Великобритания на път да стане първата страна, в която над половината купена реклама е дигитална

Великобритания на път да стане първата страна, в която над половината купена реклама е дигитална

Повече от 50% от всичките 15,7 млрд. лири, които ще се похарчат за реклама във Великобритания през 2015 г., ще бъдат отделени за кампании в онлайн медии. 

Това твърди прогноза на Group M - световното подразделение за купуване на рекламно пространство в медиите на компанията WPP, цитирана от в. "Индипендънт". Според авторите следващата година ще бъде преломна за британския маркетингов пазар, а и за света, защото Обединеното кралство ще стане първата държава, в която купуването на дигитална реклама ще надмине това на рекламата в печатните медии, киното, градския транспорт, билбордовете, телевизията и радиото, взети заедно. Причина за това е огромното внимание на нацията към устройствата, социалните медии и пазаруването в интернет. 

Очаква се във Великобритания през годината да се похарчат за реклама 15,7 млрд. лири, при 12,7% ръст на дигиталните кампании на годишна база до над 8 млрд. лири. Ако това се случи, над 1 лира на всеки похарчени две в страната за реклама ще бъде отделена в дигиталните медии. 

Експертите прогнозират, че Кралството ще бъде последвано от Швеция, в която също вложенията в дигитална реклама ще надхвърлят тези в останалите видове маркетинг. През 2015 г. се очаква 47% от купените кампании в страната да са дигитални. За Дания този процент се предвижда да достигне 43, за Австрия - 42, а за Норвегия - 40. 

Group M твърди, че над 160 млн. лири ще бъдат отклонени във Великобритания от рекламата в печатните медии към тази в дигиталните. Платеното търсене в интернет ще нарасне до 4,2 млрд. лири, с около 29% в мобилните устройства, предимно в Google, която има над 90% пазарен дял в страната. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ