В света на социалните мрежи работят дискусиите

В света на социалните мрежи работят дискусиите

Потребителите, които "харесват" или "следват" марката ви в сайтовете за комуникация, имат нужда от повече от съдържание онлайн. За да ги задържите, е необходимо да направите човешка връзка.

Това коментира в Entrepreneur Джейл Гудман. Авторката припомня, че на маркетинга в социалните мрежи отдавна не е достатъчно само да предава информация за компанията. Днешните гео-локализирани „социални потребители“, непрекъснато изпращащи имейли и sms-и, са склонни да се обвържат с бизнеса или да станат по-лоялни, ако успеят да общуват с него.

Въпросът е вие готови ли сте да ги обвържете? - казва Гудман. За да бъдете, трябва да им осигурявате повече от позитивно преживяване при пазаруването, отлично обслужване и съдържание, което информира, забавлява и прави живота им по-добър. Потребителите искат да усещат, че ви е грижа за тях и че чрез тяхното присъствие осмисляте бизнеса си, смята авторката.

С други думи, те искат да създадат връзка с вас. Предизвикателството да се създаде и установи бизнес сега е над това да бъдат намерени потенциални купувачи. Става дума за това как ще ги ангажирате.

Като маркетолози и хора на бизнеса, всичко което правим онлайн и офлайн, трябва да е насочено към целта да създаваме ценни и смислени връзки, твърди Гудман. Хората по целия свят показват желание да се обвържат с любимите си марки в интернет и склонност да бъдат въвлечени в разговор от по-непознатите за тях компании. В свят, където всеки от тях е бомбардиран от маркетингови съобщения в заобикалящите го екрани вкъщи и навън, трябва да бъдете активни.

Как да стане това?

Всеки има мнение. Повечето хора обичат да споделят своето с другите, включително с бизнеса. Ето три начина да стимулирате обвързващ разговор с аудиторията ви в социалните мрежи:

- Създайте проучване, изследване или отворен въпрос. Попитайте потребителите каква според тях е най-голямата трудност или това, което ги тревожи най-много във връзка с бизнеса или мисията ви. След това им съобщете резултатите в стегнат, кратък текст, който може да публикувате в сайта на компанията и след това да свържете с Facebook чрез публикация. Ако възникне нещо неочаквано, интересно, спор или тенденция, използвайте го, за да провокирате нова тема за дискусия.

- Публикувайте провокативен въпрос, свързан с индустрията ви. Говорете за нещата, които знаете, че предизвикват емоциите на хората и са свързани с ежедневието им. Говорете за интересна тенденция, резултати от научни изследвания, изненадващ доклад за ръст на печалбите или загуби или други новини. Важно е вие да сте стартирали дискусията и да бъдете неин наблюдател и участник в нея.

- Съберете мненията от разговорите си с потребителите в социалните мрежи и ги обвържете с информационното съдържание, което изпращате като пиар информация по различните медийни канали. Хубавите разговори създават интересно и четивно съдържание и обратно.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ