Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Една конструкция от фрази за добро разказване на различни истории
Откакто ги има на света, хората разказват истории. В продължение на хилядолетия това ни е помагало да оцеляваме във враждебна среда. Способността ни да чуем и запомним история е сякаш вградена в ДНК-то ни.
В бизнеса и маркетинга е ясно, че разказването на истории помага за по-добро разбиране на идеите, които представяме и които се надяваме да бъдат реализирани. Чрез историите и презентирането им пред публика даваме възможност на други хора да разбират кои сме, какво работим, за кого. Някои смятат, че най-запомнящите се реклами са тези, разказали истории или свързани с такива.
Затова е тъжно и иронично, че при въпроса "С какво се занимава компанията ви?" повечето хора отговарят сухо "Произвеждаме... ". Или казват, просто че работят в даден бранш, да кажем в маркетинга. Или пък когато се опитат изведнъж да се изтъкнат с "Ние сме лидер в индустрията на ... "
Скучно. Толкова скучно е това. А всеки може да представи компанията си по-интересно, като поднесе фактите чрез история. Как да се случи? Има една техника, която е невероятно лесна и съвсем проста. Чрез нея ще направите представянето си по-интересно. За да направите себе си, проекта, който показвате или компанията си по-незабравими, използвайте тези фрази в разказа си за тях:
1. "Нали знаете как когато човек се опитва да (постигне целта Х), много често той се натъква на (някое дразнещо препятствие)... "
2. "Е, моята компания се занимава с... (казвате нещо различно)".
3. "В резултат, човек постига (целта, която искате да постигнете + нещо допълнително)... ".
Формулата работи винаги.
Ето и пример, като използваме описание на бизнеса на Uber. Да кажем, че някой ви пита с какво се занимава Uber, а вие работите в нея. Може да кажете "Стартираме инициатива за споделяне на превози в града". Или да кажете "Ние сме абсолютен иноватор в бизнеса със споделяне на превози в града, използваме GPS и незабавни транзакции, за да революционизираме... ". Или може да използвате конструкцията от фрази, като кажете:
"Ами, нали знаете как често ни се налага да отидем някъде, викаме такси в града, а то накрая ни струва повече от очакваното и не ни е било приятно в колата? Е, моята компания Uber се занимава с алтернативни превози, споделени между хората - колите се викат чрез мобилно приложение. (В резултат) с тях човек знае колко точно ще му струва и какви условия за превоз ще получи".
Как ви звучи? Повече ще ви запомнят, нали?
По съвети на Джефри Джеймс в сайта на сп. Inc.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.