Еволюцията на маркетинга

Еволюцията на маркетинга

Еволюцията на маркетинга

Днес ще развенчая един мит. Той властва в компаниите с години и държи потенциала на маркетинг отделите им блокиран, невъзможен да се разгърне. Митът е, че маркетингът за бизнеса има вторична функция. Че той е нещо поддържащо. 

Маркетингът вече има решаваща за създаването на приходи роля. Той може да бъде водещ. 

Защо говоря толкова остро за развенчаването на мита? Вярвам, че е важно. Отделите за маркетинг и продажби могат да съюзяват сили, за да работят заедно за покачване на парите, идващи във фирмата. В много фирми между тях има разделение. То е предизвиквано от объркването в ролята на маркетинга, смятана за допълваща продажбите, вторична спрямо това, което търговците правят.

Маркетинг е способността да създаваш комуникация и инструменти, които дават възможност на екипа от търговци да продава по-добре. Иначе, без маркетинг, някой би казал, че търговците са просто технически изпълнители, също както един уебсайт за е-продажби, директните поръчки по пощата или с имейли. Маркетингът е двигател за сключването на повече сделки, след което накрая на месеца и финансовата година се вижда покачване на приходите. 

Най-голямото предизвикателство е да успеят компаниите да интегрират продажбите в маркетинговите комуникации. Защото продажбите са част от интегриран маркетингов процес. Най-често маркетинг отделите се провалят в опитите си да създадат стратегия, когато тя не се вписва в работата на търговците. Всички елементи на машината трябва да работят заедно. Традиционният, дигиталният маркетинг, BI и продажбите. 

Всички знаем, работата на маркетинг отдела е да накара потенциалните клиенти да помислят "имам нужда" от този продукт или от тази услуга. Работа на маркетинга е да накара хората да разберат за съществуването на продукта или услугата. Целта на интегрираната маркетингова комуникация е да подсигури условия, в които в 97% от случаите, когато търговците са с клиенти, клиентите да бъдат почти готови да предприемат следващата стъпка - да купят. Процесът на продаване трябва да изисква по-малко телефонни обаждания, по-малко убеждаване - това е ролята на маркетинга. Да създава по-голяма продуктивност в търгуването, да отнема по-малко време, по-малко ресурси да се хабят, за да се подсигурява продажбата. 

Щом една компания пожелае да приеме, че концепцията на продаването е просто част от пазарни комуникации, тя еволюра на нов етап. И идва време да вложи средства в програма за представянето й в медиите и различните канали на базата на пресмятане какъв ще бъде разходът й за осъществяване на един контакт. Целта е да бъдат информирани хората, да бъдат окуражени да купят и да се започне диалог с тях. Успешните тактики често включват традиционна реклама, дигитална реклама. пиар и маркетинг със съдържание. Щом бъдат определени най-важните клиенти чрез употреба на измерители и бизнес данни, се преминава към вторичната фаза, в която се влага стратегия, чиито подкрепящи тактики са директната поща, призивите за продажби, видео конференциите и уеб семинарите. 

Време е да спрем да гледаме на продажбите и маркетинга като на различни отдели и да заработим за създването на работеща връзка между тях. Историята на някои от най-успешните компании в света през последното десетилетие показа, че маркетингът вече не е подпомагаща продажбите функция, а дейност, която реално създава приходи. Ако бизнесът й е дал такава сила. 

Мнение на Лаура Лейк - маркетинг експерт от САЩ и редовен автор на сайта Marketing.About.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ