Рекламата на една застрашена марка

Рекламата на една застрашена марка

Шведският автомобилен производител Saab подаде молба за защита от фалит, след като не успя да си набави свежи инвестиции от Китай. Молбата беше подадена в окръжния съд във Венерсборг, Западна Швеция. Тя включи дъщерните компании Saab Automobile, Saab Powertrain и Saab Tools. Компанията не е произвеждала коли от април тази година, когато й свършиха парите. Мнозина смятат марката й за застрашена от изчезване.

Уникалният дизайн и маркетингът на Saab обаче винаги са се отличавали, смятат авторите в сайта на американското списание за маркетинг и реклама AdvertisingAge. Те публикуваха поредица от рекламни илюстрации, които са част от историята и традициите в рекламните кампании на марката.

Рекламата на Saab навлиза в Щатите през 60-те години на 20 век, когато започват да се внасят тези шведски автомобили. Първоначално тя се реазлизира в печата, а след това и по телевизията. Някои от най-помнените й слогани са „Родена от самолети”, „Не правим компромиси, правим Saab” и „Открий своя път”. Сред агенциите, работили за компанията са McCann Erickson и Lowe, Ню Йорк.

Ето някои от илюстрациите в богатата рекламна история на Saab.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Навици за постигане на висока емоционална интелигентност
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 6 до 12 октомври
Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Пореден случай: Бившият директор на руското издателство "Правда" загина след падане от прозорец
На днешната дата, 6 октомври. Имен ден празнуват Тома, Томислав и Томислава
Мощен циклон навлиза в Гърция. У нас се чакат обилни валежи, особено по морето
Над 300 000 души са засегнати от кризата с боклука в столичните райони "Люлин" и "Красно село"