Гай Кавазаки за магията на социалните мрежи

Гай Кавазаки за магията на социалните мрежи

Истинското предприемачество е синоним на това да продаваш със страст, омагьосан от идеята на бизнеса, пленявайки други. То определя поведението на човека по етичен, дълготраен начин. Това споделя пред американското списание Entrepreneur Гай Кавазаки – една от най-влиятелните бизнес фигури в модерния делови свят.

Гай Кавазаки е един от управляващите партньори в компанията Garage Technology Ventures. Основател е на сайта Alltop. Бивш високопоставен мениджър в Apple. Автор е на 10 книги, свързани с управление и продажби. Гордее се със заглавия на бестселъри. Последната му книга се нарича "Омагьосването: Изкуството да променяш сърцата, умовете и действията". Освен това той поддържа един от най-посещаваните блогове в света и има над 320 хиляди последователи в Twitter. Предлагаме ви интервюто, което той даде за Entrepreneur.

- В последната си книга пишете за възможностите на социалните мрежи. Възможно ли е наистина клиентите да бъдат "омагьосани" чрез тях?

- Абсолютно. Социалните мрежи са метод, едновременно могъщ и евтин. Трите стълба на омагьосването според мен са способността (на бизнеса) да се харесва на хората, това да им вдъхва доверие и добрият продукт или услуга. Ако имате тези средства бързо можете да очаровате клиентите. Иначе можете да похарчите стотици хиляди във време и валута, за да ги шокирате или да опитате да им внушите страхопочитание и благоговение, но кампанията в социалните мрежи няма да се получи и ще изгърмите.

- Но социалните мрежи вдъхват страх в новодошлите. Тогава заслужава ли си усилието?

- Повечето от нас имат нужда да използват всяко възможно средство, за да утвърдит себе си, следователно и социалните мрежи. Ако трябва да използвам политическия жаргон, един деспот няма нужда от Twitter. Протестиращите имат.

- А извинението, че ефектът им изисква много време?

- Времето днес е ценно, но е по-ценно да се правят продажби. Социалните мрежи са маркетинг, а маркетингът е основна дейност на компаниите. Единият вариант е да се стои на брега и да се гледа как патиците прелитат, докато се чака някоя от тях да падне сервирана наготово. Другият: да се действа, да се прави нещо, за да бъде постигната ефективност. И да се събират почитатели и фенове във Facebook.

- Чували сме, че много собственици на бизнес не разбират или направо отричат социалните мрежи.

- Трябва просто да проявим малко търпение към тях. Замислете се какво беше преди десетилетие. Всички веднага ли разбраха уеб-сайтовете? Дори самите създатели на интернет не са провидели комерсиалния му потенциал. Силно се съмнявам, че на някой от тях му е минавало през ума, че след 10 г. целият свят ще си купува обувки онлайн и ще коментира храна. Смисълът е в това да скачаш и да изследваш. Това ще се отплати в дългосрочен план.

- Хората в бизнеса често вървят по опасната, тънка линия между това да вярват на радикалните идеи и да се придържат към мнението на тълпата. Как да балансират между тези две крайности в мисленето си и същевременно да омагьосват клиентите?

- Моята теория е, че за да успеете, трябва да създадете продукта, който вие бихте искали да използвате, да се надявате, че има други, които мислят като вас и да положите дяволски труд, за да ги привлечете. Така би могъл да се обясни големият успех на Apple, Yahoo и Google. После, след като постигнете успеха си, е важно да кажете на света "Ние знаехме, че хората искаха това".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ