Джини Бар – една жена на Мадисън авеню от 60 години

Джини Бар – една жена на Мадисън авеню от 60 години

Запознайте се с Джини Бар – една жена в мъжкия свят на Мадисън авеню в Ню Йорк, която обича рекламната професия и все още ходи на работа, въпреки че отдавна вече може да се пенсионира.

Тя е рекламен ветеран не само заради възрастта и познанствата й, но и заради всичките години, в които наблюдава отвътре меката на рекламната индустрия на Америка.

Най-дълго „оцелелият“ служител на агенция JWT. Работи на Мадисън и Лексингтън авеню от 63 години. 57 от тях прекарва на високи токчета. „JWT имаше дрескод, който задължаваше жените да носят пола. Тук съм от 60 години и едва преди две години за първи път дойдох на работа с панталон“, разказа тя пред Business Insider през 2012 г. в кафенето на агенцията в Ню Йорк.

Първият й работен ден бил преди рекламната епоха на „Момчетата от Мадисън Авеню“ (Mad Men) – на 17 декември 1951 г. Започнала да работи като секретарка. Пишела корспонденцията на изпълнителен директор в пиар отдел. „Тъкмо бях завършила бизнес училището през улицата и исках да припечеля нещо преди Коледа“, разказва Джини. Оттогава е работила в почти всеки отдел на JWT по почти всеки клиент, включително Ford, Pan Am, Rolex и Shell Oil. Бившият президент на агенцията Стенли Ризър два пъти и хвърлил (от благодарност) жълтата роза на ревера си. „Винаги печелех мъжете, което беше хубаво“, казва тя.

До преди няколко години не знаела за „Момчетата от Мадисън Авеню“, докато не чула племенницата си да поиска DVD на сериала за Коледа. Днес я наричат Mad Woman.

Когато някой я запита за секса на прословутата рекламна улица в Америка, който е неизменно важен в сериала, тя се изчервява и само намеква, че „може би, ако се е случвало, то е било без нейното знание“ и „може би е било в пътуванията към Чикаго“. Твърди се че рекламната идустрия в Щатите през 50-те години е била доста разпусната и разкрепостена. Тогава властвала епохата на свободната любов. Смята се например, че в офиса на агенция Young & Rubicam (Y&R) имало специална стаичка, където служителите си вземали дълги почивки.

Самата Джини казва, че е разбирала, че нейни колеги са имали връзка в офиса едва през 90-те, когато била над 60-годишна. „Само защото бяха женени не е означавало, че са чисти“, казва тя.

Напълно обратно на разпуснатия свят, в който работи, тя не се е омъжвала и не изглежда разкрепостен човек. Активна е в новия хор на JWT. Има близка връзка с „момичетата“ в кафенето на JWT. Там се сервира топъл обед за 3 долара, колкото струва едно кафе в Starbucks недалеч от същата сграда.

Иначе, някои от стереотипите за американските рекламнхи агенции наистина са й се случвали. Винаги, когато в офиса на JWT идвали представители на цигарите Lark, които са клиент на агенцията, навсякъде се слагали пакети от продукта им и офисът ставал още по-задимен от обичайното, разказва тя.

Бар е свидетел на еволюцията на вътрешната организация в рекламната индустрия. Отбелязва, че сега шефовете на агенциите стоят в по-открити пространства, заедно с останалата част от персонала, включително със секретарките и офис асистентите. Копирайтърките днес вече не носят атрактивни модни шапки и ръкавици, с които да се разграничат от секретарките, както било в миналото.

Днес Джини е видяла да идват и да си тръгват повечето хора, с които е работила. С изключение на няколко познати лица на маркетинг ветерани, които работят в Johnson & Johnson.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ