Рекламата на една застрашена марка

Рекламата на една застрашена марка

Шведският автомобилен производител Saab подаде молба за защита от фалит, след като не успя да си набави свежи инвестиции от Китай. Молбата беше подадена в окръжния съд във Венерсборг, Западна Швеция. Тя включи дъщерните компании Saab Automobile, Saab Powertrain и Saab Tools. Компанията не е произвеждала коли от април тази година, когато й свършиха парите. Мнозина смятат марката й за застрашена от изчезване.

Уникалният дизайн и маркетингът на Saab обаче винаги са се отличавали, смятат авторите в сайта на американското списание за маркетинг и реклама AdvertisingAge. Те публикуваха поредица от рекламни илюстрации, които са част от историята и традициите в рекламните кампании на марката.

Рекламата на Saab навлиза в Щатите през 60-те години на 20 век, когато започват да се внасят тези шведски автомобили. Първоначално тя се реазлизира в печата, а след това и по телевизията. Някои от най-помнените й слогани са „Родена от самолети”, „Не правим компромиси, правим Saab” и „Открий своя път”. Сред агенциите, работили за компанията са McCann Erickson и Lowe, Ню Йорк.

Ето някои от илюстрациите в богатата рекламна история на Saab.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
На днешната дата, 7 юни. Имен ден празнуват Валери и Валерия
КЕВР предлага поскъпване на тока и парното с 5% от следващия месец
Петър Дилов: Присъединяването към еврозоната ще повиши покупателната способност на българите
Скандалният инфлуенсър Анрю Тейт остана без шофьорска книжка в Румъния
Тръмп: Си Цзинпин ще възобнови износа на редкоземни минерали за САЩ
Неизвестно за известните: Модният революционер, на когото маркиза и звезди донасят късмет и пари
Защо Германия иска да отмени един от националните си празници?