Една легенда в американската реклама разказва

Една легенда в американската реклама разказва

Една легенда в американската реклама разказва

Люк Съливан е създал много от рекламите, на които се възхищавам и към чиито ефект се стремя. Той е един от героите на моята професия като американски рекламист. Работил е за Martin Agency и Fallon. Автор на една от най-четените книги в американския маркетинг: “Hey Whipple, Squeeze This” от 1998 г.

Когато дойде в Атланта в края на 90-те години бях екзалтиран. Много исках да разговарям с този човек и да усетя присъствието му. Наскоро успях да го направя. Ето най-интересната част от разговора ми с него:

Г-н Съливан, след дългогодишна работа се готвите да напуснете рекламния бранш. Какъв далновиден съвет бихте дали на един човек, който сега стартира в него?

- Напоследък все повече се говори за т.нар. “T-образни” хора и в тази идея според мен има голям смисъл. Днес най-„опасните” хора във всички области, не само в рекламата, са тези, които имат много задълбочени умения и способности (дългата, вертикална чертичка на буквата “T”). Същевременно те имат и работни познания в много други области (хоризонталната черта в буквата).

Може да имате много добри познания по отношение на технологиите, да сте добър като дизайнер, арт директор, писател, но едновременно трябва да сте наистина много добри в едно от тези неща. Да бъдеш „умен” като цяло, да си „човек на идеите” вече не е достатъчно. Днес трябва да си много добър в едно нещо и да имаш допълнителни познания.

   -Ако можехте да промените едно нещо в богатата ви кариера в областта на рекламата, какво би било то?

-Бих бил поразително убеден в себе си. В по-младите ми години просто нямах съмнение, че светът се върти около мен и следващата рекламна идея, която ще представя. Но с течение на годините започнах да чувствам, че все повече от отговорите, в които бях убеден, се превръщат във въпроси. Иска ми се да бях говорил по-малко и да бях слушал повече. Това, за което не съжалявам е, че имах луда енергия. Дали бях обаче налудничаво убеден в себе си? Не бих казал. А може би ако бях щях да имам още по-голям успех.

Барт Кливланд, AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ