Заблудите, които пречат на маркетинга в социалните мрежи

Заблудите, които пречат на маркетинга в социалните мрежи

Маркетингът в социалните мрежи стана много популярен в последното десетилетие. Но популярността не е равнозначна на подобряване на качеството на процеса. Всъщност, според американското сп. Inc., тя е довела до това той да стане повод за прекомерни обещания, без фокусиране върху практичните марки, реалното възвръщане на инвестицията и ограниченията пред него като стратегия. 

При всички случаи, този вид маркетинг не е всеобщо решение за сдобиване на голяма публичност в полза на бизнеса. При него се изисква прецизно изследване на потенциалните клиенти, упорит труд и яснота какво точно са самите социални мрежи. Във връзка с последното, се разпространяват сред предприемачи и хора, които се опитват да правят маркетинг на фирмите си в социалните мрежи, често срещани заблуди. Някои от тях са следните: 

"Социалните мрежи са инструмент за продажби". Технически погледнато, те могат да служат за такъв. Но водещата причина хората да се вписват в тях е търсенето на общуване, осведомяването за близки и познати. Твърде директните търговски съобщения отблъскват. Затова, поддържайте търговското съдържание по-малко и разпространявайте повече смислени материали, които съдържат добавена стойност за читателите. 

"Броят "харесвания" и последователи са най-важни". За всяка маркетингова кампания е естествено да се отчитат резултатът и успехът в числа, но имайте предвид, че не всеки, който е харесал бранда в в социалните мрежи, реално го харесва и много от последователите ви не четат нищо от това, което публикувате. Опитвайте да провокирате ангажираност сред публиката. Търсете качеството, не количеството. 

"Социалните мрежи са необходимост, но те не са начин да се сдобива бизнесът с нови клиенти". Някои собственици на малък бизнес ги разглеждат като нещо задължително, което да се направи в "сегашното модерно време". Или присъстват в тях понеже конкуренцията е там. Всъщност, редица хора (нови клиенти) разбират за съществуването на бизнеса от социалните мрежи (от свои приятели). Така че единствено създаването на страница не е достатъчно - трябва страницата да се поддържа, да се публикува в нея редовно, всеки ден. Това е инструмент за разгласа. 

"Социалните мрежи са отделна маркетингова стратегия". За да проработи една рекламна кампания, тя трябва да се развива едновременно в няколко дигитални канала, включително в сайта ви. Социалните мрежи са само част от машината. 

"Насрочените публикации ще свършат работата вместо мен". Часовникът с насрочване на публикациите за излъчване в определени часове е един от най-популярните инструменти на социалните мрежи, но той е считан за "работа с нисък приоритет". Това е добър начин да се печели внимание докато реално ни няма пред компютъра, особено в уикендите, но не бива да забравяме, че платформите са предложение за общуване - публикуването без надзор на написаното в отговор и коментарите под публикациите дни наред след разпространяването им онлайн не говорят добре. 

"Социалните мрежи са безплатни, така че може и в тях да се опитам да направя нещо". Наистина, регистрацията е безплатна, могат да се публикуват материали без пари... Но това е инвестиция на време и усилия от ваша страна. Затова трябва да има възвръщаемост. 

"Трябва да си в социалните мрежи, за да си успешен". Не е задължително. Основният принцип на маркетинга в социалните мрежи е простичък: говори с хората и им покажи че си авторитетен източник (на информация, продукти, услуги), на който може да се има доверие. Знай пред какви хора говориш. Познавай публиката си. 

"В социалните мрежи са само младежите". Имайте предвид, че над 40% от хората във Facebook са над 35-годишна възраст. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ