Просто, ей така?

Просто, ей така?

Просто, ей така?

Докато изучавам цял живот бизнеса от различни аспекти, обичам да търся уроци в ежедневните си взаимодействия, свързани с търговията, разказва Дара Брустейн в статия за Inc.com.

След като прочетох „Неразумно гостоприемство“ от Уил Гуидара и се вдъхнових от преносимите уроци по първокласно обслужване на клиенти, исках да направя една крачка напред и да видя книгата в действие, като отида в известния ресторант, за който става дума: Eleven Madison Park. Беше наистина забавно да имам такова въображаемо изживяване при хранене, като същевременно обръщам внимание на персонала и забелязвам неизказаните неща, които можех да разбера, след като прочетох книгата. 

Ето няколко урока, които моето посещение изведе наяве, които могат да се отнасят за вашия бизнес, пише тя. 

1. Не се страхувайте да карате на зиг там, където конкурентите ви карат. Може да е конкурентно предимство. Този ресторант беше първото в света изцяло растително заведение с 3 звезди "Мишлен". Количеството медийно внимание, което получиха само от това, беше безценно.

2. Обслужването на клиенти само по себе си едва ли е причината хората да правят бизнес с вас. Вашата основна услуга/продукт трябва да блести и да стои самостоятелно. Запомнящата се услуга е черешката на тортата.

3. Какво може да направи вашият бизнес, за да остави хората с положителни истории, които ще се превърнат в спомен, който ще ценят и споделят?

4. Наемане за потенциал, а не непременно на опит. Например срещнахме майстор, който преди това е бил графичен дизайнер без опит в хотелиерството. Тя беше феноменална.

5. Стойността е субективна. Когато изчислите цената на курс от това дегустационно меню може да ви се стори скъпо. Но когато намалите мащаба на обектива, за да помислите за стойността на изживяването, усещането е уникално. Как прилагате това към вашата ценова стратегия и създавате пълно изживяване за клиентите си, при което те не поставят под съмнение стойността на това да ви плащат?

6. Изградете високофункционален екип. Да влезете в кухнята на персонала и да видите реда, сплотеността, екипната работа, уважението и гордостта от занаята им беше хипнотизиращо. Това не се случва случайно. Инвестирайте време, енергия и ресурси в това последователно.

7. Дръжте ценностите си отпред и в центъра. Това беше буквално знак на входа на кухнята, така че на всеки се напомня. Ясно е, че тези ценности също са вградени във всяка фибра на заведението, а не просто списък с прилагателни, които са създадени в стратегическа сесия и са забравени.

Струва ли си някой от тези уроци да бъде пренесен във вашия бизнес?

Източник: Дара Брустейн за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ