Ако сте избрали маркетинга за своя професия

Ако сте избрали маркетинга за своя професия

Ако сте избрали маркетинга за своя професия

По това време на годината студенти и абсолвенти започват да се оглеждат за предложения за лятна практика по специалността или, защо не, направо за възможност за старт на дългосрочна кариера. Немалка част от тях вече са се ориентирали към перспективни професии в маркетинга.

Ако сте един от тях, този текст е за вас.

Няма да ви занимавам с традиционните неща като това, че в днешните времена е много трудно да намерите перфектната позиция. Особено имайки предвид, че пазарът на комуникационните услуги сега е пренаситен с толкова много професионалисти, които периодично остават без работа, а имат внушителен опит. Не само, че ще се състезавате с другите стажанти, но и ще ви се наложи да се конкурирате с тези на пазара на труда, които правят всичко възможно да се завърнат в професията.

Да ви назначат на позиция в маркетинга може да е трудно, но не е невъзможно. Важно е да бъдете подготвени. Следват няколко съвета, които смятам, че биха могли да ви бъдат полезни.

1. Открийте кои области на маркетинга ви интересуват най-много

Маркетинг кариерите включват работа, свързана с реклама, брандинг, продуктов мениджмънт, традиционен маркетинг (печат, телевизия, радио), интерактивен маркетинг и социални медии, връзки с обществеността. Това са само някои от областите на този бранш, в които специалистите работят. Коя от тях ви вълнува най-много? Има някои позиции в маркетинга, които могат да ви паснат повече от други. Отделете време, прочетете за какво става дума, попитайте професионалисти и преподаватели, вижте форуми. Направете си домашното и няма да съжалявате.

2. Бъдете конкретни в това, което искате

Трябва сте наясно със себе си какво искате от този стаж. Визуализирайте намеренията и целите си, като ги запишете на лист хартия. Това, което е най-важно за вас, е работният опит, възможността да научите нови умения, да изградите връзки, да стартирате от отправна точка, от която да се борите за целодневна работа.

3. Определете от кой тип маркетинг организация се интересувате най-много

Смятате ли, че ви вълнува повече малкият и среден бизнес, вместо големите компании? Какво ще кажете за маркетинг в неправителствена организация? Той интересува ли ви? Помислете за фирмената култура на бизнеса, за марката и мястото, където той се развива.

4. Направете си план как ще се „продадете” като професионалист

Как ще се рекламирате и какъв маркетинг на себе си ще приложите? Конкуренцията е голяма. Ще трябва да се отличите. Какво ще направите, за да покажете, че имате нужните качества? Това е от ключово значение. Мотивационното писмо и автобиографията не са достатъчни, но могат да бъдат предимство. От работата ми в корпоративния свят мога да кажа, че съм виждала достатъчно количество скучни документи, подадени за стаж от студенти. Бъдете искрени, конструктивни и уникални. Осмелете се да застанете най-отпред. Това ще ви даде начална преднина.

5. Използвайте връзките си

Щом се ориентирате коя област на маркетинга ви интересува, кои са целите, които се надявате да постигнете и какъв е профилът на фирмата, от която се интересувате, е време да се задействате и да направите контакти с бизнеса. Използвайте мрежата си от лични познанства, за да се свържете с тези, които могат да ви представят на хората с влияние и решаващ глас в компанията, която ви интересува. Използвайте социалните мрежи и специализираните информационни сайтове, за да сте в течение на всички нови възможности. При всички случаи, в търсенето ще ви е необходимо търпение.

Успех!

Съвети на Лаура Лейк, публикувани в сайта Marketing.About

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ