Twitter започва да си партнира с MIT

 Twitter започва да си партнира с MIT

Едно от най-иновативните учебни заведения в света – Масачузетският технологичен институт (MIT), се сдобива с колосална база данни в рамките на нов проект. Университетът получава достъп до архива на Twitter, който съдържа всички туит съобщения, разпространявани някога, включително първото от 2006 г. на създателя на социалната мрежа Джак Дорси.

Цялата тази информация попада в ръцете на учените от Лабораторията за социални машини към MIT, съобщава американското списание Entrepreneur в раздела си за маркетинг. Целта е изследователите да се сдобият с по-добро разбиране за това как информацията се разпръсква чрез платформите на социалните медии като Twitter. “Уолстрийт Джърнъл“ съобщава, че университетът планира да изгради визуализации на данните, мобилни приложения и други инструменти, за да създаде нови форми за комуникация и социална организация.

„Въпреки че на никого не му харесва идеята Агенцията за национална сигурност на САЩ да се рови в телефона му или да разглежда историята на интернет браузъра му, изглежда Twitter е склонна да позволи приблизителния брой от 6000 съобщения в нея, изпращани всяка секунда (или 500 млн. туита дневно, според Internet Live Stats), да бъде споделен с университета. Даже Twitter обещава да внесе 10 млн. долара в рамките на следващите 5 години за финансиране на проекта“, коментира Entrepreneur.

В допълнение към тези пари социалната мрежа ще сътрудничи на шест други научни институции по света, сред които Университетът на Източен Лондон и японският NICT, продължава изданието. Това ще се случи в рамките на програмата на социалната мрежа #DataGrants, която започна февруари.

„Оставаме готови да откриваме данните от Twitter пред изследватели, инструктури и студенти. Вече сме виждали информация от Twitter да се използва във сякакви области, от епидемиологията до сформирането на оттговори към природните катаклизми“, коментира в инженерния блог на Twitter Марк Джилис.

Други представители на компанията обясняват, че целта на проекта е да изследва естеството на комуникациите в мрежата като процес, за да създаде нови нейни форми и да я изведе до еволюционни нива. Деб Рой – ръководител на медийните проучвания в Twitter и доцент в MIT Media Lab, допълва в изявление: „Лабораторията ни за сциални машини ще експериментира в области на публичната комуникация и социалната организация, в които хората и машините си сътрудничат в проблеми, които не могат да бъдат разрушавани ръчно или чрез автоматизацията“.

Според сайта Occupycorporatism Twitter и MIT ще използват наличната база данни от туит съобщения, за да създадат възможно най-перфектната връзка между човек и робот.  

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ