Една конструкция от фрази за добро разказване на различни истории

Една конструкция от фрази за добро разказване на различни истории

Една конструкция от фрази за добро разказване на различни истории

Откакто ги има на света, хората разказват истории. В продължение на хилядолетия това ни е помагало да оцеляваме във враждебна среда. Способността ни да чуем и запомним история е сякаш вградена в ДНК-то ни. 

В бизнеса и маркетинга е ясно, че разказването на истории помага за по-добро разбиране на идеите, които представяме и които се надяваме да бъдат реализирани. Чрез историите и презентирането им пред публика даваме възможност на други хора да разбират кои сме, какво работим, за кого. Някои смятат, че най-запомнящите се реклами са тези, разказали истории или свързани с такива. 

Затова е тъжно и иронично, че при въпроса "С какво се занимава компанията ви?" повечето хора отговарят сухо "Произвеждаме... ". Или казват, просто че работят в даден бранш, да кажем в маркетинга. Или пък когато се опитат изведнъж да се изтъкнат с "Ние сме лидер в индустрията на ... "

Скучно. Толкова скучно е това. А всеки може да представи компанията си по-интересно, като поднесе фактите чрез история. Как да се случи? Има една техника, която е невероятно лесна и съвсем проста. Чрез нея ще направите представянето си по-интересно. За да направите себе си, проекта, който показвате или компанията си по-незабравими, използвайте тези фрази в разказа си за тях: 

1. "Нали знаете как когато човек се опитва да (постигне целта Х), много често той се натъква на (някое дразнещо препятствие)... "

2. "Е, моята компания се занимава с... (казвате нещо различно)". 

3. "В резултат, човек постига (целта, която искате да постигнете + нещо допълнително)... ". 

Формулата работи винаги. 

Ето и пример, като използваме описание на бизнеса на Uber. Да кажем, че някой ви пита с какво се занимава Uber, а вие работите в нея. Може да кажете "Стартираме инициатива за споделяне на превози в града". Или да кажете "Ние сме абсолютен иноватор в бизнеса със споделяне на превози в града, използваме GPS и незабавни транзакции, за да революционизираме... ". Или може да използвате конструкцията от фрази, като кажете:

 "Ами, нали знаете как често ни се налага да отидем някъде, викаме такси в града, а то накрая ни струва повече от очакваното и не ни е било приятно в колата? Е, моята компания Uber се занимава с алтернативни превози, споделени между хората - колите се викат чрез мобилно приложение. (В резултат) с тях човек знае колко точно ще му струва и какви условия за превоз ще получи". 

Как ви звучи? Повече ще ви запомнят, нали?  

По съвети на Джефри Джеймс в сайта на сп. Inc. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ