзки към социалната публикация за 5-те дебели дни).
Ако все още използвате подход от старата школа към маркетинга и не сте възприели технологиите в тактиката си, време е да направите промяна. С изобилието от налични данни, които позволяват хипер-сегментиране, което информира за поведението на клиентите, има достатъчно възможности да използвате това, за да стимулирате промяна в поведението, която произвежда повече приходи за вашия франчайз.
Източник: Стивън Гулд, основател и главен изпълнителен директор на NConnections, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.