Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Един от най-влиятелните медийни канали
Каналът социална медия с най-голямо съдържание на разговори за места, събития, продукти и услуги не е Facebook. Той не е и LinkedIn или Twitter. Форумите – добрата стара социална медия – все още са едно от най-популярните, ако не и най-популярното място да се задават въпроси и да се получават отговори за марките и продуктите.
Форуми могат да бъдат открити навсякъде и за всичко. Някои от тях са отделни уеб-сайтове. Други са свързани с медийни и корпоративни сайтове като този на Dell например, към който има форум за техническа поддръжка.
Джейсън Фолс споделя в сайта на американското сп. Entrepreneur, че неговата фирма е направила изследване на социалните медии в Щатите, подготвено за банковата индустрия в страната. Резултатите са показали, че удивителен брой – 90% - от онлайн разговорите за банките в страната и техните продукти се появяват във форумите и сайтовете с оставяне на публични съобщения. Форумите са или една от основните или най-голямата зони за разговори.
По ирония, малко пиар стратегии на фирми включват участието във форуми и поставянето на обозначени корпоративни съобщения в такива сайотве. Фолс разказва, че е разговарял по темата с Патрик О'Кийфи – ветеран администратор на форум и автор на книга за управлението на форуми. Неговият събеседник дава няколко съвета във връзка с това как бизнесът трябва да участва в тази форма на онлайн общуване и да се включва в разговорите в тях. Ето какво предлага той:
Следвайте инструкциите. Почти всеки форум има табло със съобщения, в които са публикувани в специална секция инструкции. Разберете от тях как точно да се идентифицирате и как да обозначите като потребител или профил, че представляване някой, за когото работите. Проверете какъв вид маркетинг език е позволен. И как администраторите на сайта подхождат към публикуването на линкове към други уеб-сайтове. Ако не откривате специална информация за това как един рекламодател или компания може да се присъедини към тази онлайн общност, открийте администратора и го попитайте, за да бъдете добре дошли.
Навлезте в разговора деликатно. Помнете, че хората не прекарват времето си във форуми, за да четат за маркетинг преложенията ви. И да, администраторите във форумите обикновено постоянно търсят нещо, което може да се счете за спам.
„Тази ситуация не е една от тези, в които е по-лесно да се иска извинение, отколкото да се получи разрешение“, казва О'Кийфи. „Няма да можете да искате извинения, защото ще бъдете блокирани и повече да сте добре дошли. Така че уважавайте онлайн културата“, казва още той. Най-добрият начин да я разберете е, като наблюдавате как останалите членове комуникират."
Не заемайте отбранителна позиция. Не изпадайте в паника, ако внезапно администраторът ви предупреди, че се държите твърде много като спам, докато публикувате съобщения. Ако се случи да нарушите препоръките за работа във форума и някой ви направи забележкас, не се отбранявайте. Вземете предвид това, което ви казва. Критиката му има за цел да бъде градивна за вътрешната мрежа.
Форумите не са като Facebook. В социалните мрежи хората трябва да се насочат към вас по някакъв начин. А във форума всеки вижда това, което всеки публикува. Това изисква различно ниво на разбиране и различен подход.
Основната цел да се присъства във форума, независимо дали представлявате фирма, е да се участва в някаква дискусия. Не да се стартира такава. Затова отговаряйте, обаждайте се и позволете на създалата се онлайн общност да направлява разговора.
И още: Можете да обозначите всяко свое съобщение във форума със специален знак под формата на запомнящо се изречение или слогана на компанията ви, който използвате и в имейлите си. Като цяло в повечето форуми потребителите са приветствани да се представят, че са от дадена компания. Много често им се разрешава също да включат връзка към уеб-сайта й.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.