Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Рекламата, която изненада цяла Австралия
През месец септември миналата година най-популярната марка икона в света – Coca-Cola, направи нещо неочаквано в Австралия. Успя да изненада цялата държава. Как се случи това?
150 от най-често срещаните имена в Австралия бяха публикувани върху червените етикети на познатите, пластмасови бутилки Coca-Cola. Защо? Защото от компанията установяват, че в рамките на предишния месец 50% от тийнейджърите и младите хора в страната не са опитвали напитката. Ето защо са впрегнати силите на уникалния, иновативен маркетинг на Coca-Cola.
„Трябваше да създадем отново връзка с Австралия”, обясняват от компанията. „Затова решихме да направим нещата лични”.
След като отпечатват имената интернет се взривява от коментари, публикувани в популярните в Австралия социални мрежи от младежите. От компанията обаче не коментират, запазвайки усещането за тайнственост. И провокирайки любопитството, което безспорно е всепризнат помощник в света на запомнящата се реклама. И докато шумът около кампанията нараства повече и повече, от Coca-Cola вербуват нови и нови фенове. И ги правят лица на инициативата си.
След това от компанията откриват идеята си публично. И молят всички навсякъде да споделят една Coca-Cola. Идеята е: „Ако познавате Кейт, споделете кола с нея”. Или Мил, или Дейв. Съобщението е разпространено навсякъде. Във всички медии, във външната реклама. Дигитално и интерактивно. На гигантски билбордове. На където и да се обърнат, младите австралийци виждат името си изписано върху червения фон с бяло, вместо надписа Coke. Медиите бързо обръщат внимание. В блоговете се коментира.
Идеята се харесва на австралийците. Всеки обича да чува името си. В човешката природа е. До Coca-Cola достигат хиляди запитвания да бъдат направени коли с други, различни имена. Компанията създава специални павилиони, в който нейни представители публикуват и създават всяко име върху кутийка на Coca-Cola. Това много се харесва на младежите и те започват да се редят с часове.
Междувременно от компанията правят онлайн допитване във Facebook сред младите австралийци с въпроса с кого най-много биха искали да споделят една кола. След като 65 хил. души участват се решава, че това са Лаура, Брандън, Фил, Емили и други 46 имена.
Резултатът: В рамките на 3-те месеца на кампанията се покачва със 7% консумацията на Coca-Cola сред младите австралийци. 5% повече хора пият кола. Транзакциите на продажбите нарастват с повече от 3%. Обемът с 4%. Отчетено е 870% увеличение на Facebook трафика от Австралия в страницата на Coca-Cola.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.