„Неохедонизъм“ и още 4 ключови потребителски тенденции за 2024 г. от Diageo

„Неохедонизъм“ и още 4 ключови потребителски тенденции за 2024 г. от Diageo

Потребителите все повече търсят смисъл в ежедневието, като често заменят вещите с преживявания. Цели 60% от милениалите и поколението Z биха предпочели да харчат пари за житейски преживявания, вместо да спестяват за пенсия. Това е категоричен извод в нов доклад на водещия световен производител на алкохолни напитки Diageo. Създаден с помощта на собствена система за прогнозиране Diageo Foresight System, която проследява онлайн разговорите по целия свят, докладът посочва пет потребителски тенденции, които ще окажат влияние върху марките през следващите месеци. Една от тях е именно задвижилата се промяна към търсене на смисъл, която от Diageo наричат „неохедонизъм“. Освен нея, листата с ключови тенденции включва още брандове за подобряване, съзнателно благополучие, разширяване на реалността и колективна принадлежност.

Важен извод от проучването на Diageo е необходимостта марките да не се плашат от промените. Вместо това те трябва да преосмислят стратегиите си и да останат гъвкави, тъй като нуждите на потребителите се развиват, се казва в доклада на Марк Сандис, главен директор "Иновации" на компанията. Данните за доклада са събрани в периода от юли 2021 г. до юни 2023 г. Ето и малко повече детайли по всяка от темите.

Неохедонизъм

Тенденцията към това, което Diageo нарича неохедонизъм, показва, че потребителите търсят моменти на всекидневно удоволствие. Това може да включва уникални продукти и преживявания, алтернативни пространства за общуване, които обогатяват, и по-демократизирана визия за разпускане за всички. Разговорите, свързани с тази тенденция, достигнаха 1,4 милиона, което е с 39% повече на годишна база.

Brand betterment

Brand betterment е терминът на Diageo за желанието на марките да правят полезни за обществата. Докладът установи, че 81% от хората смятат, че социалните медии са увеличили натиска върху бизнеса по отношение на екологичната, социалната и управленската отговорност. Освен това 63% от потребителите смятат, че високите цени са основната пречка за налагането на необходимостта от устойчиво развитие. Социалният шум около Brand betterment е довел до 5,6 милиона разговора, което е с 44% повече на годишна база.

В перспектива Diageo препоръчва на марките да търсят начини да помогнат на потребителите да преодолеят разликата между това, което казват, че искат - марки, които приемат устойчивостта и отговорността като основни ценности - и пречките по пътя на вземането на решение за устойчива покупка, като цена, наличност и цялостно преживяване.

Съзнателно благосъстояние

По-целенасоченият подход към благосъстоянието, който Diageo нарича съзнателно благосъстояние, беше стимулиран от пандемията COVID и остава основен приоритет, като в доклада се проследяват 4,3 милиона свързани с него разговори в социалните медии, което е с 30% повече на годишна база. Подтенденциите в тази категория включват търсенето на убежище у дома и близо до дома, любов към себе си, социални събития, които се обогатяват от по-бавното темпо на живот, и интерес към многофункционални продукти, които добавят ползи, свързани с благосъстоянието. В Северна Америка се наблюдава 18% ръст на свързаните с тази тема разговори в социалните медии, а в Азиатско-тихоокеанския регион - 65%.

Разширяване на реалността

В доклада се посочва и нарастващият интерес около метавселената и разширената реалност, като се отчита 94% годишно увеличение на разговорите в социалните медии, свързани с тенденцията, която Diageo определя като разширяване на реалността, възлизащо на общо 4,6 милиона. Популярните подтеми включват цифрови пазари, използване на изкуствен интелект, цифрово изкуство и изцяло VR събития.

Колективна принадлежност

Друга тенденция, идентифицирана от проучването, е колективната принадлежност, която показва, че потребителите търсят виртуални пространства в реалния свят, които насърчават единството и приемането. Основните констатации, свързани с тази тенденция, показват, че 48 % от хората на възраст между 18 и 44 години се ангажират повече в цифрова среда, отколкото в реалния живот. Идеята за колективна принадлежност е предизвикала 28,7 милиона свързани с нея разговори в социалните медии, което представлява 41% увеличение на годишна база. Потребителите са обсъждали тази тенденция чрез инициативи за разнообразие, онлайн общности и спонсорства на влиятелни личности.

Източник: MarketingDive

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ