Под светлината на прожекторите

Под светлината на прожекторите

Под светлината на прожекторите

Личното брандиране най-накрая се превърна в нещо, което повечето предприемачи са приели като задължително. Благодарение на Илон Мъск, Гари Вайнерчук и други основатели, които са изправени пред обществеността, повече собственици на бизнес полагат усилия да покажат лицето на своите компании. Ако искате да изградите лична марка, която помага на крайния резултат на вашия бизнес, трябва да бъдете целенасочени в начина, по който се показвате. И не, това не означава да изберете перфектния филтър за вашата мрежа в Instagram или да плащате за хиляди фалшиви последователи, за да "изглеждате" важни.

След като помогнахте на предприемачи във всички индустрии да се появят под светлината на прожекторите и да развият лична марка, от която хората купуват, има три неподлежащи на обсъждане въпроса, които трябва да си зададете, преди да започнете.

1. Какво впечатление искате да оставите? 

Съвременното лично брандиране е като да отидете на събитие, да срещнете някой нов за първи път и да откриете, че говорите за него месец по-късно, защото нещо за него се е запечатало толкова дълбоко в съзнанието ви.

Когато напуснете стаята на парти (т.е. когато приключите взаимодействието с идеален клиент),си задайте тези въпроси:

  • Какво искате тези хора да занесат вкъщи?
  • С какво се надявате да ви запомнят?
  • С какво искате да ви асоциира вашият целеви пазар?
  • Как искате да ви запомнят?

Всички тези въпроси попадат под един покрив: определяне на това какво впечатление искате да направите на вашата целева аудитория. Отговаряйки на тези въпроси, вие създавате (или пресъздавате) основата на вашата лична марка. Без подходяща основа къщата не може да бъде построена.

2. Как искате да накарате хората да се почувстват? 

Продължавайки от въпрос едно, правим още една крачка напред. Докато повечето предприемачи в социалните медии прекарват времето си, за да се уверят, че тяхната лична марка "изглежда" по определен начин, те забравят, че в крайна сметка това не е това, което кара някого да купува.

Хората купуват от вас заради това как ги карате да се чувстват. Всички хора вземат своите решения за покупка въз основа на емоции. Купуваме с емоция и се обосноваваме с логика. За да развиете личната си марка, трябва да изясните как искате да накарате хората да се чувстват. Помислете за вашата целева аудитория и как искате да се чувства тя, след като влезет в контакт с вашата лична марка: смели, уверени, спокойни или енергизирани. 

След като отговорите на този въпрос, ще имате творческата яснота да създадете стратегия за съдържание, която споделя една обща цел: да накарате хората да се чувстват по определен начин.

3. Готови ли сте да допуснете публиката си по-близо до вас? 

Ето тежката истина: днешните най-големи, най-широко известни лични марки са тези, които отвеждат публиката си зад кулисите. С други думи, ако сте сериозни за развиването на лична марка, която хората не само харесват, но и купуват от нея, трябва да сте готови да се свързвате с аудиторията си на човешко ниво последователно.

Въпреки че това може да стане по различни начини, най-лесният начин е да разкажете историята си. Вместо историята на компанията — разкажете вашата история. Покажете на публиката си кой сте били преди да станете лидер. Покажете на аудиторията си какво сте преодоляли, за да изградите своята компания и да превърнете визията си в реалност. Покажете на публиката си, че сте много повече от титлата си и им покажете, че сте човек точно като тях.

Това не означава, че трябва да разкажете всичките си най-дълбоки и тъмни тайни. Това означава, че трябва да решите кои неща от личния си живот ви е удобно да споделяте с аудиторията си.

Например, някои изпълнителни директори споделят всичко - от странните си хобита извън работата до семейството, децата си и много други задачи, с които се занимават. За разлика от тях, други предпочитат да споделят само един или два различни компонента на това, което правят. Най-важното нещо, което трябва да запомните е, че това, което работи за някой друг, не трябва да бъде същото, както вие го правите.

Докато не се криете зад своята титла, постижения и компютър, вие сте една стъпка по-близо до изграждането на лична марка, която увеличава влиянието и приходите на вашия бизнес. 

Източник: Зак Бенсън за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ