Елитната четворка на рекламните фестивали

Елитната четворка на рекламните фестивали

Елитната четворка на рекламните фестивали

Рекламните награди са много доходен и изгоден бизнес. Затова има толкова много от тях. Входът струва над 100 долара и ако искате да видите няколко кампании наведнъж, можете да си изпразните джобовете.

Това казва Пол Шугит в Аdvertising.Аbout. Той препоръчва вместо всепоглъщащо любопитство, да се отдаде предпочитание на няколко големи рекламни фестивала в света, които са добро шоу и настина си заслужават участието и посещението. Ето ги:

1. The D&AD (Design & Art Direction). Провежда се в Лондон. Направен е за първи път през 1962 г. от някои от най-добрите дизайнери и арт директори на времето (Алън Флечър, Дейвид Бели, Теранс Донаван). Те създават едни от най-високите стандарти за оценка. Изискванията за допускане до участие са толкова големи, че дори има награда за това, ако успееш да бъдеш номиниран. Ако бъдеш отличен с някой от техните „моливи“, си изключителен, смята британецът Шугит. Какво остава за златото на фестивала, което се смята за върхово постижение... На фестивала се връчват два вида награди - „Жълт молив“ (по-рано известен като сребърна награда) и „Черен молив“ (златна награда).

2. The One Show в Ню Йорк. Това събитие е известно в средите на рекламистите като американския D&AD, рекламните „Оскар“-и на САЩ. В него се състезават гигантите на рекламната индустрия. Целта му е да отличава и промотира най-добрите и креативни постижения в света на рекламата и дизайна. Изискванията и в него са много високи. Обикновено журито оценява около 18 хил. творби от 60 държави и избира 500 финалисти. Шансът да бъде спечелен някой от призовете (отново „моливи“) е много малък, но пък тук могат да се завържат наистина безценни контакти.

3. The Cannes Lions или Международният рекламен фестивал „Златен лъв“ в Кан. Той е по-стар от двата изброени фестивала по-горе. Учреден е през 1954 г. Създаден е по идея на група от световно известни предприемачи в областта на кино рекламата, които смятат, че тя също трябва да получава признание в Кан, както  най-добрите филми през годината на прочутия фестивал в перлата на Френската Ривиера. От тази точка „лъвовете“ на фестивала са се разраснали в много, различни категории. Те отличават всичко, от реакламирането и дизайна до ефективността на криейтива. Тези отличия придават тежест. Един „Златен лъв“ от Кан стои като прекрасен пагон на униформата на рекламиста.  По традиция участват най-големите имена в индустрията и накрая винаги е ясно, кой кой е в дизайнерския елит.

4. Фестивалът Communication Arts. Издателите на международното търговско издание за комуникационни изкуства Communication Arts го учредяват през 1960 г. Практиката на оценка на най-добрите постижения в областта на графичния дизайн, рекламирането, илюстрациите и фотографията в това състезание продължава и днес. През 1995 г. е добавена и друга категория- интерактивността. Всички участници са оценявани от жури от професионалисти с високо оценена креативност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ